Gå til innhold

Onecall - to good to be true?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

10

• Mary Poppins

9

• candyqueen_83

8

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Det er helt topp :-)

Jr har fra onecall, og det er ingen sjulte avgifter, annet enn om du ringer til sevice nummer.

Har selv samme fra talkmore, helt likt innhold til samme pris. Tror ikke jeg har oversteget forbruket en eneste måned, så er meget fornøyd. Bruker trådløs nettet hjemme, men ellers "sparer" jeg ikke på nettbruken.

Ringte akkurat NetCom og vips, - så var jeg flyttet over på et billigere abonnement "de hadde kommet med nylig og ikke hadde rukket å anbefale kundene ennå". 389,- for 1200 MB/ 600 SMS/ 20 t taletid. Jeg skiftet til dette i første omgang, men skal ennå sjekke ut OneCall. Takk for å ha bragt dette på bane MP :)

Pleier gjerne ordne seg om en snakker med dem. Da jeg bytta fra Netcom til OneCall var det ikke måte på hvordan de skulle ordne det for å beholde meg som kunde. :D Men de ble nå nødt til å innrømme til slutt at folkepakka til OneCall, den kunne de nok ikke matche.

Og at de tar 1.49 pr sms som blir sendt TIL utlandet. Det er vel ikke vanlig eller? Jeg trodde det var samme pris hvertfall.

Er det så uvanlig at SMS til utlandet, pluss SMS til spesialnummer ("innholdstjenester") koster mer? Har gjort det uansett abonnement jeg har hatt.

Annonse

Mary Poppins

Jeg har brukt OneCall siden i fjor høst, og jeg har aldri hatt hyggeligere telefonregning.

Alt har fungert prikkfritt, og jeg har ikke sett noe med liten skrift til nå.

Dette er jo fantastisk! Da er nytt abonnement bestilt! :D Utrolig rart at jeg ikke har sjekket ut dette før nå...

*ser veldig frem til hyggeligere mobilregninger* :-)

Pleier gjerne ordne seg om en snakker med dem. Da jeg bytta fra Netcom til OneCall var det ikke måte på hvordan de skulle ordne det for å beholde meg som kunde. :D Men de ble nå nødt til å innrømme til slutt at folkepakka til OneCall, den kunne de nok ikke matche.

Folkepakka til onecall og den samme greia fra talkmore er helt like bortsett fra at onecall inkluderer å ringe opp til mobilsvar i ringeminuttene, og jeg lurer på om talkmore ikke har inkluderte mms. Men, hvis du er talkmorekunde ringer du gratis til andre talkmorekunder, og en selger påstod at talkmore hadde rimeligst pris på oppkoblingssamtaler.

Folkepakka til onecall og den samme greia fra talkmore er helt like bortsett fra at onecall inkluderer å ringe opp til mobilsvar i ringeminuttene, og jeg lurer på om talkmore ikke har inkluderte mms. Men, hvis du er talkmorekunde ringer du gratis til andre talkmorekunder, og en selger påstod at talkmore hadde rimeligst pris på oppkoblingssamtaler.

Jeg kjenner vel egentlig ingen Talkmore-kunder, så der er det lite å hente for meg uansett. :D

candyqueen_83

Det er helt topp :-)

Jr har fra onecall, og det er ingen sjulte avgifter, annet enn om du ringer til sevice nummer.

Har selv samme fra talkmore, helt likt innhold til samme pris. Tror ikke jeg har oversteget forbruket en eneste måned, så er meget fornøyd. Bruker trådløs nettet hjemme, men ellers "sparer" jeg ikke på nettbruken.

Takk for at du minnet meg på Talkmore igjen. Har hatt det tidligere, men da hadde dem ikke så mye å velge blant så jeg byttet. Nå fant jeg abonnementet "fastpris sms", og det passer meg utmerket. Andre abonnement har litt for lite sms for meg i forhold til ringetid :o)

candyqueen_83

Er det så uvanlig at SMS til utlandet, pluss SMS til spesialnummer ("innholdstjenester") koster mer? Har gjort det uansett abonnement jeg har hatt.

Jeg tror aldri jeg har betalt mer for sms til utlandet. Nå vurderer jeg å bytte til Talkmore i stedet og de har heller ikke høyere pris til utlandet. Man vet jo ikke hvor folk befinner seg? Jeg regner det ikke kun menes utenlandske numre?

Jeg tror aldri jeg har betalt mer for sms til utlandet. Nå vurderer jeg å bytte til Talkmore i stedet og de har heller ikke høyere pris til utlandet. Man vet jo ikke hvor folk befinner seg? Jeg regner det ikke kun menes utenlandske numre?

Nå tenkte jeg feil, jeg har heller aldri betalt mer for SMS til utlandet, det er mottaker som betaler mer. :D

Annonse

Hvis det er en prisforskjell "til utlandet", så menes utenlandske nummer.

Med vennlig hilsen

Nå tenkte jeg feil, jeg har heller aldri betalt mer for SMS til utlandet, det er mottaker som betaler mer. :D

Hei,

Her må man holde tungen rett i munnen.

Hvis du ringer eller sender SMS til et norsk nummer så koster det deg akkurat det samme, uansett om abonnenten er i utlandet eller ei.

For abonnenten som er i utlandet, så må de betale for å motta samtaler. I Europa (og i de landene jeg pleier reise til) er mottak av SMS gratis. (Dvs. kostnaden er det samme som hvis de var i Norge.)

Med vennlig hilsen

Hei,

Hvis du ringer eller sender SMS til et norsk nummer så koster det deg akkurat det samme, uansett om abonnenten er i utlandet eller ei.

For abonnenten som er i utlandet, så må de betale for å motta samtaler. I Europa (og i de landene jeg pleier reise til) er mottak av SMS gratis. (Dvs. kostnaden er det samme som hvis de var i Norge.)

Med vennlig hilsen

Jada, jeg vet dette. Og jeg vet at jeg kanskje ikke svarte tydelig nok. Men slik jeg tolket det jeg svarte på, så gjaldt det sms sendt til nordmenn som oppholdt seg utenlands. Sender jeg sms til noen som bor i England, så må jeg selvsagt betale mer for det enn om jeg sender til naboen.

Hei,

Med vennlig hilsen

En liten presisering: Så vidt jeg husker, så betalte jeg for å motta sms da jeg var i utlandet. Men jaggu begynner det å bli mange år siden gitt...

En liten presisering: Så vidt jeg husker, så betalte jeg for å motta sms da jeg var i utlandet. Men jaggu begynner det å bli mange år siden gitt...

Hei,

Ja, for veldig mange år siden var det slik, men så kom de frem til at folk da kunne "påføre" den en stor mobilregning ved å sende deg SMSer, og derfor er det nå gratis.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...