Gå til innhold

Dongeribukse mann 39 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• morsan

7

• ShitDiddelyDo

5

• Kalevaala

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Først må du slutte å kalle det dongeribukse...vi kaller det jeans nå til dags ;P

Levi's har jo mange tøffe jeans, men ellers ville jeg sjekket ut Jack&Jones, VIC, Gant og Match:)

Vi sier altså DONGeribukse, eller rettere sagt dongribukse (uten e'en og med trykk på dong) - ikke med trykk på i'en.

Olabukse høres helt teit ut, i mine sørlandske ører. Tror ikke jeg har hørt noen her si det.

;-)

Annonse

Gjest prust

39....Dert var dumt. Øvre aldersgrense på de kule butikkene går ved fylte 38. Da blir det dessverre Dressmann eller Cubus. Sorry!

''39....Dert var dumt. Øvre aldersgrense på de kule butikkene går ved fylte 38. Da blir det dessverre Dressmann eller Cubus. Sorry!

''

*gapskratter stille her på kontoret*

:-DDDD

Vi sier altså DONGeribukse, eller rettere sagt dongribukse (uten e'en og med trykk på dong) - ikke med trykk på i'en.

Olabukse høres helt teit ut, i mine sørlandske ører. Tror ikke jeg har hørt noen her si det.

;-)

Men dere sier jumper om genser på sørlandet - eller er det litt lenger vest? (Eller er det bare eldre som sier det)

Gjest prust

Min oldis som er i midten på 40 årene handler alltid jeans på Jack & Jones og på Solid. Passer en halvgammel rumpe perfekt ;-)

''Min oldis som er i midten på 40 årene handler alltid jeans på Jack & Jones og på Solid. Passer en halvgammel rumpe perfekt ;-)

''

Takk for tips!

Gjest prust

Men dere sier jumper om genser på sørlandet - eller er det litt lenger vest? (Eller er det bare eldre som sier det)

Ingen i Kristiansand som sier jumper. Men jeg har noen kusiner i Stavanger, og de sier jumper. Vet ikke akkurat hvor skillet får, men jeg tipper det er rundt fylkesgrensa Vest-Agder/Rogaland.

Ingen i Kristiansand som sier jumper. Men jeg har noen kusiner i Stavanger, og de sier jumper. Vet ikke akkurat hvor skillet får, men jeg tipper det er rundt fylkesgrensa Vest-Agder/Rogaland.

Akkurat - jo det er sånn Rogalands-dialekt jeg hører for meg, her...

Jeg er for øvrig helt enig med dem som sier at det heter jeans. Dongribukse føles veldig 1950. Olabukse er også feil, men da er vi nok oppe på syttitallet, tror jeg.

De siste 20 årene har vi i hvert fall sagt jeans, men dere henger muligens litt etter der nede på sørlandet, og det er jo ikke din feil. ;)

Jeans er det da ingen som sier! Dessuten må vi da ta litt vare på språket vårt.

Det heter forøvrig olabukse :)

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg sier dongeri, uttaler det dongribukse. Så det så!

Levi`s har mange modeller, mange fine, så finner du en av dem som passer han så har du egentlig gjort det smart, for da kan du også kjøpe sort, lys osv på sikt.

Endel andre merker har ofte litt forskjellige stiler etterhvert, men Levi`s kjører standardbukser endel, altså fine bukser, men enkle uten noe dill.

Jeg er for øvrig helt enig med dem som sier at det heter jeans. Dongribukse føles veldig 1950. Olabukse er også feil, men da er vi nok oppe på syttitallet, tror jeg.

De siste 20 årene har vi i hvert fall sagt jeans, men dere henger muligens litt etter der nede på sørlandet, og det er jo ikke din feil. ;)

In English:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeans

På Norsk:

http://no.wikipedia.org/wiki/Dongeribukse

;-)

Nei, det er da motsatt!! Jumper og jeans = engelsk....

Jeg har til dags dato ikke hørt noen kalle dongeribukser for jeans...

''Jeg har til dags dato ikke hørt noen kalle dongeribukser for jeans...''

Ikke jeg heller.

Vel har jeg passert 40, men jeg jobber sammen med mange i 20 - 30 åra, og de sier ikke Jeans.

Gjest togli

''Jeg har til dags dato ikke hørt noen kalle dongeribukser for jeans...''

Ikke jeg heller.

Vel har jeg passert 40, men jeg jobber sammen med mange i 20 - 30 åra, og de sier ikke Jeans.

Samme erfaring som meg... Har ei søster på 31 og hun sier også dongeri... Spurte datra mi på 14 nå og hun lo når jeg lurte på om det var noen som sa "jeans" ;) Hun sier at de enten sier olabukse eller dongeribukse...

Gjest prust

Det ble en Jean Paul DONGERIbukse i mørkeblå farge. Syntes den var skikkelig tøff.

Håper han liker den :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...