Gå til innhold

Hva bør jeg tenke på når jeg skal kjøpe hytte?

Anbefalte innlegg

Du bør tenke gjennom hva som er viktig eller ikke viktig når det gjelder standard, dvs innlagt vann, do, strøm, bilvei helt fram osv.

Du bør tenke gjennom _avstand_ til hytta. Er det veldig langt å dra, blir den lite brukt.

Og du bør tenke gjennom hva det er du ønsker å gjøre på hytta. Er det f eks viktig med fiskemuligheter? Båtliv?

Og for hytter som for hus gjelder det jo å sjekke standarden og solforhold og beliggenhet forøvrig.

Fortsetter under...

Vi er snart ferdig med å bygge hytte og jeg har følgende råd til deg:

- hvor stor hytte trenger du? (det er kjekt med minst to soverom!)

- innlagt vann? strøm? Vi har ingen av delene, har vann i slange ikke langt fra hytta sommerstid, vinterstid har vi med vann på scooterkjelken + at vi tiner snø til vaskevann, komfyr og kjøleskap på gass og det blir også solcellepanel etterhvert

- utedo? Vi har do i selve hytta, men må ut på verandaen for å gå inn på do-rommet, det minsker faren for lukt inne. Ser du mørkt på å tømme dostamp? Vi har et slags mulddo som ikke må tømmes særlig ofte og hvor innholdet blir til muld etterhvert.

- bilvei helt frem? hele året? Vi må gå ca. 20 min på sommerstid og ca. 1 mil på scooter om vinteren.

- utsikt? vann i nærheten? midt i skogen? Hva slags turterreng er du ute etter?

- det bygningstekniske selvfølgelig - ta med en bygningskyndig!

Vi elsker å være på hytta! Har nettopp kommet hjem etter flere dager der og vi koser oss glugg fordervet! :o)

Beliggenhet, beligghenhet, beliggenhet og beliggenhet. Ja - og litt på standard da: sjekk tak og grunnmur.

'' Ja - og litt på standard da: sjekk tak og grunnmur.''

Ikke alle hytter har grunnmur. Veldig mange er bygget på pillarer, men disse bør selvfølgelig også sjekkes grundig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...