Gå til innhold

Hva var dette? Hjertet?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jeg sitter i bilen nå og i sted fikk jeg plutselig svake smerter midt i brystkassa. Akkurat som et lokk som la seg over brystkassa og litt mot høyre som strålte opp i halsen.Jeg ble redd, men det gikk over i løpet av 2-3 minutter. Jeg pleier å få stikksmerter (muskelsmerter) på venstre side, men dette var noe annet.

Er dette noe å ta ta alvorlig? Tenker på hjertet, men da ville det vel ikke gitt seg? Jeg befinner meg ikke så langt unna et sykehus.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367074-hva-var-dette-hjertet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har av og til et slags lokk/en liten tyngde som legger seg midt mellom brystene, hvis du skjønner. Det er ingen stråling eller noe, bare litt ubehagelig. Har lurt på om det er hjertet jeg.

Det går over da, og har hatt det når jeg har vært ekstra stresset.

Håper du får noen bedre svar enn dette.

Gjest Nickløsheletida

Takk for svar. Vi nærmer oss sykehuset nå, men jeg føler meg helt fin , så vi kjører forbi. Er redd det blir masse styr helt uten grunn. Jeg er ikke stresset. Har ferie :-) Sikkert noe ufarlig. Hadde akkurat slått på pc`en da det skjedde, så det kan ha vært noe rart med sittestillinga mi :-)

Annonse

Gjest hilsen en kvinne

Jeg følte en gang et voldsomt press mot hjerteregionen, som jeg aldri hadde hatt før, og tok da kontakt med legevakten. De var oppdatert på hjerteinfarkt hos kvinner (og at dette kan arte seg annerledes enn hos menn) så de tok det veldig alvorlig. Jeg fikk tatt EKG (heter det det?) og noe annet, og da de ikke fant noe, beholdt de mer der for sikkerhets skyld over natten. Jeg tok også en belastningstest (hjertemåling før og etter treningssykkel).

Heldigvis fant de intet unormalt, men det er bedre å få sjekket det grundig en gang for mye enn en gang for lite, siden dette ikke hadde vært gjort før. Nå vet jeg alt alt er i orden.

Gjest Nickløsheletida

Jeg følte en gang et voldsomt press mot hjerteregionen, som jeg aldri hadde hatt før, og tok da kontakt med legevakten. De var oppdatert på hjerteinfarkt hos kvinner (og at dette kan arte seg annerledes enn hos menn) så de tok det veldig alvorlig. Jeg fikk tatt EKG (heter det det?) og noe annet, og da de ikke fant noe, beholdt de mer der for sikkerhets skyld over natten. Jeg tok også en belastningstest (hjertemåling før og etter treningssykkel).

Heldigvis fant de intet unormalt, men det er bedre å få sjekket det grundig en gang for mye enn en gang for lite, siden dette ikke hadde vært gjort før. Nå vet jeg alt alt er i orden.

Hei og takk for svar. Jeg lever fremdeles og det var ikke noe voldsomt press og sikkert ikke så dramatisk som jeg var redd for med det samme, men siden jeg har litt høyt stoffskifte, kan det være reit å få sjekket det ja. Tror ikke det har noen hast :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...