Gå til innhold

Første gang hos psykologen...

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man er nødt til å fortelle "alt" på ett første møte med en psykolog?

Jeg skal dit snart og gruer meg veldig. Og jeg har også før vært i kontakt med psyk, utebn at jeg satt igjen med noen positiv følelse, men det var lenge siden, og handlet om noe annet enn nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36694-f%C3%B8rste-gang-hos-psykologen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, du trenger ikke å forelle "alt" første time - ikke andre time heller...

Første time snakker en om ufarlige ting. Prøver å danne seg et bilde av deg og livet ditt.

Hva heter foreldrene, hvor mange søsken,hvor har du bodd, hvilke skoler har du gått på, hvordan gitt det, sivilstand, yrke, hva lever du av nå, osv osv...

Gjest Engelen33

Ville bare si at jeg var hos psykolog for første gang i dag, og for min del ble det positivt denne gangen selvom jeg også gruet meg veldig! Det var akkurat sånn som NHD beskriver det. Litt prat ufarlig prat om deg selv, etc. Tror det er mest for å bli litt kjent... vet ikke. Det gjorde iallefall at jeg slappet litt mer av. Kanskje det hjelper litt hvis du har en positiv innstilling til at det skal gå bra? Iallefall prøvde jeg å ha det. Vet det er tøft, men... Lykke til!! Hadde vært fint og fått høre åssen du opplevde det. Bare hvis du vil altså. Mange varme klemmer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...