Gå til innhold

Hvorfor legger folk seg så sent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi vi ikke sovner vel. Det er ikke alle som er så heldige at de legger hode på puta og sovner. Jeg sovner klokka 3 enten jeg skal opp tidlig eller ikke og sånn har jeg holdt på i over 25 år. Nå jobber jeg ikke lenger og sover til 11 og så sover jeg et par timer på ettermiddagen. Hvis jeg ikke sover de timene på ettermiddagen så sovner jeg ikke overhode om natta, da blir jeg overtrøtt.

Det er akkurat som med små unger det. Hvis de ikke sovner om kvelden så legg dem en halv time før og da sovner de før de blir for overtrøtte og gira.

Annonse

tzatziki1365380058

Fordi vi er lysvåkne på kvelden, og elsker natten!

Dessuten er jeg trøtt om morgenen selv om jeg legger meg tidlig, alltid trøblete å komme seg opp. Men merker stor forskjell utover dagen etter en natt hvor jeg har sovet 7-8 timer i forhold til om jeg bare har sovet 4-5.

Gjest prust

Kvelden og natta er en deilig tid på døgnet :-)

Rolig, ingen som ringer, sms'er eller maser.... Kan sitte i fred og ro med pc'en eller ei bok eller TV - eller en sjelden gang "bare" sitte og prate med min kjære - eller legge meg i badekaret og bare nyte stillheten.

Ellers i døgnet er det jo så mye lyder og så mange krav og forventninger....

Jeg legger meg vanligvis ca klokka 24 - står opp klokka 7 når jeg skal på jobb. I helgene blir klokke som regel 1 eller 2 - og vi sover til ca klokka 9.

Hadde jeg bodd alene, hadde jeg nok ofte vært våken til 2-3-4, og sovet tilsvarende lenge. Men det er jo litt kjipt å sove bort halve dagen også da...

Gjest prust

Det er ikke bare bare.

Ofte kommer jeg på noe som må gjøres mens jeg pusser tennene eller fjerner sminken. Og når det er gjort, 'skal jeg bare'.

Før jeg vet ordet av det har klokken passert midnatt :(

''Det er ikke bare bare.

Ofte kommer jeg på noe som må gjøres mens jeg pusser tennene eller fjerner sminken. Og når det er gjort, 'skal jeg bare'. Før jeg vet ordet av det har klokken passert midnatt :(

''

Skriver under på dette - i tillegg nyter jeg freden om kvelden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...