Gå til innhold

Jeg er blitt paranoid

Anbefalte innlegg

Gjest henriettte

Jeg blir gal av meg selv. Jeg er 5 uker på vei med min mann. Jeg hadde black-out på en fest den mnd jeg ble gravid, men var da sammen med min mann der. Jeg fikk black-out ca en time på slutten av kvelden. Nå er jeg blitt paranoid, tenker at tenk om jeg mot formodning hadde sex på toalettet uten å huske noe? Kan en hjerne klikke fullstendig? Vi var jo sammen hele tiden unntatt når jeg var på toalettet. Vet dette er helt surrealistisk, for har aldri gjort sånt, men så får jeg litt noia. Jeg vet jo det bare er tull, men tenk om det kommer ut en "afrikaner" i stedet? Åssen skal jeg få bukt med disse tåpelige tankene? jeg er 28 og min mann 27

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366693-jeg-er-blitt-paranoid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Det skal da mye til å plutselig ha sex med en ukjent på et toalett. Det tror jeg ikke du har gjort, spesielt siden du var der sammen med din mann.

Slå fra deg de tankene, og gled deg over svangerskapet. Det er hormonene som gjør deg lettere bekymret enn før, det vil gå over en stund etter fødselen.

Dette høres ut som tvangstanker.

"Tvangstanker (obsesjoner) er uønskete, påtrengende, gjentatte og uimotståelige tanker, følelser, ideer eller fornemmelser. De oppleves vanligvis som vonde, skremmende og/eller truende"

Hvis du er disponert for slike tanker kan det tenkes at svangerskapet trigger dem. Tvangstanker er helt ufarlige, men som du vet kan de være veldig plagsomme.

Det som hjelper meg best når tvangstankene kommer, er å tenke følgende: "Der er det en tvangstanke igjen. Jaja, det er ikke noe å bry seg om" Og så fortsette å fokusere på det jeg egentlig drev med da tanken dukket opp.

Det krever litt trening å kjenne igjen tvangstanker, for de har så forskjellige former.

tzatziki1365380058

Du har rett - du har fått et snev av paranoia, dessuten tuller hormomene skikkelig med deg :)

Klart du ikke stakk av gårde og hadde sex på toalettet med en tilfeldig fyr, spesielt ikke når du var sammen med mannen din hele tiden, bortsett fra når du var på det nevnte toalettet!

Lykke til med graviditeten! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...