Gå til innhold

Skulle vært felles pantesystem for DK og NO

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja om jeg kunne, men det blir en stund til neste Danmarkstur nå. Gidder uansett ikke å dra på tomgodts på turen til Danmark igjen.

''Gidder uansett ikke å dra på tomgodts på turen til Danmark igjen.''

så da er det greiere at butikkene som må motta panten må sørge for at disse flaskene kommer tilbake til bryggeriene i Danmark?

Annonse

candyqueen_83

''Gidder uansett ikke å dra på tomgodts på turen til Danmark igjen.''

så da er det greiere at butikkene som må motta panten må sørge for at disse flaskene kommer tilbake til bryggeriene i Danmark?

De kunne jo blitt brukt i Norge da? Jeg syns det hadde vært lurt jeg. Samme med Sverige.

De kunne jo blitt brukt i Norge da? Jeg syns det hadde vært lurt jeg. Samme med Sverige.

Flaskene er jo ikke like per i dag, så da må man jo samkjøre flaskeproduksjonen først. Og for alt jeg vet kan dette igjen innebære endringer for tapperiene.

Og så kan det bli et problem med pengeoverførsel mellom landene og valutadifferanse mm. I Norge er en krone en krone, uansett hvor i landet noen betaler den som pant på flaskene man kjøper, og uansett hvilket bryggeri som får flasken i retur.

Hvis du betaler en svensk krone i pant på en flaske i Sverige og etterpå skal pante den i en norsk butikk og får en krone for den, har du jo fått mer tilbake enn du ga for den.

candyqueen_83

Flaskene er jo ikke like per i dag, så da må man jo samkjøre flaskeproduksjonen først. Og for alt jeg vet kan dette igjen innebære endringer for tapperiene.

Og så kan det bli et problem med pengeoverførsel mellom landene og valutadifferanse mm. I Norge er en krone en krone, uansett hvor i landet noen betaler den som pant på flaskene man kjøper, og uansett hvilket bryggeri som får flasken i retur.

Hvis du betaler en svensk krone i pant på en flaske i Sverige og etterpå skal pante den i en norsk butikk og får en krone for den, har du jo fått mer tilbake enn du ga for den.

Jeg mente selvfølgelig at det må samkjøres da. Det hadde vel ikke vært så veldig vanskelig hvis noen bare hadde gått inn for å ordne det. Hadde vel kanskje vært bedre enn de tusenvis av flasker og bokser som i dag blir kasta. Jeg kjenner hvertfall ingen som tar med seg brusbokser og flasker tilbake til Sverige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...