Gå til innhold

Hva slags fugl/and er dette?

Anbefalte innlegg

For et par måneder siden hadde jeg kun hørt om stokkanda, så jeg begynner i hvert fall å komme meg. :)

Det er for øvrig stokkanda som har søtest unger. De er jo bare helt nydelige. Enkelte andre, som sothøna, har unger som ser ut som fraglerne. De ser nesten like jævlige ut som grønska de svømmer i. :)

http://i673.photobucket.com/albums/vv98/Keyzer666/untitledshoot-4721.jpg

''Enkelte andre, som sothøna, har unger som ser ut som fraglerne. De ser nesten like jævlige ut som grønska de svømmer i. :)''

Hihi, for et utrolig flott blinkskudd av et foto!

Og for noen nusselige, grønskeelskende, rampete, bedårende, nysgjerrige, bustete sjarmerende vesener, sukk :)

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

''Enkelte andre, som sothøna, har unger som ser ut som fraglerne. De ser nesten like jævlige ut som grønska de svømmer i. :)''

Hihi, for et utrolig flott blinkskudd av et foto!

Og for noen nusselige, grønskeelskende, rampete, bedårende, nysgjerrige, bustete sjarmerende vesener, sukk :)

Åh, de blir skikkelig morske. Du skal se hvordan sothønemor styrer når sivhøna kommer i nærheten. Stakkars sivhøna tør jo knapt komme ut fra buskene. Sothøna flyr på henne ved minste mulighet.

Her er hun:

A Mean Looking Bird

For øvrig er det rart hvor raskt disse fuglene vokser. Jeg tok bildet under 24. mai, og jeg har sett denne lille familien hver eneste gang jeg har vært der. I dag, halvannen måned etter at jeg tok bildet under, er fyren under så godt som fullvoksen kanadagås. Vi må snakke om mange tusen prosents økning i størrelse på litt over en måned. :)

http://www.flickr.com/photos/torbus/5773252658/in/photostream

Åh, de blir skikkelig morske. Du skal se hvordan sothønemor styrer når sivhøna kommer i nærheten. Stakkars sivhøna tør jo knapt komme ut fra buskene. Sothøna flyr på henne ved minste mulighet.

Her er hun:

A Mean Looking Bird

For øvrig er det rart hvor raskt disse fuglene vokser. Jeg tok bildet under 24. mai, og jeg har sett denne lille familien hver eneste gang jeg har vært der. I dag, halvannen måned etter at jeg tok bildet under, er fyren under så godt som fullvoksen kanadagås. Vi må snakke om mange tusen prosents økning i størrelse på litt over en måned. :)

Hælledussen! Den lille canadagåsen var noe av det nydeligste jeg har sett! Du er sannelig god på å ta bilder!

Hehe, jepp. Det blåste og var dårlig lys og masse pollen som fucka opp øynene mine og sånn sett litt kjipt , men så så jeg han lille kvinanda, så jeg holdt ham med selskap en stund. :)

Fikk noen søte andunger også. Trodde de var klekka for lengst, men det er visst noen som er sent ute med fødslene.

Kamera låste seg da en toppdykker ga ungen sin en fisk. Kan knapt bli mer uheldig enn det.

Får se nærmere på bildene senere. Måtte bare få svar på disse.

Jeg tror du trenger dame.

Her er hun:

A Mean Looking Bird

WOW, imponerende! Blir inspirert til å ta med kameraet på tur, og ikke minst legge meir merke til detaljer og dyreliv vi ikke vanligvis har fokus på :-)

Annonse

ShitDiddelyDo

WOW, imponerende! Blir inspirert til å ta med kameraet på tur, og ikke minst legge meir merke til detaljer og dyreliv vi ikke vanligvis har fokus på :-)

Jeg synes egentlig det absolutt morsomste er selve bildet, det å se en situasjon, gjøre innstillingene, ta bildet, gjøre det klart i etterbehandlinga - og få til det jeg prøvde på. Litt som da jeg drev med skateboard og lærte meg triks. Blir veldig fornøyd de gangene jeg lykkes. Fugler var i utgangspunktet bare et motiv for meg.

Sånn sett er jeg litt overrasket over at jeg lar meg fascinere av fugleliv, insekter, osv, jeg også, for jeg har aldri brydd meg stort om fugler eller den slags. Nå synes jeg det er artig å se dem i aksjon, og på en tid av året der mange fugler har valper, er det nesten rørende å se hvordan foreldrene tar seg av unga, dykker etter fisk til dem, stapper fisken inn i kjeften deres, beskytter dem mot enhver fare som lurer, osv. :)

ShitDiddelyDo

Hælledussen! Den lille canadagåsen var noe av det nydeligste jeg har sett! Du er sannelig god på å ta bilder!

Han er ganske søt, og litt artig fordi han står og skyter brystkassa fram. En ordentlig tøffing. Jeg lå vel tre meter eller så unna, og han virka litt nysgjerrig. Moren er derimot svært påpasselig når han nærmer seg meg for mye, og hveste som en slange da han vandret for nære. Disse svære kanadagåsene er relativt skumle når de skyter hals og brysker seg. :)

Jeg synes egentlig det absolutt morsomste er selve bildet, det å se en situasjon, gjøre innstillingene, ta bildet, gjøre det klart i etterbehandlinga - og få til det jeg prøvde på. Litt som da jeg drev med skateboard og lærte meg triks. Blir veldig fornøyd de gangene jeg lykkes. Fugler var i utgangspunktet bare et motiv for meg.

Sånn sett er jeg litt overrasket over at jeg lar meg fascinere av fugleliv, insekter, osv, jeg også, for jeg har aldri brydd meg stort om fugler eller den slags. Nå synes jeg det er artig å se dem i aksjon, og på en tid av året der mange fugler har valper, er det nesten rørende å se hvordan foreldrene tar seg av unga, dykker etter fisk til dem, stapper fisken inn i kjeften deres, beskytter dem mot enhver fare som lurer, osv. :)

Jeg skal ikke påstå at jeg har spesielt god greie på fugler, men jeg trodde ikke at fugler fikk valper?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...