Gå til innhold

Abort-spørsmål, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest Nononick

Har blitt gavid i en ganske umulig situasjon og har bestemt meg for å ta abort. Har selvfølgelig mange spørsmål rundt dette.

Feks hva det tatt utgangspunkt i når det regnes ut hvor langt jeg er på vei? Er ganske sikker på at unnnfangelsen skjedde for ca 5-6 uker siden. Har derimot lest at graviditeten regner ut i fra første dag av siste menstruasjon. Såfall er jeg ca 8 uker på vei..

Jeg håpet å få en medisinsk hjemme abort. Men har hørt at om en er så, så mange uker på vei, så må en ta den medisinske aborten på sykehuset. Noen som vet hvor mange uker man må være på vei for å måtte utføre aborten på sykehuset?

Har dessuten vært litt opptatt av utviklingsprosessen til embryoet fra uke til uke. Og her lurer jeg igjen på om jeg skal ta utgangspunktet i embryoets utvikling fra unnfangelsen eller fra siste mens? Det mest naturlige vil vel være at embryoet utvikler seg fra unnfangelsesdagen og når den er festet i livmoren?

Håper noen kan svare meg på noen av disse spørsmålene!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...