Gå til innhold

Er liv her nå.

Anbefalte innlegg

Den gangen tlf. kom hadde menneskene brukt andre kommunikajsonsmidler fra opprinnelsen. Det var mange som ble svært skeptiske til dette fenomenet. Det er det jeg sikter til. Hvorvidt vi har tlf. email osv. forandrer ikke på at fb er et sosialt media med andre funksjoner.

Selv har jeg ikke behov for mere enn en eller to tv-kanaler -bare slik at jeg kan se på noe annet enn sport- men jeg tror ikke alle er enig med meg;-)

Jeg protesterer ikke på at FB er et sosialt medium med visse andre funksjoner enn telefonen, jeg er uenig i påstanden om at de som ikke bruker facebook er på linje med de som ikke ville snakke i telefonen da den kom. Men jeg tror jeg har fått fram det nå.

Jeg ser heller ikke poenget med et enormt antall TV-kanaler, mange av dem er til forveksling like hva innhold angår. Men jeg er glad det er litt mer variasjon i tilbudet enn da jeg vokste opp.

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• hidi, the scorpion

13

• morsan

9

• tonie

7

nitty-gritty

Du kan gjerne tulle med facebook, tlf og tv, men de som ikke vil bruke facebook er på linje med de som ikke ville snakke i tlf da den kom først for ikke å snakke om de som aldri ville se på tv og trodde at det var starten på verdens undergang....

''Du kan gjerne tulle med facebook, tlf og tv, men de som ikke vil bruke facebook er på linje med de som ikke ville snakke i tlf da den kom først for ikke å snakke om de som aldri ville se på tv og trodde at det var starten på verdens undergang....''

Overhodet ikke. Facebook har ingen praktisk funksjon som ikke dekkes på mer effektive måter.

Gjest togli

''Du kan gjerne tulle med facebook, tlf og tv, men de som ikke vil bruke facebook er på linje med de som ikke ville snakke i tlf da den kom først for ikke å snakke om de som aldri ville se på tv og trodde at det var starten på verdens undergang....''

Overhodet ikke. Facebook har ingen praktisk funksjon som ikke dekkes på mer effektive måter.

Det kommer vel litt an på hvordan man bruker FB. For meg har FB vært en fantastisk måte å holde kontakten med venner og familie på. Pga facebook har jeg deltatt på flotte sammenkomster som aldri hadde blitt til uten den kanalen, samt at jeg der ble "oppdaga" og dermed fikk en bijobb etc ;)

Tror ikke man skal undervurdere FB sin funksjon, men det er jo mye opp til hver enkelt hva man bruker FB til - og dermed opp til hver enkelt om FB får en praktisk funksjon eller ikke....

nitty-gritty

Det kommer vel litt an på hvordan man bruker FB. For meg har FB vært en fantastisk måte å holde kontakten med venner og familie på. Pga facebook har jeg deltatt på flotte sammenkomster som aldri hadde blitt til uten den kanalen, samt at jeg der ble "oppdaga" og dermed fikk en bijobb etc ;)

Tror ikke man skal undervurdere FB sin funksjon, men det er jo mye opp til hver enkelt hva man bruker FB til - og dermed opp til hver enkelt om FB får en praktisk funksjon eller ikke....

Det du nevner kan gjøres mer praktisk og mål-orientert gjennom andre medier.

Jeg lurer på om du burde melde deg inn på Facebook. Det du gjør på dol er det alle gjør på FB. Der vil du føle deg hjemme. "Nå skal jeg handle!" - kan du skrive. "Åh, det er så lite liv her i dag!" - kan du skrive. "Nå har jeg driti, og det var digg!" - kan du skrive.

Akkurat som en million andre nordmenn gjør daglig.

Det er veldig lite sånt på min facebook, men jeg er ram til å skjule folk som kjeder meg. En og annen treningsstatus etterfulgt av bakestatus forekommer da;)

Annonse

Gjest togli

Eller enda bedre: På Twitter. Twitter har enda mer at folk hele tiden skriver hva de foretar seg. Dessuten trenger ikke trådstarer der at folk skal godkjenne forespørsler, han kan følge så mange han vil. Siden mange bevisstløst følger tilbake alle som følger seg, kan han få et enormt publikum. Dessuten kan han være anonym, i motsetning til på FB, der de fleste har eget navn.

Twitter har jeg ikke skjønt meg på..... innbiller meg at det er kjedelig der :P

Gjest twitter

Det kommer helt an på hvem man får kontakt med. Jeg vet om flere par som har funnet hverandre og flyttet sammen, folk som har vært utro med andre twitrere, og ikke minst, mange nye vennskap. I tillegg er det selvsagt intriger og uvennskap.

Det beste rådet er å ligge unna kjendiser og heller konsentrere seg om å bli kjent med "vanlige" folk.

nitty-gritty

Hvilke? Og hvorfor ikke Facebook når det fungerer utmerket?

Jeg holder kontakten med venner og familie gjennom Skype og telefon. Da kan vi snakke og se hverandre.

Jeg har ingen behov for sammenkomster med mennesker jeg aldri ellers ser, så om noen vil invitere meg til noe, så gjør de det helt uten bruk av Facebook. Det krever da bare en e-mail eller en tekstmelding.

Man kan bli "oppdaget" eller danne nettverk på helt andre vis. De færreste har nok skaffet seg jobb gjennom Facebook, selv om du tilfeldigvis gjorde det. Det blir som å si at siden en person ble oppdaget som modell ved å gå nedover Karl Johan, så er Karl Johan et flott sted for aspirerende modeller ;)

Enig med deg. Jeg synes twitter virket så enveis, man fikk jo ikke svart på andre folks statuser sånn som på facebook, og det er liten vits i å skrive noe som ingen svarer på. Men det kan hende jeg er blond og at det er en svarfunksjon på twitter jeg aldri klarte å finne ut av.

Jeg slettet kontoen min der.

Jeg holder kontakten med venner og familie gjennom Skype og telefon. Da kan vi snakke og se hverandre.

Jeg har ingen behov for sammenkomster med mennesker jeg aldri ellers ser, så om noen vil invitere meg til noe, så gjør de det helt uten bruk av Facebook. Det krever da bare en e-mail eller en tekstmelding.

Man kan bli "oppdaget" eller danne nettverk på helt andre vis. De færreste har nok skaffet seg jobb gjennom Facebook, selv om du tilfeldigvis gjorde det. Det blir som å si at siden en person ble oppdaget som modell ved å gå nedover Karl Johan, så er Karl Johan et flott sted for aspirerende modeller ;)

Det finnes mange bransjenettverk på fb. I min bransje er det veldig vanlig at folk legger hverandre til, og veldig, veldig mange får jobber og oppdrag den veien. Det er mye som går via kontakter:)

Gjest sprite zero

''Det er ihvertfall påfallende at "det grisen sier" er veldig ulikt fra et språk til et annet, mens kua eller hunden sier omtrent det samme på alle språk. ;-)''

Grisen grynter, hester vrinsker, kuer møer, hunden bjeffer og katten mjauer:) På alle språk;)))

kuer møer? Hallo, hvor gammel er du? Kuer rauter.

Annonse

nitty-gritty

Det finnes mange bransjenettverk på fb. I min bransje er det veldig vanlig at folk legger hverandre til, og veldig, veldig mange får jobber og oppdrag den veien. Det er mye som går via kontakter:)

I min "bransje" får jeg jobber helt andre veier. Så det er i alle fall ikke et behov for meg.

Både ung og gammel nok til at vite at det fakktisk er fullt lovlig å skrive kuer ;-)

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=ku&bokmaal=+&ordbok=bokmaal

Å herregud, jeg er blitt for gammel. Er det lov å si kuer, liksom? Gudbedre, skyt meg nå. Da kan det jo egentlig godt bli lov å si møer også? Det høres like voksent ut;)

Gjest sprite zero

Å herregud, jeg er blitt for gammel. Er det lov å si kuer, liksom? Gudbedre, skyt meg nå. Da kan det jo egentlig godt bli lov å si møer også? Det høres like voksent ut;)

Kuer er fullt lovlig ja, og vel i grunn hakket mer normalt en kyr for tiden ;-)

Du kan godt si at det da bør bli lov å skrive møer også (men det er ikke det altså) men uansett passer det jo ikke inn i oppramsingen. Da burde hun også ha sagt at griser nøffer f.eks. Greit å være konsekvent, liksom...

Gjest togli

Det kommer helt an på hvem man får kontakt med. Jeg vet om flere par som har funnet hverandre og flyttet sammen, folk som har vært utro med andre twitrere, og ikke minst, mange nye vennskap. I tillegg er det selvsagt intriger og uvennskap.

Det beste rådet er å ligge unna kjendiser og heller konsentrere seg om å bli kjent med "vanlige" folk.

Ja, skjønner at jeg ikke er erfaren nok til å vite hva jeg snakker om ;)

Burde nok gitt det en sjanse til, men er veldig glad i Facebook da :)

nitty-gritty

Nei, det er nok ikke alle bransjer som ekrutterer den veien, men du bommer grovt hvis du tror at det er uvanlig å få jobb via fb:)

Det er i alle fall ikke vanligere enn alle andre vis folk får jobb på. Det gjør i alle fall ikke Facebook til noe på ligne med mobiltelefonen i nødvendighet ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...