Gå til innhold

Viktig spørsmål til alle som har hjulpet meg

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Da jeg har fått mange gode råd her inne er mitt spørsmål som følger:

Kan jeg gjengi dette i det som kanskje blir en bok (men det er jo da forutsett at noen vil utgi den) (og det vet jeg ingenting om enda, jeg har bare fått forespørsler og ikke vært i kontakt med forlag enda, så det er usikkert, men hvem vet?)

Jeg kan selvfølgelig omskrive det, men noe er så bra skrevet at jeg ikke ser behov for det, jeg bruker det slik det står. (jeg bruker det slik feks når jeg kommer i en situasjon, da tenker jeg ordene slik de står skrevet ofte, men ikke alltid)

jeg kunne da gjerne skrive, "dette er gode råd fra gode venner" eller noe slikt. Altså at jeg ikke bare stjeler det, men er klar på at dette har noen fortalt meg. Det vil vel egentlig komme frem at dette er ting jeg har hørt på min vei (som det heter) det er jo det jeg er helt avhengig av at andre faktisk forteller meg hva man skal si/gjøre/tenke/forstå/forholde seg til i de ulike situasjoner.

Jeg vet jo ikke helt hva det gjelder enda, men da jeg sitter og skriver på noe nå, kom jeg til temaet; ta telefoner, ja og der er det jo en hel del som faktisk er tips fra dere her inne, både om hvorfor man bør snakke først når man tar telefonen, samt hva man skal si, samt litt om telefonsystemet. da mener jeg ikke tekniske ting men det mye mer kompliserte og diffuse, samtalene som telefonsystemet muliggjør for.

Jeg vil bare høre hvordan jeg skal forholde meg til dette slik at alt er korrekt og skikkelig og i overensstemmelse med ærlighet og lover og regler, både , etikk, normer og verdier og andre mere konkrete lover og regler man har å forholde seg til i samfunnet.

Takk for alle gode råd i vertfall.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• Madelenemie

8

• Elis31

3

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville sjekket hva Doktor Onlines "reglement" sier om saken - kanskje er det dem som eier rettighetene til kommersiell bruk av innlegg her inne.

Skrevet

Jeg tror jeg ville spurt hver enkelt. Se på nicket til de du vil bruke svaret til og legg ved en melding på forumet "meldinger", for eksempel, eventuelt be om å få e-posten deres og spørre der.

Ikke sikkert alle som skriver her ville likt å plutselig se innlegget sitt i en bok, det er noe annet enn å skrive inn på et internett-forum. Dermed ville jeg spurt.

Madelenemie
Skrevet

Jeg tror jeg ville spurt hver enkelt. Se på nicket til de du vil bruke svaret til og legg ved en melding på forumet "meldinger", for eksempel, eventuelt be om å få e-posten deres og spørre der.

Ikke sikkert alle som skriver her ville likt å plutselig se innlegget sitt i en bok, det er noe annet enn å skrive inn på et internett-forum. Dermed ville jeg spurt.

Hei!

Ja det tenkte jeg på,

det ville jeg selv mislikt.

Men noe annet er om man blir spurt :)

Takk

Skrevet

Jeg ville synes det var helt i orden :-)

Men er enig med morsan i at det nok er lurt å sjekke med dette nettstedets eiere også.

Gjest bølger
Skrevet

De har brukt mange av innleggene her i et ukeblad. Ser ikke det ukebladet i butikkene lenger så de har vel sluttet å selge det. Hadde nok ikke likt å lese i ukebladet det jeg har skrevet.

Annonse

Madelenemie
Skrevet

Jeg ville synes det var helt i orden :-)

Men er enig med morsan i at det nok er lurt å sjekke med dette nettstedets eiere også.

Hei!

:) takk

Skrevet

Jeg tenker at det må være helt uproblematisk. Det har lenge vært kjent her at innlegg her kan komme i ukeblad. De aller fleste skriver ganske anonymt også.

Skrevet

De har brukt mange av innleggene her i et ukeblad. Ser ikke det ukebladet i butikkene lenger så de har vel sluttet å selge det. Hadde nok ikke likt å lese i ukebladet det jeg har skrevet.

jessssss, har jeg en egen spalte i Allers ?

Madelenemie
Skrevet

Jeg tenker at det må være helt uproblematisk. Det har lenge vært kjent her at innlegg her kan komme i ukeblad. De aller fleste skriver ganske anonymt også.

:) takk

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hm, det hadde jeg ikke likt!

Gjest ambrose
Skrevet

jessssss, har jeg en egen spalte i Allers ?

Det var endel innlegg i et ukeblad som het "ute og inne", men det selges ikke lenger, slik bølger sier noe om (antar hun tenkte på dette? ).

Men jeg mener også å ha lest at det har vært innlegg herfra i "Vi menn" - det har jeg ikke lest selv da.

Gjest så sånn var det
Skrevet

''Opphavsrettigheter

Gjennom å sende inn innlegg og spørsmål aksepterer brukeren Doktoronline sin rett til å bruke innlegg og spørsmål slik de måtte ønske – på alle måter, og i alle media, uten vederlag. Doktor Online står fritt til å overdra denne retten til andre.

Retten omfatter, men er ikke begrenset til, bruk av innlegg og spørsmål samlet eller enkeltvis, hele eller deler av innholdet, i endret eller oversatt skikkelse til bruk på Internett, CD-rom, tidsskrifter, aviser, bøker, tv og alle andre eksisterende og kommende publikasjonsmåter.

Ved bruk av innleggene vil alle personopplysninger bli anonymisert.

Det er ikke tillatt å benytte tekst eller bilder hentet fra Doktor Online uten samtykke fra tjenestens eiere med mindre det er hjemlet i lov eller tillatt gjennom avtale med Kopinor, interesseorgan for rettighetshavere til åndsverk. Utnyttelse i strid med lov eller avtale kan medføre erstatningsansvar, og kan straffes med bøter eller fengsel.

Doktor Online er et beskyttet varemerke for Hjemmet Mortensen AS. Enhver bruk av varemerket i strid med regler i lover og internasjonale konvensjoner, herunder lov om varemerker m.m. av 3. mars 1961 nr. 12 vil bli påtalt.

''

fra http://www.doktoronline.no/info/betingelser.html

Annonse

Skrevet

Jeg ville sjekket hva Doktor Onlines "reglement" sier om saken - kanskje er det dem som eier rettighetene til kommersiell bruk av innlegg her inne.

Det tror jeg stemmer. Det var ei her for mange år siden som ville skrive bok basert på innleggene hun hadde skrevet her inne. Hun fikk seg et lite sjokk da det viste seg at de faktisk var dols eiendom. Lurt å finlese regelverket med jevne mellomrom:)

Skrevet

Det var endel innlegg i et ukeblad som het "ute og inne", men det selges ikke lenger, slik bølger sier noe om (antar hun tenkte på dette? ).

Men jeg mener også å ha lest at det har vært innlegg herfra i "Vi menn" - det har jeg ikke lest selv da.

Så alt jeg skriver her, kan også komme i et ukeblad? Har jeg da et enda større ansvar for å anonymisere ting? Står de helt fritt til å plukke ut innlegg? og fjerner de da nicket ?

Jeg ser at noen dolere har beskrevet svært spesielle psykologer/psykiatere på psykforumet. Kan de beskrivelsene også havne i helsespalter ? Nå fantaserer jeg vilt, men hvor går grensen ?

Skrevet

Hei!

Hm, det hadde jeg ikke likt!

Mine innlegg har vært i Hjemmet flere ganger, men det er mange år siden. Men du må nesten ta kontakt med redaksjonen til doktoronline, det er nok de som bestemmer og ikke vi :o)

Gjest Hulderen
Skrevet

Stemmer det. Jeg har flere ganger funnet mine egne innlegg i Vi Menn. De trykker ordrett det vi skriver, men bytter ut nicket med noe fiktivt. Jeg har også flere ganger sett at SDD har blitt sitert der.

Skrevet

Så alt jeg skriver her, kan også komme i et ukeblad? Har jeg da et enda større ansvar for å anonymisere ting? Står de helt fritt til å plukke ut innlegg? og fjerner de da nicket ?

Jeg ser at noen dolere har beskrevet svært spesielle psykologer/psykiatere på psykforumet. Kan de beskrivelsene også havne i helsespalter ? Nå fantaserer jeg vilt, men hvor går grensen ?

Den gangen jeg fant mine innlegg så hadde de blitt forandret og anonymisert, ingen hadde kjent dem igjen. Jeg tror til og med de hadde forandret kjønn på en av ungene.

Madelenemie
Skrevet

''Opphavsrettigheter

Gjennom å sende inn innlegg og spørsmål aksepterer brukeren Doktoronline sin rett til å bruke innlegg og spørsmål slik de måtte ønske – på alle måter, og i alle media, uten vederlag. Doktor Online står fritt til å overdra denne retten til andre.

Retten omfatter, men er ikke begrenset til, bruk av innlegg og spørsmål samlet eller enkeltvis, hele eller deler av innholdet, i endret eller oversatt skikkelse til bruk på Internett, CD-rom, tidsskrifter, aviser, bøker, tv og alle andre eksisterende og kommende publikasjonsmåter.

Ved bruk av innleggene vil alle personopplysninger bli anonymisert.

Det er ikke tillatt å benytte tekst eller bilder hentet fra Doktor Online uten samtykke fra tjenestens eiere med mindre det er hjemlet i lov eller tillatt gjennom avtale med Kopinor, interesseorgan for rettighetshavere til åndsverk. Utnyttelse i strid med lov eller avtale kan medføre erstatningsansvar, og kan straffes med bøter eller fengsel.

Doktor Online er et beskyttet varemerke for Hjemmet Mortensen AS. Enhver bruk av varemerket i strid med regler i lover og internasjonale konvensjoner, herunder lov om varemerker m.m. av 3. mars 1961 nr. 12 vil bli påtalt.

''

fra http://www.doktoronline.no/info/betingelser.html

Hei!

Det viste jeg ikke, det liker jeg ikke, da vil jeg ikke skrive her mer.

For jeg vil bli sint inni meg om mine innlegg ble trykt i et ukeblad.

Takk for informasjonen.

Skrevet

Stemmer det. Jeg har flere ganger funnet mine egne innlegg i Vi Menn. De trykker ordrett det vi skriver, men bytter ut nicket med noe fiktivt. Jeg har også flere ganger sett at SDD har blitt sitert der.

Ordrett? Ingen av mine har stått i Vi Menn, men jeg har lest noen innlegg jeg hadde lest før, hehe, men har ikke fått med meg at det var ordrett. Da var Hjemmet greiere synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...