Gå til innhold

Krav på utlevering av egen jornal fra legen?


Solen

Anbefalte innlegg

Hvis jeg bestemmer meg for å bytte lege, har jeg da krav på å få ut levert journalen fra min tidligere lege? Ikke oversendt til den nye legen, men selv få den (for så å selv levere den videre). Vil bla gjerne se noen resultatet av noen prøver. Fint hvis jeg får svar fra noen som vet det, legen eller andre. Takk :o)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har i hvert fall krav på å lese journalen men jeg fikk min utlevert på sykehuset og kopierte hele før jeg gav den tilbake. Dette gjorde jeg fordi journalen min hadde vært forsvunnet i 10 år og med min sykehistorie var det katastrofe for ingen ville tro det jeg fortalte da det var uvanlig og dessuten husket ikke jeg alt som hadde skjedd og hadde heller ikke resultater på noen prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i hvert fall krav på å lese journalen men jeg fikk min utlevert på sykehuset og kopierte hele før jeg gav den tilbake. Dette gjorde jeg fordi journalen min hadde vært forsvunnet i 10 år og med min sykehistorie var det katastrofe for ingen ville tro det jeg fortalte da det var uvanlig og dessuten husket ikke jeg alt som hadde skjedd og hadde heller ikke resultater på noen prøver.

Hei Dorthe, ville bare takke deg for at du svarte. Jeg kan jo alltids få se i journalen, bedre enn ikke noe?... :o)

Varm hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til solen vedr. egen journal.

Journalen er din. Legen skal lage kopi til deg eller levere deg hele dersom du ønsker det. Det er vanlig å betale 50-100kr for dette. Mange leger ønsker også at pasienten kommer på en avsluttende time der dere sammen kan gå gjennom journalen, og vanskelige ord og uenigheter kan avklares.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...