Gå til innhold

- Dommedag er nær

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

På den annen side ville du kanskje blitt redd dersom det sto to velkledde mennesker utenfor døra de med bibelske tekster under armen og bare så på deg i stillhet når du åpnet.

Jeg som er så redd for spøkelsesjenter hadde sannsynligvis frika ut helt. :)

Mjo, jeg hadde nok fått litt panikk, men jeg har jo vaktbikkje jeg! Store dachsen min. Dessverre har de omvendt henne, hun la seg rett på rygg. *sukk*

Fortsetter under...

Gjest yeah right...

Linken sier de er 10000 bare i Norge. Ikke vet jeg. Kan ikke si jeg har sett stort til dem på gata heller, men jeg har møtt på noen karakterer som kommer bort og spør meg om jeg tror på Jesus. Det kan jo være at dette er dem.

Det er ikke dem, men gjengen som kaller seg De siste kristne av Jesu Kirke Hellige.. eller noe i den duren, altså mormonere.

Gjest Ainona

Ingen JV'er ville sagt det du skriver der, så den kan du bare pakke inn.

De sa at Djevelen viste seg som lys for å lure meg, trodde det var gode krefter...

Og de rygget bakover da jeg sa at Hitler og var kommet til himmelen, jo de trodde jeg var omgitt av onde krefter. Og det er sant!

Gjest yeah right...

De sa at Djevelen viste seg som lys for å lure meg, trodde det var gode krefter...

Og de rygget bakover da jeg sa at Hitler og var kommet til himmelen, jo de trodde jeg var omgitt av onde krefter. Og det er sant!

Yepp, mentalt ustabile har jeg vanskeligheter for å tro på.

Annonse

Og de var på besøk hos foreldrene mine her om dagen. De sa JV skulle snart herske over jorden og da ble det paradis, alle mennesker ville snart bli virtner. Lyger jeg?

Da misforsto du nok..

"Jehovas vitner tror ikke på en udødelig sjel, de tror at kroppen og sjelen er to sider av samme sak. Alle mennesker gjennom historien som er døde, og som fortjener evig liv, skal derfor en dag vekkes opp. Når dommedag er over, skal jorden gjøres om til et paradis hvor alle gode mennesker får være."

Gjest Ainona

Da misforsto du nok..

"Jehovas vitner tror ikke på en udødelig sjel, de tror at kroppen og sjelen er to sider av samme sak. Alle mennesker gjennom historien som er døde, og som fortjener evig liv, skal derfor en dag vekkes opp. Når dommedag er over, skal jorden gjøres om til et paradis hvor alle gode mennesker får være."

Javel, det vet nok du mer om enn meg :)

Men liker ikke når folk tror jeg lyger, det jeg skrev er SANT! De sa det var Djevelen som prøvde å lure meg, og at jeg var omgitt av onde krefter. De ba meg bli et virne, sa jeg måtte komme på møte, fikk klokkeslett og tid. Kom ikke, klarte ikke gå ut. Men de kom til meg om og om igjen. Mulig jeg missforstår ting, men lyger gjør jeg ikke. Har mine åndelige verdier.

Men liker ikke når folk tror jeg lyger, det jeg skrev er SANT! De sa det var Djevelen som prøvde å lure meg, og at jeg var omgitt av onde krefter. De ba meg bli et virne, sa jeg måtte komme på møte, fikk klokkeslett og tid. Kom ikke, klarte ikke gå ut. Men de kom til meg om og om igjen. Mulig jeg missforstår ting, men lyger gjør jeg ikke. Har mine åndelige verdier.

Ok, det hørtes hvertfall ikke mye koslig ut :/

Annonse

Gjest Ainona

Ok, det hørtes hvertfall ikke mye koslig ut :/

Det var ikke det, og jeg ble redd av det. Men de trodde vel det de sa, så jeg dømmer dem ikke og de var greie ellers. Leste forresten en bok på den tiden og "inn i sirkelen", hun elste sa denne boken var også ondskap, for hun hadde lest den før hun ble vitne og ble redd av den.

Gjest yeah right...

Jeg har jv'er i familien og vet akkurat hvordan de uttaler seg når de er på dørene til folk.

De spør deg ihvertfall ikke om å bli vitne og du blir ikke vitne av gå på et møte - så det viser at du ihvertfall ikke har skjønt hva de har sagt til deg.

At du har psykiske problemer klarer jeg fint å lese ut av det du gjentar.

Gjest Ainona

Jeg har jv'er i familien og vet akkurat hvordan de uttaler seg når de er på dørene til folk.

De spør deg ihvertfall ikke om å bli vitne og du blir ikke vitne av gå på et møte - så det viser at du ihvertfall ikke har skjønt hva de har sagt til deg.

Du virker jo som en arogant person! At jeg sliter psykisk er vel ikke = at jeg lyger!!!

Jeg forteller sannheten! Mulig din familie er slik som du beskriver, men disse folkene sa altså dette til meg...som jeg skriver. Og det er SANT!!!! Slik var de! Snakker ikke om de du kjenner, men de jeg møtte.

Så sorry pal...men nå er det du som blander kortene. Alle mennesker er ikke like vettø, enten de er kristne eller JV, eller buddhister for den del.

Gjest Ainona

Jo, de sa jeg måtte bli et vitne, og de ba meg på møter. Og psykologen jeg hadde og samboeren min, så resultatet av besøkene deres. Samboeren min stod og hørte på en gang "Ikke snakk med dem" sa han. Og psykologen forbød meg å gå på noe møte, måtte ikke høre på dem. De var skumle, og kvinner var undertrykte sa psykologen.

Hun hadde studert det!!! Så jeg har "vitner" jeg og....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...