Gå til innhold

Hva annet enn potetsalat til kjøtt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• morsan

4

• meg__123!

4

• Mirabell

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Nypotetene er jo knallgode nå - de trenger kort koketid, og er kjempegode til kjøtt. Eller du kan ta og dele nypotetene i to eller i fire, ha litt olje i langpanne og steke dem i ovnen med litt krydder. Nydelig, tar litt lenger tid enn å koke dem.

Eller ris, men det er kanskje litt kjedelig?

Gjest Opel GTI

Nypotetene er jo knallgode nå - de trenger kort koketid, og er kjempegode til kjøtt. Eller du kan ta og dele nypotetene i to eller i fire, ha litt olje i langpanne og steke dem i ovnen med litt krydder. Nydelig, tar litt lenger tid enn å koke dem.

Eller ris, men det er kanskje litt kjedelig?

Takk for tips. Satser på ris i dag. :)

Annonse

mariaflyfly

Jeg formoder at det er til grillmat du konsumerer store mengder potetsalat?

Prøv norske nypoteter. Kok dem hele med skall, og sleng dem på grillen i et par minutter rett før servering dersom du griller.

Ellers kan du spise dem vanlig kokt, eller du kan hive dem i ovnen i 10 min i en ildfast form etter koking.

Gjest Opel GTI

Jeg formoder at det er til grillmat du konsumerer store mengder potetsalat?

Prøv norske nypoteter. Kok dem hele med skall, og sleng dem på grillen i et par minutter rett før servering dersom du griller.

Ellers kan du spise dem vanlig kokt, eller du kan hive dem i ovnen i 10 min i en ildfast form etter koking.

Takk, det høres godt ut. Skal forsøke det. :)

Gjest Opel GTI

Bakt potet/stekt poteter/kokte poteter/pommes frites? Ris? Pasta? Kikerter? Couscous?

Du må være lite oppfinnsom om potetsalat er alt du kommer på;) Selv har jeg så og si aldri potetsalat til maten.

Gjest Opel GTI

Hva med å lage "potetsalat", men med blomkål, selleri og litt vårløk i stedet? Litt annen smak enn kun poteter.

Eller en bønnesalat? Samme utgangspunkt som potetsalat det og, men med hvite bønner.

Annonse

Gjest Hulderen

Er det grillet kjøtt du mener?

Til det er det veldig godt med grillede maiskolber (må være ferske) som du har smør på. Dessuten grillet løk, paprika, poteter, epler. Løken og paprikaen deler du opp, mens eplene og potetene grilles hele. Ikke pakk noe av det inn i folie. Det blir best med små poteter, som skal bli myke. Etter at potetene er grillet ferdig, så skjær et kryss i dem og ha i smør.

Gjest annlovinda

Er det grillet kjøtt du mener?

Til det er det veldig godt med grillede maiskolber (må være ferske) som du har smør på. Dessuten grillet løk, paprika, poteter, epler. Løken og paprikaen deler du opp, mens eplene og potetene grilles hele. Ikke pakk noe av det inn i folie. Det blir best med små poteter, som skal bli myke. Etter at potetene er grillet ferdig, så skjær et kryss i dem og ha i smør.

Gjør du noe med potetene først - halvkoker de f.eks.

Hørtes godt ut med grillet potet :)

Gjest Hulderen

Gjør du noe med potetene først - halvkoker de f.eks.

Hørtes godt ut med grillet potet :)

Nei, jeg bare vasker dem. Det tar tid å grille store poteter, derfor lønner det seg bedre å ta flere små. Jeg syns også at de små blir bedre på smak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...