Gå til innhold

Går flybussen automatisk dit vi skal?

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Få uker igjen til Rhodostur :)

Vi er framme ved flyplassen på Rhodos ved halv fire-tida på morgenen... og skal bo en times kjøring fra flyplassen. Dette er ikke chartertur, men fly og hotell bestilt hver for seg... Hva med flybuss da? Går det automatisk flybuss til Lindos/Pefkos der vi skal bo? Evt hvordan finner jeg ut dette?

Fortsetter under...

Gjest togli

Du sender en epost til hotellet, og ber om instruksjoner.

"Hi there,

Please advice which airport bus we need to take in order to get to the hotel. Does the airport bus stop in front of the hotel?"

Med vennlig hilsen

Tusen hjertelig takk! Kopierer og limer, så tror de nok jeg er ekspert i engelsk :P

Annonse

Gjest togli

Ta med noe om klokkeslett. Når flyet ankommer. Evt søk på turistinformasjon om det stedet dere kommer. Kanskje kan hotellet fortelle dere hva det koster med drosje.

En time med taxi kan nok bli dyrt :/

Har iallefall sendt mail til hotellet, så får jeg se hva de sier...

En time med taxi kan nok bli dyrt :/

Har iallefall sendt mail til hotellet, så får jeg se hva de sier...

Vi fant ut vi måtte vente på bussen 2,5 timer en gang. Da ble det taxi husker ikke om det tok en halvtime eller tre kvarter. Det er ikke sikkert det er så dyrt. Spesielt hvis dere er flere.

Annonse

Gjest togli

Vi fant ut vi måtte vente på bussen 2,5 timer en gang. Da ble det taxi husker ikke om det tok en halvtime eller tre kvarter. Det er ikke sikkert det er så dyrt. Spesielt hvis dere er flere.

Vi er bare to... men har sendt en mail nå, så får vi se :)

Evt får vi sove på en benk på flyplassen og vente til første flybuss som skal til Lindos :P

Gjest togli

Aner ikke, men etter hva jeg husker er taxi billig der nede, så er det ikke bare å hoppe i en taxi? Mye enklere enn buss, og ganske sikkert rimelig. :)

Det er sikkert ganske rimelig, ja...men fem mil?! Jeg er litt pinglete når det gjelder å kjøre på greske veier i en liten bil ;)

ShitDiddelyDo

Det er sikkert ganske rimelig, ja...men fem mil?! Jeg er litt pinglete når det gjelder å kjøre på greske veier i en liten bil ;)

Ja, du har kanskje rett i at grekerne også kjører som svin, så det er kanskje tryggere med en stor buss, men går det i det hele tatt busser så tidlig om morgenen? Hvis ikke får du sende en mail til hotellet. De har sikkert transfermuligheter.

Gjest togli

Ja, du har kanskje rett i at grekerne også kjører som svin, så det er kanskje tryggere med en stor buss, men går det i det hele tatt busser så tidlig om morgenen? Hvis ikke får du sende en mail til hotellet. De har sikkert transfermuligheter.

Ja, har sendt dem mail, så får vi se.... Har hørt at grekerne omtrent gjør "alt" for gjestene sine nå (pga at de er livredde for å miste flere turister), så regner med de sender en limousine for å hente oss:P

Gjest togli

Hah, nope:P

Hovedkriteriet for at jeg sa ja til å være med kompisen på tur var at jeg vet han er over det stadiet der han drar til syden først og fremst for å drikke seg full :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...