Gå til innhold

Onecall - to good to be true?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Jeg har vært trofast netcom kunde i alle år, men jeg ser nå at jeg har et abonnement som egentlig ikke lønner seg. Jeg prøvde meg litt frem på abonemmentkalkulatoren på Din Side og det ser ut som jeg kan spare flere tusen på å bytte over til Onecall folkepakke.

http://www.onecall.no/abonnement/folkepakka.php

Men jeg synes nesten dette virker for godt til å være sant? Mitt forbruk er sånn cirka innenfor alt som følger med i pakken. Er det noe skjult kostnader jeg ikke har fått med meg her? Med abonnementet jeg har nå, ligger regningene på ca 1200kr per mnd, men med dette abonemmentet fra Onecall virker det som om det ikke vil koste meg mer enn ca 200-300kr i måneden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366235-onecall-to-good-to-be-true/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

10

• Mary Poppins

9

• candyqueen_83

8

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Er sannelig ikke sikker? Har et altfor dyrt abonnement selv, skjønner egentlig ikke helt hvordan jeg får det til. Skal sjekke litt jeg og - fikk blod på tann nå :)

Tror det skal gå fint på iphone i og med at jeg kom over nedenfor link:

http://www.onecall.no/kundeservice/iphoneoppsett.php

Altså hvis dette er så godt som det virker, så ser det ut som jeg kan spare ca kr 11000 i året :-)

Gjest OneCall

Altså hvis dette er så godt som det virker, så ser det ut som jeg kan spare ca kr 11000 i året :-)

Spare 11 tusen i året ?

Dæven ta. Speachless....

Annonse

1200 kr i måneden på mobiltelefonbruk? Det var mye.

Jeg tror at onecall er akkurat så rimelig som det man kan få inntrykk av. Jeg har hatt abbonement der noen år nå, og regningene varierer fra kr 50-100 i måneden (maks). På utenlandsturer kommer det opp i ca 150-250.

Jeg har folkepakka, og til nå har jeg fint greit å holde meg innenfor de 500 inkluderte. Det jeg ikke greier bruke opp, er 500 MMS på en mnd. :D

Du får sjekke prisene på hvor mye du må betale om du har brukt opp pakka før måneden er omme. Men i og med at du kan doble den for 99 kr mnd (på månedsbasis) vil jeg tro det skal mye til for at kostnadene dine blir astronomisk mye høyere enn det inkluderte.

Kan du bruke dette på iPhone?

Ellers: Jeg hadde OneCall før jeg kjøpte iPhone og var svært fornøyd, så dette kan være akkurat så bra som det ser ut.

Hadde litt trøbbel med å få til SMS og MMS da jeg gikk over til One Call, men har såpass mye kunnskaper på tekniske ting at jeg fint greide fikse dette selv når det viste seg at automatisk oppsett ikke fungerte. Hovedsaken når man har iPhone er jo å ha et abonnement med datatrafikk inkludert, og folkepakka har 500 MB pr måned.

Ja enig! Jeg ante ikke at det var så mye å spare på å bytte abm, men hvis jeg har forstått det rikig så ser det faktisk sånn ut :-)

Hva er der å misforstå egentlig, da?

Folkepakka inkluderer 500 ringeminutter UTEN oppstartavgift, 500 MB datatrafikk, 500 MMS og 500 SMS pr måned. Dette betaler jeg 199 kroner mnd for. Trenger jeg mer en mnd kan jeg doble dette til 1000 av hvert for 99 kroner. Det er ingen skjulte avgifter innbakt i dette, så hva det er du ikke skjønner er vanskelig å få med seg. :D

Gjest Kayia

Ser sånn ut ja :) Pokker, min er låst til NetCom fram til februar.

Annonse

Gjest Kayia

Hadde litt trøbbel med å få til SMS og MMS da jeg gikk over til One Call, men har såpass mye kunnskaper på tekniske ting at jeg fint greide fikse dette selv når det viste seg at automatisk oppsett ikke fungerte. Hovedsaken når man har iPhone er jo å ha et abonnement med datatrafikk inkludert, og folkepakka har 500 MB pr måned.

Takk for tips. Jeg er ikke helt grønn selv, men har en it-ansvarlig her som hjelper meg med det jeg selv ikke får til så dette skal nok gå. Sitter og hører ventemusikk NetCom for å høre hva det koster å kjøpe seg ut av avtalen jeg har jeg nå - jeg vil kunne spare 1000,- pr måneden om jeg skifter til One Call tydeligvis.

candyqueen_83

Ja enig! Jeg ante ikke at det var så mye å spare på å bytte abm, men hvis jeg har forstått det rikig så ser det faktisk sånn ut :-)

Hmm.. jeg betaler 275 kr hos telenor for akkurat det samme. Men da sender jeg gratis sms til kjæresten så jeg vet ikke om det ville blitt veldig mye billigere. Men jeg kunne absolutt valgt full pakke til 298 kr.

Gjest Kayia

Ringte akkurat NetCom og vips, - så var jeg flyttet over på et billigere abonnement "de hadde kommet med nylig og ikke hadde rukket å anbefale kundene ennå". 389,- for 1200 MB/ 600 SMS/ 20 t taletid. Jeg skiftet til dette i første omgang, men skal ennå sjekke ut OneCall. Takk for å ha bragt dette på bane MP :)

Mary Poppins

Hva er der å misforstå egentlig, da?

Folkepakka inkluderer 500 ringeminutter UTEN oppstartavgift, 500 MB datatrafikk, 500 MMS og 500 SMS pr måned. Dette betaler jeg 199 kroner mnd for. Trenger jeg mer en mnd kan jeg doble dette til 1000 av hvert for 99 kroner. Det er ingen skjulte avgifter innbakt i dette, så hva det er du ikke skjønner er vanskelig å få med seg. :D

Det er ikke noe jeg ikke skjønner, men lurer på om det kan være noe skjulte avgifter/gebyrer som jeg ikke har gått med meg.

Men kjekt å vite at det ikke er det da :-)

Gjest Kayia

Det er ikke noe jeg ikke skjønner, men lurer på om det kan være noe skjulte avgifter/gebyrer som jeg ikke har gått med meg.

Men kjekt å vite at det ikke er det da :-)

Det eneste må være at utenlandsbruken kommer i tillegg - men det gjør den forsåvidt på alle abonnement. Skjønner det nesten ikke, de tar ikke oppstartsavgift på samtaler engang vettu.

candyqueen_83

Det eneste må være at utenlandsbruken kommer i tillegg - men det gjør den forsåvidt på alle abonnement. Skjønner det nesten ikke, de tar ikke oppstartsavgift på samtaler engang vettu.

Og at de tar 1.49 pr sms som blir sendt TIL utlandet. Det er vel ikke vanlig eller? Jeg trodde det var samme pris hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...