Gå til innhold

Etter en slankeoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i mat

Ei venninne slanke opererte seg for 2 mnd siden. Og det er greit at hun spiser mindre mat no men hun nevner det hele tiden. Sist uke var vi på McDonald's. Etter hun hadde spist en kylling burger satt hun å sa at så fort mett ble hun ikke før. Neste dag inviterte hun meg på taco. Etter 2 shell begynte hun med det samme pratet. Jeg ble så mett av så lite. Jeg måtte bare si at det var jo vitsen med operasjon. Det er ikke kos å spise med henne lengre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366919-etter-en-slankeoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Hun er sikkert bare stolt og fornøyd over at hun nå spiser så mye mindre før hun blir mett enn tidligere, men hvis disse to dagene, med McDonalds den ene dagen og taco den andre, er representative for deres vanlige dager, så går det seg nok til igjen snart, skal du se. :)

Gjest Glad i mat

Hun er sikkert bare stolt og fornøyd over at hun nå spiser så mye mindre før hun blir mett enn tidligere, men hvis disse to dagene, med McDonalds den ene dagen og taco den andre, er representative for deres vanlige dager, så går det seg nok til igjen snart, skal du se. :)

Var ett unntak(tror jeg)pga jeg var på ferie der

*humre*

;o)

Annonse

2 mnd er ikke så lang tid. Jeg synes ikke det er så rart at hun fremdeles er veldig opptatt av dette - tenk så stor del av livet hennes overvekten sikkert har vært i mange år.

Ikke ta opp noen diskusjon, bare si mmm bekreftende og fortsett med det dere egentlig snakket om.

Gjest påsana

Kan ikke se at hverken kyllingburger eller taco skulle være problematisk å spise i små mengder. Men du er kanskje mer opplyst enn meg?

Gjest Hulderen

Etter operasjonen må hun spise små, hyppige måltider. Det er viktig at hun ikke utvider magesekken med for store måltider.

Så hvis du er ute etter noen å nyte store mengder mat med, er hun feil person.

Klart hun vet at poenget med operasjonen var å bli fortere mett. Du trengte ikke å si det, det var å sette henne på plass. Gled deg på hennes vegne, og tenk ut andre hyggelige ing dere kan gjøre sammen enn å spise.

ShitDiddelyDo

Kan ikke se at hverken kyllingburger eller taco skulle være problematisk å spise i små mengder. Men du er kanskje mer opplyst enn meg?

Hvis du tror at en person som er opptatt av vekta bør spise mye usunn mat, og McDonalds og taco (forutsatt normalt innhold), er definitivt usunn mat, uanstt hvor mye burgeren er av kylling (det er heller ikke storfekjøttet som er problemet i burgeren med storfekjøtt), så ja - da er jeg mer opplyst enn deg.

Det er ikke galt å spise på McDonalds en sjelden gang, men her antydet jeg at usunn mat to dager på rad, og to dager på rad er for ofte, ikke er spesielt lurt.

Gjest grublendeikveld

Hvis du tror at en person som er opptatt av vekta bør spise mye usunn mat, og McDonalds og taco (forutsatt normalt innhold), er definitivt usunn mat, uanstt hvor mye burgeren er av kylling (det er heller ikke storfekjøttet som er problemet i burgeren med storfekjøtt), så ja - da er jeg mer opplyst enn deg.

Det er ikke galt å spise på McDonalds en sjelden gang, men her antydet jeg at usunn mat to dager på rad, og to dager på rad er for ofte, ikke er spesielt lurt.

Hadde jeg vært gjennom en slankeoperasjon, så hadde jeg tenkt veldig nøye gjennom hvilken mat jeg spiste etterpå. trodde det var alfa og omega for et godt resultat. da hadde jeg spist som legen hadde sagt; små hyppige måltider, og da sunn mat, ikke mcdonalds osv.

ShitDiddelyDo

Hadde jeg vært gjennom en slankeoperasjon, så hadde jeg tenkt veldig nøye gjennom hvilken mat jeg spiste etterpå. trodde det var alfa og omega for et godt resultat. da hadde jeg spist som legen hadde sagt; små hyppige måltider, og da sunn mat, ikke mcdonalds osv.

Nå har jeg null peiling på slankeoperasjoner og hva en slik operasjon eventuelt krever av kosthold etterpå, men jeg er selvfølgelig helt enig med deg. Går man til et såpass drastisk skritt som en operasjon tross alt er, gjør man lurt i å høre på eventuelle kostholdsformaninger etter operasjonen.

Det er sikkert greit å ta seg en burger i ny og ne også etter en operasjon, men det er kanskje verdt å tenke på at det i manges tilfeller er den typen man som sørget for at de måtte ha operasjonen i utgangspunktet.

Og da er det ganske dumt å henfalle til gamle vaner - selv om man spiser mindre av dritten enn før operasjonen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...