Gå til innhold

Det mest nyanserte om Engleskolen?

Anbefalte innlegg

''For meg som kan litt om coaching tenker jeg at det ikke er så veldig ulikt dette, minus det åndelige aspektet :)''

For meg er "coaching" noe av det mest Mikke Mus-aktige jeg kan forestille meg mht utdanning. Hvem som helst kan pådra seg tittelen, og det favner alt fra så godt som seriøse aktører til vattnisseliga a la Mærtthaberta.

Og enda verre. Jeg kjenner ei ravgal dame som jobber som coach. Jeg får kalde kårer når jeg tenker på at hun er guru og rådgiver for mange mennesker i en sårbar situasjon. Hun er aggressiv, manipulerernde, paranoid og påtrengende. Jeg blir skeptisk bare jeg hører ordet coach.

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

9

• ShitDiddelyDo

8

• morsan

7

• tonie

3

Og enda verre. Jeg kjenner ei ravgal dame som jobber som coach. Jeg får kalde kårer når jeg tenker på at hun er guru og rådgiver for mange mennesker i en sårbar situasjon. Hun er aggressiv, manipulerernde, paranoid og påtrengende. Jeg blir skeptisk bare jeg hører ordet coach.

Jeg kjenner også noen som har "utdannet" seg til coach. Jeg så på en del av pensum-"litteraturen" hennes. Hvis det hadde vært et verdensmesterskap i oppgulp av selvfølgeligheter, hadde pallplassen vært innen rekevidde.

mariaflyfly

''Og enda verre. Jeg kjenner ei ravgal dame som jobber som coach. Jeg får kalde kårer når jeg tenker på at hun er guru og rådgiver for mange mennesker i en sårbar situasjon. Hun er aggressiv, manipulerernde, paranoid og påtrengende.''

Huff :(

''Jeg blir skeptisk bare jeg hører ordet coach.''

Nettopp. Samme her.

mariaflyfly

Jeg kjenner også noen som har "utdannet" seg til coach. Jeg så på en del av pensum-"litteraturen" hennes. Hvis det hadde vært et verdensmesterskap i oppgulp av selvfølgeligheter, hadde pallplassen vært innen rekevidde.

Du bygger opp under mine fordommer mot denne eminente utdannelsen. Takk! :)

ShitDiddelyDo

Åh, neida, hun er en av de mest avbalanserte jeg kjenner - men antar de har differensiert undervisning på denne skolen - som på andre skoler ;)

Det har ingenting å si om hun er avbalansert. Jeg er også avbalansert, men jeg er langt nede på normalitetsskalaen. Jeg tror ikke det er normalt å tro man er høyt oppe på den, altså, så når du snakker om 100 % er det tegn på at du bør trekkes med 25 % på din skala. :)

Annonse

''For meg som kan litt om coaching tenker jeg at det ikke er så veldig ulikt dette, minus det åndelige aspektet''

Det er jo blitt et kjempetilbud innenfor selvutvikling etter hvert. Mye av det er sikkert seriøst nok og kan sikkert være til hjelp, andre ting grenser til føleri og selvhypnose.

Jeg er altfor skeptisk og for lite åpen til å være med på noe sånt. Hvis det er algedietter eller latteryoga eller engler eller djevler som er løsningen, foretrekker jeg problemene.

''Jeg er altfor skeptisk og for lite åpen til å være med på noe sånt. Hvis det er algedietter eller latteryoga eller engler eller djevler som er løsningen, foretrekker jeg problemene.''

Hehe :-) Jeg også.

Det blir for mye mambo jambo for meg - uansett.

Men det slo meg hvor like de tre damene ytterst til venstre er. Den ene har til og med latt seg inspirere av læreren når det gjelder vaøg av klær! LOL

Kjenner du forresten hun døvetolken det står om i artikkelen, eller? :-)

''For meg som kan litt om coaching tenker jeg at det ikke er så veldig ulikt dette, minus det åndelige aspektet''

Det er jo blitt et kjempetilbud innenfor selvutvikling etter hvert. Mye av det er sikkert seriøst nok og kan sikkert være til hjelp, andre ting grenser til føleri og selvhypnose.

Jeg er altfor skeptisk og for lite åpen til å være med på noe sånt. Hvis det er algedietter eller latteryoga eller engler eller djevler som er løsningen, foretrekker jeg problemene.

''Hvis det er algedietter eller latteryoga eller engler eller djevler som er løsningen, foretrekker jeg problemene.''

LOL

Joda, men vi får iallefall se at det ikke nødvendigvis er slik at de bare sitter og snakker med engler, sånn som man kan tro utfra medias vinkling av saken ;)

Jeg kjenner jo en av studentene som er omtalt i artikkelen og vet at hun er ganske "i vater", så jeg har hatt mine tvil om dramaqueentendensene til enkelte journalister som har omtalt engleskolen ;)

''Jeg kjenner jo en av studentene som er omtalt i artikkelen og vet at hun er ganske "i vater", så jeg har hatt mine tvil om dramaqueentendensene til enkelte journalister som har omtalt engleskolen ;)''

Dramaqueentendensene du skriver om kan like gjerne være ditt øye som ser - jeg har ikke det samme inntrykket.

Og jeg kjenner en som er ganske mye i vater når det gjelder det meste, men som likevel får meg til å tilte når hun kommer med sitt snakk om at visse typer steiner osv kan ha helberedende kraft og en del annet mambo jambo. Det er jo ikke nødvendigvis slik at folk er 100% gærne hele tiden.

Gjest Kan ikke delta i tråden men...

Men det slo meg hvor like de tre damene ytterst til venstre er. Den ene har til og med latt seg inspirere av læreren når det gjelder vaøg av klær! LOL

''Det blir for mye mambo jambo for meg - uansett.

Men det slo meg hvor like de tre damene ytterst til venstre er. Den ene har til og med latt seg inspirere av læreren når det gjelder vaøg av klær! LOL''

Det er venninna mi ;o))

Gjest Elextra

Du ser vel det at alle de snille englene står til venstre, så blir det verre jo lengre mot høyre man kommer... *knegg*

Du ser vel det at alle de snille englene står til venstre, så blir det verre jo lengre mot høyre man kommer... *knegg*

Lurer på om han gubben har følt seg utenfor som eneste hane i kurven, eller om det har vært en ekstra stor fordel? Hmmm....

Annonse

''Det blir for mye mambo jambo for meg - uansett.

Men det slo meg hvor like de tre damene ytterst til venstre er. Den ene har til og med latt seg inspirere av læreren når det gjelder vaøg av klær! LOL''

Det er venninna mi ;o))

Hun kledte kjolen bedre enn læreren :-)

Joda, sant det ;)

Jeg synes allikevel denne artikkelen gir et mye mer nyansert syn på hva de driver med, og gir oss en pekepinn på hvorfor dette kan virke som et selutviklende studie (og at det ikke nødvendigvis er så mye hokus pokus der;))

Jeg kjenner en av studentene der personlig og er ikke i tvil om at dette har vært flott for henne (hun er faktisk 100 % normal også ;))

Oi, 100% normal er jo i seg selv unormalt! ;-)

ShitDiddelyDo

Lurer på om han gubben har følt seg utenfor som eneste hane i kurven, eller om det har vært en ekstra stor fordel? Hmmm....

Kan jo være at hanen fikk seg en og annen høne.

Dette er et eksempel på forskjellen mellom menn og kvinner. Kvinnfolka dro ditt for å komme i kontakt med engler. Mannen dro dit for å få ... tja. Den mannen er kanskje ikke så dum som han ser ut.

Hvor søker man for å komme inn på engleskolen?

Kan jo være at hanen fikk seg en og annen høne.

Dette er et eksempel på forskjellen mellom menn og kvinner. Kvinnfolka dro ditt for å komme i kontakt med engler. Mannen dro dit for å få ... tja. Den mannen er kanskje ikke så dum som han ser ut.

Hvor søker man for å komme inn på engleskolen?

Det høres ut som om du har fått en åpenbaring! ;-)

ShitDiddelyDo

Det høres ut som om du har fått en åpenbaring! ;-)

Gjetter på at menn kan få mer enn åpenbaringer på den skolen der. Det må jo gå en del relativt godtroende ... ja, jeg skal ikke bruke uttrykket naut, men tenk deg eneste mann i den klassen der. Den ene mannen som "forstår dem", for han er jo "som dem".

Det blir nok en bra avslutningsfest, ja. :)

Gjest togli

Det har ingenting å si om hun er avbalansert. Jeg er også avbalansert, men jeg er langt nede på normalitetsskalaen. Jeg tror ikke det er normalt å tro man er høyt oppe på den, altså, så når du snakker om 100 % er det tegn på at du bør trekkes med 25 % på din skala. :)

Du gir deg aldri ass' :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...