Gå til innhold

Sommerrydding for turistene....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Uhopp
Skrevet

La de stakkars rusmisbrukerene være i fred synes jeg.

Skrevet

Kjempekjipt, de havner her hos meg isteden og vi har mange allerede. Kan de ikke være nede på plata hvor ingen bor? Eller kanskje de havner i Frognerparken i år ;o)

Nei, la stakkarene få være på plate hvor de ikke er i veien for noen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er så utrolig patetisk. Dette har byrådene i Oslo gjort hver eneste sommer så lenge jeg kan huske, uansett parti. Det er samme om det er AP, SV, Høyre/FRP eller hvem det måtte være, som styrer. Sommerrengjøringa er sikkert vårtegn.

Det vitner kun om en ting: Politikerne er fullstendig hjelpesløse.

Og før neste helg er alle tilbake på plata.

Det er en skam.

Gjest Høstløv
Skrevet

Kjempekjipt, de havner her hos meg isteden og vi har mange allerede. Kan de ikke være nede på plata hvor ingen bor? Eller kanskje de havner i Frognerparken i år ;o)

Det ville være mer positivet om Politiet satte igang et hjelpeapparat til disse stakkarene og ikke bare jage dem til et annet sted.

ShitDiddelyDo
Skrevet

For øvrig synes jeg det er flott at dette er det første turister ser av Norge. La dem skrive helsider om det i sine store aviser hjemme - om hva som møter dem i Oslo.

Kanskje kan skikkelig negativ pr få politikerne til å våkne og gjøre noe annet enn denne meningsløse ryddinga.

Ja, jeg vet. Nå hørtes det ut som om jeg tror for pent om våre politikere. Som om de vil våkne. Dagens spøk, det der. :)

Skrevet

Det ville være mer positivet om Politiet satte igang et hjelpeapparat til disse stakkarene og ikke bare jage dem til et annet sted.

Det finnes ikke nok rehabiliteringsplasser og ettervernet er for dårlig. Så folk som har fått en etterlengtet plass på rehab, klarer ikke å holde seg nykter når de kommer ut. De kommer jo tilbake uten jobb, uten andre venner enn narkomane og vanlige folk er jo redd dem så de har ikke en sjanse.

Skrevet

''Kan de ikke være nede på plata hvor ingen bor?''

- Og ikke minst: Står de på Plata er det lett å passere dem uten å gå 'skummelt nærme', slik som det er når de henger i trange gater.

Skrevet

For øvrig synes jeg det er flott at dette er det første turister ser av Norge. La dem skrive helsider om det i sine store aviser hjemme - om hva som møter dem i Oslo.

Kanskje kan skikkelig negativ pr få politikerne til å våkne og gjøre noe annet enn denne meningsløse ryddinga.

Ja, jeg vet. Nå hørtes det ut som om jeg tror for pent om våre politikere. Som om de vil våkne. Dagens spøk, det der. :)

''For øvrig synes jeg det er flott at dette er det første turister ser av Norge. La dem skrive helsider om det i sine store aviser hjemme - om hva som møter dem i Oslo.''

Jeg gikk over broa fra Oslo S til operaen i forrige uke en dag, og da var det en liten gruppe rusmisbrukere på en miniplen/midtrabatt rett under. En av dem hadde buksa på knærne og rumpa rett til værs mens han satte en sprøyte. Det var en gjeng skoleungdommer som måpende ble vitne til det,

Skrevet

''Kan de ikke være nede på plata hvor ingen bor?''

- Og ikke minst: Står de på Plata er det lett å passere dem uten å gå 'skummelt nærme', slik som det er når de henger i trange gater.

Og ingen unger som er i nærheten alene kan vi håpe på.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''For øvrig synes jeg det er flott at dette er det første turister ser av Norge. La dem skrive helsider om det i sine store aviser hjemme - om hva som møter dem i Oslo.''

Jeg gikk over broa fra Oslo S til operaen i forrige uke en dag, og da var det en liten gruppe rusmisbrukere på en miniplen/midtrabatt rett under. En av dem hadde buksa på knærne og rumpa rett til værs mens han satte en sprøyte. Det var en gjeng skoleungdommer som måpende ble vitne til det,

Varianter av dette ser man hver eneste gang man går over brua mot operaen. Jeg ser turistene stå der og måpe mens de ser på det som skjer rett under dem.

Gjest Undreroverdette
Skrevet

La de stakkars rusmisbrukerene være i fred synes jeg.

Jeg skulle ønske at de alle sammen fikk et tilbud om behandling.

Men en ting som jeg har lurt på i mange år, er at i mange byer, så samles de med rusproblemer på et sted hvor folk lettest kan se de.

Plata er vel det stedet i Norge, hvor flest mennesker passerer hver eneste dag.

Er det noen grunn for at de samles på slike steder, fremfor noe mere "skjult" ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...