Gå til innhold

Hvordan kan jeg få et bra liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest jobb med deg selv

Det har jo litt med innstillingen å gjøre.

Det er noe som heter selvoppfyllende profeti. Om du sier at du ikke klarer noe - så klarer du det ikke.

Du må si til deg selv hver dag - dette klarer jeg.

Se deg selv i speilet og skryt av deg selv over hvor flott du er.

Tenk på alle dine gode egenskaper. Har du dårlige egenskaper så tenk over hva de er og hvordan du kan gjøre de bedre. Jobb med deg selv.

Det er fullt mulig å få et bedre liv og det er en livslang prosess.

Jeg har det kjempebra nå, men har bare et par ting til som skal på plass før jeg er fornøyd. Jobber med meg selv hver dag og lærer av mine feil i stedet for å bli deprimert over hvert nederlag.

Gjest SMIRnøff

Det har jo litt med innstillingen å gjøre.

Det er noe som heter selvoppfyllende profeti. Om du sier at du ikke klarer noe - så klarer du det ikke.

Du må si til deg selv hver dag - dette klarer jeg.

Se deg selv i speilet og skryt av deg selv over hvor flott du er.

Tenk på alle dine gode egenskaper. Har du dårlige egenskaper så tenk over hva de er og hvordan du kan gjøre de bedre. Jobb med deg selv.

Det er fullt mulig å få et bedre liv og det er en livslang prosess.

Jeg har det kjempebra nå, men har bare et par ting til som skal på plass før jeg er fornøyd. Jobber med meg selv hver dag og lærer av mine feil i stedet for å bli deprimert over hvert nederlag.

Hum...

Kanskje jeg har _lyst_ til å ha det sånn? Er det mulig?

ShitDiddelyDo

Jeg har kanskje inntrykk av at du tenker litt for mye på dette med hvordan du føler deg. Det kan umulig være spesielt lurt. Jeg vet ikke hvordan man eventuelt gjør det, men jeg tror kanskje du bør forsøke å rette blikket utover i stedet for innover.

Kanskje tror du også at folk flest har det mye bedre enn de faktisk har det, og du føler det derfor som om du har det så mye verre enn alle andre, noe som forsterker følelsen av å være utenfor.

Annonse

Gjest togli

Jeg er ingen psykolog, men tror jeg ville blitt koko hvis jeg skulle begynt å gruble på de negative sidene ved livet mitt! Jeg har valgt å fokusere på det som er bra. Ta f.eks. idag... Jeg sto opp og tenkte at gresset burde klippes... Istedetfor å deppe over det, så valgte jeg å tenke at "Bra!! Da får jeg litt gratis trim!" og så klipte jeg gresset - og nå er jeg strålende fornøyd med resultatet:)

Jeg bestemte meg for å glede ungene (og meg selv) med å lage taco til middag, så nå har vi storkost oss med det!

Idag har jeg til og med ligget ute i sola en times tid og bare koooost meg!

Hm...har det skjedd noe negativt idag da? Hvis jeg tenker nøye over det så har ungene rota masse ute, de har krangla, de maser om is, katten spydde og jeg fant ut at gressklipperen nok snart synger på siste verset.... Men for å finne ut hva som har vært negativt idag, så måtte jeg virkelig tenke hardt!

Det er hodet ditt og tankene dine du må gjøre noe med. Lykken er i deg selv, ikke i andre.

Gjest togli

Hum...

Kanskje jeg har _lyst_ til å ha det sånn? Er det mulig?

Det er godt mulig. Du liker å synes litt synd på deg selv og har behov for at noen skal vise deg omsorg vil jeg tro? Problemet er at mennesker som er så negative tilslutt ikke lenger vil motta omsorg fra andre fordi andre skygger unna....

Jeg hater forøvrig at folk synes synd på meg, så det unngår jeg for enhver pris!

Gjest SMIRnøff

Jeg har kanskje inntrykk av at du tenker litt for mye på dette med hvordan du føler deg. Det kan umulig være spesielt lurt. Jeg vet ikke hvordan man eventuelt gjør det, men jeg tror kanskje du bør forsøke å rette blikket utover i stedet for innover.

Kanskje tror du også at folk flest har det mye bedre enn de faktisk har det, og du føler det derfor som om du har det så mye verre enn alle andre, noe som forsterker følelsen av å være utenfor.

Mange gode poenger her trur jeg!

Gjest SMIRnøff

Jeg er ingen psykolog, men tror jeg ville blitt koko hvis jeg skulle begynt å gruble på de negative sidene ved livet mitt! Jeg har valgt å fokusere på det som er bra. Ta f.eks. idag... Jeg sto opp og tenkte at gresset burde klippes... Istedetfor å deppe over det, så valgte jeg å tenke at "Bra!! Da får jeg litt gratis trim!" og så klipte jeg gresset - og nå er jeg strålende fornøyd med resultatet:)

Jeg bestemte meg for å glede ungene (og meg selv) med å lage taco til middag, så nå har vi storkost oss med det!

Hm...har det skjedd noe negativt idag da? Hvis jeg tenker nøye over det så har ungene rota masse ute, de har krangla, de maser om is, katten spydde og jeg fant ut at gressklipperen nok snart synger på siste verset.... Men for å finne ut hva som har vært negativt idag, så måtte jeg virkelig tenke hardt!

Det er hodet ditt og tankene dine du må gjøre noe med. Lykken er i deg selv, ikke i andre.

:-)

Takk for svar. Skal tenke over dette ja!

Gjest winda

Meget kloke ord :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...