Gjest Hvordan er egentlig reglene her? Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Vi har plutselig sett et problem som vi ikke har tenkt over før nå. Mannen er i arbeid/sykemeldt 60/40%. Dvs han jobber tre dager i uka og er 40 % sykemeldt. Nå skal han egentlig ut i ferie fra 15 juli, men har han egentlig krav på tre uker sammenhengende ferie? Lov til å reise bort? Eller må han ha 60% ferie og 40% av noe annet. Eller kan han ikke ta ut ferie i det hele tatt? Noen som vet? 0 Siter
Gjest navnja Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Såvidt jeg vet kan han ha ferie, men må jo da krysse av at han skal ha ferie i perioden han er sykemeldt for. Dersom dere skal til utlandet så må dere vel ha en skriv fra legen som sier at det er greit, og så søke om å beholde sykepemgene under utenlandsopphold. Ver jeg deg ville jeg imidlertid spurt på nav, og ikke her hvor du egentlig ikke kan være 100% sikker på svarene du får ;-) 0 Siter
Gjest MayLynn Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Ferie avtaler han jo med arbeidsgiver. Han kan ha ferie som delvis sykmeldt men dersom han tar 3 uker så teller det som 15 feriedager. Han bruker hele dager selv om han er delvis sykmeldt. Dermed søker man ikke om å beholde sykepenger under utenlandsopphold - man har ferie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.