Gå til innhold

Misbruk av ytringsfriheten


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Det kommer helt an på HVA det er snakk om.

Hvis dette hadde vært noe som var verd å sloss for (dokumenter om Menneskerettigheter, for kvinnefrigjøring, osv) så plikter både staten og vi å legge forholdene til rette.

Nå er det snakk om noen tegninger, som KUN har som formål å terge folk (null verdi utenom å provosere), så er det idiotisk av forlaget å publisere det. De gjør seg til nyttige idioter.

Med vennlig hilsen

Purt idioti!

Vernet om ytringsfriheten er nettopp myntet på, og må vernes for mangfoldet, de ytterliggående, smale og marginale, _ikke_ myndigheters mainstream selvfølgeligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    74

  • megler Smekk

    42

  • morsan

    17

  • PieLill

    15

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

Det kommer helt an på HVA det er snakk om.

Hvis dette hadde vært noe som var verd å sloss for (dokumenter om Menneskerettigheter, for kvinnefrigjøring, osv) så plikter både staten og vi å legge forholdene til rette.

Nå er det snakk om noen tegninger, som KUN har som formål å terge folk (null verdi utenom å provosere), så er det idiotisk av forlaget å publisere det. De gjør seg til nyttige idioter.

Med vennlig hilsen

For øvrig påfallende at du ikke definerer ytringsfriheten som en menneskrettighet.

Dvs. påfallende bare for dem som ikke har fulgt din nesegruse beundring og forsvar for den mest totalitære tankegang i vår tid, islamismen i en årrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Som sagt skulle jeg ønske at vi kunne brukt ytringsfriheten vår fritt, uten at noen lot seg krenke og true med terror. Men slik er det ikke i denne verden og da tenker jeg at norske medier osv må ta ansvar og sørge for at det ikke blir terror på norsk jord.

Det er riktig. Våre frie demokratier har vært dyrekjøpt og har alt kostet mange titalls millioner av menneskeliv flere kriger, og vil fortsatt gjøre det så lenge det finnes slik svineri som nazisme og islamisme på jordenes overflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det kommer helt an på HVA det er snakk om.

Hvis dette hadde vært noe som var verd å sloss for (dokumenter om Menneskerettigheter, for kvinnefrigjøring, osv) så plikter både staten og vi å legge forholdene til rette.

Nå er det snakk om noen tegninger, som KUN har som formål å terge folk (null verdi utenom å provosere), så er det idiotisk av forlaget å publisere det. De gjør seg til nyttige idioter.

Med vennlig hilsen

Her er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Det er ikke mange år siden staten ville fengsle Arnulf Øverland for hans bok, og 30 år siden Monty Pythons film Life of Brian ble bannlyst.

Med vennlig hilsen

Og takk og pris for at det ikke er slik lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk og pris for at det ikke er slik lenger.

Nettopp.

Og nettopp forfor skal man tenke seg om før man (mis)bruker ytringsfriheten til slikt idioti som skjer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

megler Smekk

Nettopp.

Og nettopp forfor skal man tenke seg om før man (mis)bruker ytringsfriheten til slikt idioti som skjer her.

Dette her er intet misbrukt av yttringsfriheten. Les PieLills utmerkede innlegg én gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Nettopp.

Og nettopp forfor skal man tenke seg om før man (mis)bruker ytringsfriheten til slikt idioti som skjer her.

Jeg oppfordrer alle til å endre på overskriften. Flaut å se sin egen grove skrivefeil nedover hele 100 nyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Det kommer helt an på HVA det er snakk om.

Hvis dette hadde vært noe som var verd å sloss for (dokumenter om Menneskerettigheter, for kvinnefrigjøring, osv) så plikter både staten og vi å legge forholdene til rette.

Nå er det snakk om noen tegninger, som KUN har som formål å terge folk (null verdi utenom å provosere), så er det idiotisk av forlaget å publisere det. De gjør seg til nyttige idioter.

Med vennlig hilsen

''som KUN har som formål å terge folk (null verdi utenom å provosere)''

Ren og skjær historieforfalskning fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Som sagt skulle jeg ønske at vi kunne brukt ytringsfriheten vår fritt, uten at noen lot seg krenke og true med terror. Men slik er det ikke i denne verden og da tenker jeg at norske medier osv må ta ansvar og sørge for at det ikke blir terror på norsk jord.

''Men slik er det ikke i denne verden og da tenker jeg at norske medier osv må ta ansvar og sørge for at det ikke blir terror på norsk jord.''

Ansvaret ligger helt og holdent på terroristene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfordrer alle til å endre på overskriften. Flaut å se sin egen grove skrivefeil nedover hele 100 nyeste.

Hei,

Misbruk er norsk. Missbruk er svensk!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''som KUN har som formål å terge folk (null verdi utenom å provosere)''

Ren og skjær historieforfalskning fra din side.

Nei, fra din.

Og pappaen min er større enn pappaen din. osv.

Som vanlig kommer du med innholdsløse innlegg, uten arguementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken må¨te er dette missbruk av ytringsfriheten?

De voldsomme og voldelige reaksjonene på karikaturtegningene utgjør et vannskille i vår historie.

Før dette regnet vi det stort sett som en selvfølge at man i Skandinavia kun si og tegne det man ville uten å bli møtt med drapstrusler på gruppenivå.

Vi støttet forfatteren av 'Sataniske vers' og fant drapsforsøket på forlagssjefen hårreisende.

Det var også en selvfølge at pressen, våre politikere og øvrige styresmakter ville tatt sterkere avstand fra slike alvorlige angrep på ytringsfriheten enn den provoserende ytringen.

Her var det mange som feiget ut i tryggheten og toleransens navn.

Det er absolutt noe å skrive bok om. Og det ville vært meningsløst å skrive om dette uten å også trykke tegningene det er snakk om. Dette er tegningene som gir får et skremmende stort antall mennesker til å mene at de har rett til å drepe. Også uskyldige mennesker som ikke har noe med det å gjøre.

Dessuten er det tegningene som fikk vår utenriksminister til å be om unnskyldning for vår ytringsfrihet overfor diktaturstater.

Det ville vært et langt verre missbruk av ytringsfriheten å fortie dette.

mvh

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppfordrer alle til å endre på overskriften. Flaut å se sin egen grove skrivefeil nedover hele 100 nyeste.

Hvis du snakket om bruken av Miss Norge, kunne du kanksje, til nød, skrive missbruk...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grubbelure

Det kommer helt an på HVA det er snakk om.

Hvis dette hadde vært noe som var verd å sloss for (dokumenter om Menneskerettigheter, for kvinnefrigjøring, osv) så plikter både staten og vi å legge forholdene til rette.

Nå er det snakk om noen tegninger, som KUN har som formål å terge folk (null verdi utenom å provosere), så er det idiotisk av forlaget å publisere det. De gjør seg til nyttige idioter.

Med vennlig hilsen

Hehe, som en konsekvens av å ha levd noen år kan jeg godt huske kristenfolkets argumentasjon for at det var korrekt å nekte visning av Life of Brian. Den var identisk med din argumentasjon her-filmen var KUN lagd for å terge og provosere,hadde null verdi utover å være blasfemisk osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Hehe, som en konsekvens av å ha levd noen år kan jeg godt huske kristenfolkets argumentasjon for at det var korrekt å nekte visning av Life of Brian. Den var identisk med din argumentasjon her-filmen var KUN lagd for å terge og provosere,hadde null verdi utover å være blasfemisk osv..

Nettopp. Sør vil nok helst forby LoB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Nei, fra din.

Og pappaen min er større enn pappaen din. osv.

Som vanlig kommer du med innholdsløse innlegg, uten arguementer.

Og du leser andres innlegg som en viss mann leser Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvis du snakket om bruken av Miss Norge, kunne du kanksje, til nød, skrive missbruk...;-)

Nå ble jeg veldig usikker her. Skrives det misbruk likevel?

Jeg er visst ikke helt stødig i norsk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiolas

''Men slik er det ikke i denne verden og da tenker jeg at norske medier osv må ta ansvar og sørge for at det ikke blir terror på norsk jord.''

Ansvaret ligger helt og holdent på terroristene.

Ja, men de tar jo ikke ansvar for oss. De driter jo i oss og dermed må vi selv ta ansvar. Det handler om liv og død her. Man messer ikke med farlige folk liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvis du snakket om bruken av Miss Norge, kunne du kanksje, til nød, skrive missbruk...;-)

Ja, nå ser jeg jo at det ser litt feil ut med 2 S`er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...