Gå til innhold

Er liv her nå.

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Jeg holder kontakten med venner og familie gjennom Skype og telefon. Da kan vi snakke og se hverandre.

Jeg har ingen behov for sammenkomster med mennesker jeg aldri ellers ser, så om noen vil invitere meg til noe, så gjør de det helt uten bruk av Facebook. Det krever da bare en e-mail eller en tekstmelding.

Man kan bli "oppdaget" eller danne nettverk på helt andre vis. De færreste har nok skaffet seg jobb gjennom Facebook, selv om du tilfeldigvis gjorde det. Det blir som å si at siden en person ble oppdaget som modell ved å gå nedover Karl Johan, så er Karl Johan et flott sted for aspirerende modeller ;)

Diskusjonstråder er vanskelig å få til via Skype e.l. - og jeg liker gode diskusjoner - sånn sett er FB fabelaktivt :)

Når man har venner fra Hammerfest i nord til Kr.sand i sør, så er FB uovertruffent fordi man får en sjanse til å bli kjent på nytt - mange av de som er mine beste venner nå, er venner jeg en gang hadde, men som jeg mista kontakten med pga avstanden. Utrolig kjekt å treffe dem igjen :)

FB blir som man gjør det til. Jeg har ikke sansen for folk som har FB kun for å sjekke andres statuser etc. For meg er FB en arena der jeg kan dele litt av meg selv (uten at jeg skriver at jeg har vært på do eller hva jeg skal ha til middag;)). Idag spør jeg f.eks. om det er noen som skal på båtfestival til helga, og da organiseres det enkelt slik at vi kan treffes :) Jeg drar nødig alene ;)

Jeg tror at jeg ville følt meg ganske "lost" uten FB etter at jeg ble alene. Jeg må være hjemme på kveldstid når barna har lagt seg, så FB er min sosiale arena når jeg ikke kan gå ut, og kan snakke med flere venner samtidig. Kjempetrivelig:)

Enkelte ser bare de negative sidene ved FB, men det er opp til hver enkelt om man bruker FB på en negativ måte...og jeg tror de fleste begynner å lære seg en fornuftig måte å bruke slike medier på.

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• hidi, the scorpion

13

• morsan

9

• tonie

7

Gjest togli

Enig med deg. Jeg synes twitter virket så enveis, man fikk jo ikke svart på andre folks statuser sånn som på facebook, og det er liten vits i å skrive noe som ingen svarer på. Men det kan hende jeg er blond og at det er en svarfunksjon på twitter jeg aldri klarte å finne ut av.

Jeg slettet kontoen min der.

Er samme her også... Har ikke sletta den, men greier liksom ikke å finne ut av Twitter heller... Finner ikke folk liksom :P

Kuer er fullt lovlig ja, og vel i grunn hakket mer normalt en kyr for tiden ;-)

Du kan godt si at det da bør bli lov å skrive møer også (men det er ikke det altså) men uansett passer det jo ikke inn i oppramsingen. Da burde hun også ha sagt at griser nøffer f.eks. Greit å være konsekvent, liksom...

Sier folk flest kuer, altså?:) Ikke på min dialekt i alle fall. Jeg trodde det var mest unger som gjorde det. Hehe, da må jeg vel slutte å rette på sønnen når han ser kuer rundt omkring?

Å herregud, jeg er blitt for gammel. Er det lov å si kuer, liksom? Gudbedre, skyt meg nå. Da kan det jo egentlig godt bli lov å si møer også? Det høres like voksent ut;)

Jeg har alltid trodd at det kun var byfolk som sa kuer og ikike kyr. Jeg kan godt komme til å si kuer, men mener at jeg burde si kyr. Skjerper meg alltid når jeg er på "landet" ;-)

trampetroll

Jeg har alltid trodd at det kun var byfolk som sa kuer og ikike kyr. Jeg kan godt komme til å si kuer, men mener at jeg burde si kyr. Skjerper meg alltid når jeg er på "landet" ;-)

''"Jeg vokste opp blant kuer, griser, hester, høner, spælsau, agronomer fra Østerdalen og en illsint sveiser fra Solør. Det var på Storsteigen Landbruksskole i Alvdal, hvor far min var rektor, skriver Kjell Aukrust''

Nå snakker han jo slett ikke bokmål, men fra byen er han i alle fall ikke ;)

Annonse

Gjest segunda

''Du kan gjerne tulle med facebook, tlf og tv, men de som ikke vil bruke facebook er på linje med de som ikke ville snakke i tlf da den kom først for ikke å snakke om de som aldri ville se på tv og trodde at det var starten på verdens undergang....''

Overhodet ikke. Facebook har ingen praktisk funksjon som ikke dekkes på mer effektive måter.

Det er helt feil. Facebook har mange funksjoner som ikke andre medier dekker. E-post og tlf. dekker ikke det samme som fb.

Gjest segunda

Jeg protesterer ikke på at FB er et sosialt medium med visse andre funksjoner enn telefonen, jeg er uenig i påstanden om at de som ikke bruker facebook er på linje med de som ikke ville snakke i telefonen da den kom. Men jeg tror jeg har fått fram det nå.

Jeg ser heller ikke poenget med et enormt antall TV-kanaler, mange av dem er til forveksling like hva innhold angår. Men jeg er glad det er litt mer variasjon i tilbudet enn da jeg vokste opp.

Du får ta den påstanden om at de som ikke vil bruke facebook er på lik linje med de som ikke ville bruke tlf. dengang for det den er.

Det er likhetstegn og det tror jeg du forstår. Da tlf. var ny var det mange som ikke hadde behov for å bruke den og mange som ikke likte nye ting. Andre hopper på det nye med engang.

nitty-gritty

Du får ta den påstanden om at de som ikke vil bruke facebook er på lik linje med de som ikke ville bruke tlf. dengang for det den er.

Det er likhetstegn og det tror jeg du forstår. Da tlf. var ny var det mange som ikke hadde behov for å bruke den og mange som ikke likte nye ting. Andre hopper på det nye med engang.

''Da tlf. var ny var det mange som ikke hadde behov for å bruke den og mange som ikke likte nye ting. Andre hopper på det nye med engang.''

Men nå bruker jeg nesten "alt" nytt. Jeg er ung og jeg trives med de fleste medier, men Facebook synes jeg er bortkastet tid på alle vis. Det kommer ikke i nærheten av å ha en slik funksjon at de som ikke ser nytten må svelge kameler om noen år.

Gjest segunda

''Da tlf. var ny var det mange som ikke hadde behov for å bruke den og mange som ikke likte nye ting. Andre hopper på det nye med engang.''

Men nå bruker jeg nesten "alt" nytt. Jeg er ung og jeg trives med de fleste medier, men Facebook synes jeg er bortkastet tid på alle vis. Det kommer ikke i nærheten av å ha en slik funksjon at de som ikke ser nytten må svelge kameler om noen år.

Jeg synes ikke facebook er bortkastet tid, men om det kommer noe annet om noe år vet jeg ingenting om. Jeg forstår ikke hva du mener med å svelge kameler fordi du ikke liker å bruke facebook.

nitty-gritty

Jeg synes ikke facebook er bortkastet tid, men om det kommer noe annet om noe år vet jeg ingenting om. Jeg forstår ikke hva du mener med å svelge kameler fordi du ikke liker å bruke facebook.

Jeg refererte til sammenligningen med mobiltelefonen, som de færreste ser på som unyttig noen år senere.

Annonse

Gjest togli

Vet ikke om dette er en "vandrehistorie", men vi som vokser opp utenfor selve Ålesund har en helt annen dialekt enn bydialekta (det er som regel bydialekta man refererer til når man snakker negativt om sunnmørsmålet ;))... Husker vi ble fortalt om en Ålesundsgutt som kom på besøk på landet og fikk se masse kyr, okser og kalver på ei mark. Han oppdaga en okse og utbrøt "Åååå, seeeee, en gutteku!!"

Jeg refererte til sammenligningen med mobiltelefonen, som de færreste ser på som unyttig noen år senere.

Hun sammenliknet ikke med mobilen, men telefonen - altså selve telefonen som oppfinnelse.

Jeg er helt uenig i at det å ikke være på FB er på linje med å nekte å bruke telefon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...