Dorthe Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Å hjelpes. Det var da en uspiselig ting å si. Ja, det er ikke noe greit når folk sier slik. Det verste er at det stort sett er folk man kjenner som synes de er berettiget til å si hva de vil ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hehe, jeg kan ikke annet enn å le når du forteller om hva du opplever. Vet jeg ikke burde le, men jeg lurer jo litt på mennesker som presterer å si til noen i rullestol at de sitter der fordi de er late. Dette kan umulig være normale mennesker. Men jeg har sagt det lenge, det finnes utrolig mye rare folk og den ene venninna mi peser fælt på akkurat det. Mora og faren min holdt på slik også. Fremmede folk sier ikke slike ting. Jeg tror kanskje det er et utslag på at de så gjerne vil at slik skal det være, men sånn er det altså ikke ;o) Men jeg gikk i så mange år at folk ikke klarte å skjønne det den dagen jeg ikke klarte mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ja, togli hadde også noen eksempler på at individualiseringen tar overhånd: Uansett hva du "feiler", er det din egen og mora di sin skyld. Så enkel er ikke verden. Og jeg tror nok overvektige er enda mer utsatt for den holdningen, enn funksjonshemmede. Det er gnål om kosthold og vektkontroll i tabloidavisene nesten hver eneste dag - det er heldigvis litt lenger mellom hver selvoppnevnt "fagperson" som mener at svaksynte og rullatorbrukere må ta seg sammen. Jeg tror at verden er veldig enkel for noen mennesker, De har stort sett sklidd lett gjennom livet og ved å si slike ting så distanserer de seg fra muligheten om at det kan skje med dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg tror at verden er veldig enkel for noen mennesker, De har stort sett sklidd lett gjennom livet og ved å si slike ting så distanserer de seg fra muligheten om at det kan skje med dem. ''Jeg tror at verden er veldig enkel for noen mennesker, De har stort sett sklidd lett gjennom livet og ved å si slike ting så distanserer de seg fra muligheten om at det kan skje med dem.'' Tror du har veldig rett i dette. Dessuten elsker mange mennesker å heve seg over andre. Det være seg overvekt eller hva det måtte være der de føler seg bedre enn noen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 '' Jeg synes jeg får dårligere service i butikker og andre steder. Jeg har opplevd at butikkpersonal har sagt «vi har ingenting til deg her», sier Linn Cicilie.'' Jeg er nok litt naiv, men er det virkelig noen butikker hvor en får høre sånt? Får de høre det når de kommer inn døra, eller når de spør om de har større størrelser? Er det virkelig folk som ruller ned vinduet på bilen og roper " så tjukk du er ? For noen år siden så gikk jeg opp ti kilo, Fra å være ganske tynn, var jeg nærmest overvektig. Folk sa ikke noe til meg da, men etterpå, når jeg var tilbake i normal vekt, så fikk jeg høre fra folk hvor bra jeg så ut. Og jeg fikk komplementer over at jeg hadde klart å gå ned i vekt. Litt sårt når jeg ikke var så opptatt av vekten min når jeg veide mer. Men jeg ser på jo på bildene fra den tiden, at jeg så ut som en liten rundt ball. Jeg tror forøvrig at en kan kamuflere en del kilo ved å kle seg riktig. Jeg var på et farge og stilanalysekurs og fikk se mange eksempler på det. men jeg tror nok desverre at mange er av den oppfatningen av at overvektige mangler selvdisiplin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 '' Jeg synes jeg får dårligere service i butikker og andre steder. Jeg har opplevd at butikkpersonal har sagt «vi har ingenting til deg her», sier Linn Cicilie.'' Jeg er nok litt naiv, men er det virkelig noen butikker hvor en får høre sånt? Får de høre det når de kommer inn døra, eller når de spør om de har større størrelser? Er det virkelig folk som ruller ned vinduet på bilen og roper " så tjukk du er ? For noen år siden så gikk jeg opp ti kilo, Fra å være ganske tynn, var jeg nærmest overvektig. Folk sa ikke noe til meg da, men etterpå, når jeg var tilbake i normal vekt, så fikk jeg høre fra folk hvor bra jeg så ut. Og jeg fikk komplementer over at jeg hadde klart å gå ned i vekt. Litt sårt når jeg ikke var så opptatt av vekten min når jeg veide mer. Men jeg ser på jo på bildene fra den tiden, at jeg så ut som en liten rundt ball. Jeg tror forøvrig at en kan kamuflere en del kilo ved å kle seg riktig. Jeg var på et farge og stilanalysekurs og fikk se mange eksempler på det. men jeg tror nok desverre at mange er av den oppfatningen av at overvektige mangler selvdisiplin. ''Jeg er nok litt naiv, men er det virkelig noen butikker hvor en får høre sånt? Får de høre det når de kommer inn døra, eller når de spør om de har større størrelser?'' Jeg har hørt folk med høygradig overvekt fortelle om slike kommentarer gitt av personalet i butikker. Som i andre sammenhenger, så vil det sikkert være noen overvektige som i større grad enn andre mottar slike kommentarer. Det skal mer til for å være kjip mot folk som utstråler trygghet og god selvfølelse. ''Er det virkelig folk som ruller ned vinduet på bilen og roper " så tjukk du er ? '' Jeg håper at det er uhyre sjelden av slikt forekommer, men hadde for noen år siden kontakt med en som fortalte om slike kommentarer når hun var ute og gikk tur. Jeg synes det er mye rarere at folk er i stand til å komme med den typen kommentarer enn at enkelte ikke klarer å kontrollere sin vekt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 '' Jeg synes jeg får dårligere service i butikker og andre steder. Jeg har opplevd at butikkpersonal har sagt «vi har ingenting til deg her», sier Linn Cicilie.'' Jeg er nok litt naiv, men er det virkelig noen butikker hvor en får høre sånt? Får de høre det når de kommer inn døra, eller når de spør om de har større størrelser? Er det virkelig folk som ruller ned vinduet på bilen og roper " så tjukk du er ? For noen år siden så gikk jeg opp ti kilo, Fra å være ganske tynn, var jeg nærmest overvektig. Folk sa ikke noe til meg da, men etterpå, når jeg var tilbake i normal vekt, så fikk jeg høre fra folk hvor bra jeg så ut. Og jeg fikk komplementer over at jeg hadde klart å gå ned i vekt. Litt sårt når jeg ikke var så opptatt av vekten min når jeg veide mer. Men jeg ser på jo på bildene fra den tiden, at jeg så ut som en liten rundt ball. Jeg tror forøvrig at en kan kamuflere en del kilo ved å kle seg riktig. Jeg var på et farge og stilanalysekurs og fikk se mange eksempler på det. men jeg tror nok desverre at mange er av den oppfatningen av at overvektige mangler selvdisiplin. ''Får de høre det når de kommer inn døra, eller når de spør om de har større størrelser?'' Jeg vet i hvert fall at enkelte som jobber i klesbutikk, føler trang til å komme med bemerkninger om at kunder er "ukurante". Jeg har i årenes løp stilt spørsmål av typen "har dere denne i Small?" en del ganger. Jeg er nemlig kort (160) og var for 25 år siden også relativt spinkel. Et normalt, hyggelig svar på et slikt spørsmål synes jeg er f.eks. "nei, dessverre", evt. med tillegg av at plagget ikke finnes i S i det hele tatt eller at jeg kan prøve i en annen filial av kjeden, for akkurat denne butikken er utsolgt på S. Å legge til at "Dessuten blir Small også for stort til deg!" eller "Nei, DU finner nok ingen jakke her" (for å ta to eksempler jeg husker i farten) anser jeg som helt unødvendig. Jeg vet at jeg er liten, så jeg går ikke akkurat hjem og griner for det, men en tilsvarende bemerkning om overvekt hadde nok gjort meg ganske deppa. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 ''Får de høre det når de kommer inn døra, eller når de spør om de har større størrelser?'' Jeg vet i hvert fall at enkelte som jobber i klesbutikk, føler trang til å komme med bemerkninger om at kunder er "ukurante". Jeg har i årenes løp stilt spørsmål av typen "har dere denne i Small?" en del ganger. Jeg er nemlig kort (160) og var for 25 år siden også relativt spinkel. Et normalt, hyggelig svar på et slikt spørsmål synes jeg er f.eks. "nei, dessverre", evt. med tillegg av at plagget ikke finnes i S i det hele tatt eller at jeg kan prøve i en annen filial av kjeden, for akkurat denne butikken er utsolgt på S. Å legge til at "Dessuten blir Small også for stort til deg!" eller "Nei, DU finner nok ingen jakke her" (for å ta to eksempler jeg husker i farten) anser jeg som helt unødvendig. Jeg vet at jeg er liten, så jeg går ikke akkurat hjem og griner for det, men en tilsvarende bemerkning om overvekt hadde nok gjort meg ganske deppa. Nå ødela du litt bildet jeg hadde av "laban" i hodet ! Riktignok har du alltid vært slank, men høy og slank...*s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 ''Hun sier at hun ellers aldri har opplevd diskriminering pga vekta si...'' Selv om det forekommer diskriminering av overvektige, innebærer jo ikke det at _alle_ vil bli utsatt for diskriminering. Det er litt som med fh, noen opplever aldri diskriminering, mens andre kan ha svært negative erfaringer. Jeg tror også at negative opplevelser kan gjøre at en har lett for å generalisere. Om en person først opplever diskriminering så kan det påvirke hvordan personen tolker andre opplevelser. Slik tror jeg det også er i forhold til rasisme også. De første opplevelsene setter seg godt fast. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 ''Får de høre det når de kommer inn døra, eller når de spør om de har større størrelser?'' Jeg vet i hvert fall at enkelte som jobber i klesbutikk, føler trang til å komme med bemerkninger om at kunder er "ukurante". Jeg har i årenes løp stilt spørsmål av typen "har dere denne i Small?" en del ganger. Jeg er nemlig kort (160) og var for 25 år siden også relativt spinkel. Et normalt, hyggelig svar på et slikt spørsmål synes jeg er f.eks. "nei, dessverre", evt. med tillegg av at plagget ikke finnes i S i det hele tatt eller at jeg kan prøve i en annen filial av kjeden, for akkurat denne butikken er utsolgt på S. Å legge til at "Dessuten blir Small også for stort til deg!" eller "Nei, DU finner nok ingen jakke her" (for å ta to eksempler jeg husker i farten) anser jeg som helt unødvendig. Jeg vet at jeg er liten, så jeg går ikke akkurat hjem og griner for det, men en tilsvarende bemerkning om overvekt hadde nok gjort meg ganske deppa. Det går da ikke an å oppføre seg sånt mot kunder. Kalle dem ukurante og hinte om at de bør finne seg en annen butikk. Dette må da være skrekkeksempler? Ikke noe det er vanlig å oppleve? I så fall er problemet folkeskikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Nå ødela du litt bildet jeg hadde av "laban" i hodet ! Riktignok har du alltid vært slank, men høy og slank...*s* * fnis * Jeg er ikke høy og slank, nei. Rager vel over Lillemus og etpar til her, men ikke mer enn det. (Hvorfor tror noen butikker at 34 og til nød 32 er den eneste bukselengden i verden? Det finnes faktisk folk som bruker 30 eller 36, og man kan ikke trene eller spise seg til en annen beinlengde.) Men jeg rekker ned til bakken og de beina jeg har, feiler det ingenting. Så det går helt greit :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 '' Jeg synes jeg får dårligere service i butikker og andre steder. Jeg har opplevd at butikkpersonal har sagt «vi har ingenting til deg her», sier Linn Cicilie.'' Jeg er nok litt naiv, men er det virkelig noen butikker hvor en får høre sånt? Får de høre det når de kommer inn døra, eller når de spør om de har større størrelser? Er det virkelig folk som ruller ned vinduet på bilen og roper " så tjukk du er ? For noen år siden så gikk jeg opp ti kilo, Fra å være ganske tynn, var jeg nærmest overvektig. Folk sa ikke noe til meg da, men etterpå, når jeg var tilbake i normal vekt, så fikk jeg høre fra folk hvor bra jeg så ut. Og jeg fikk komplementer over at jeg hadde klart å gå ned i vekt. Litt sårt når jeg ikke var så opptatt av vekten min når jeg veide mer. Men jeg ser på jo på bildene fra den tiden, at jeg så ut som en liten rundt ball. Jeg tror forøvrig at en kan kamuflere en del kilo ved å kle seg riktig. Jeg var på et farge og stilanalysekurs og fikk se mange eksempler på det. men jeg tror nok desverre at mange er av den oppfatningen av at overvektige mangler selvdisiplin. Jeg er nok litt naiv jeg også, og blir derfor litt overrasket når jeg nå ser svarene i denne tråden. Angående det å rulle ned vinduet og skrikke tjukkebolla, så kan jeg se for meg at fjortiser kan gjøre sånt for å tøffe seg litt, men jeg kan vanskelig forestille meg at dette er vanlig, eller at voksne mennesker gjør sånt. Jeg synes også det er rart å lese at selgere i klesbutikker kan få seg til å være frekke mot personer de ikke har størrelser til. Men jeg vet ikke om jeg klarer å koble dette opp mot f.eks. overvekt. Det høres mer ut som om enkelte mennesker (muligens flere enn jeg tror) kunne trengt en leksjon i folkeskikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det går da ikke an å oppføre seg sånt mot kunder. Kalle dem ukurante og hinte om at de bør finne seg en annen butikk. Dette må da være skrekkeksempler? Ikke noe det er vanlig å oppleve? I så fall er problemet folkeskikk. Meg gjør det ingenting - jeg er slett ikke så spinkel lenger, heller. Dessuten har moten i lange perioder vært mye "trangere" nå enn da jeg var ung. For ikke å snakke om at antall klesbutikker (og dermed valgmuligheter) er mangedoblet. Jeg mener bare at jeg tror ikke det er løgn når overvektige forteller om negative opplevelser i butikker, for det kan man ha selv for "størrelsesfeil" det er vanskelig å gjøre noe med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 * fnis * Jeg er ikke høy og slank, nei. Rager vel over Lillemus og etpar til her, men ikke mer enn det. (Hvorfor tror noen butikker at 34 og til nød 32 er den eneste bukselengden i verden? Det finnes faktisk folk som bruker 30 eller 36, og man kan ikke trene eller spise seg til en annen beinlengde.) Men jeg rekker ned til bakken og de beina jeg har, feiler det ingenting. Så det går helt greit :-) Jeg er sikker på at hadde du trent nok, dvs. hengt nok i ribbeveggen i gymtimene på skolen, så hadde du vært 1,70 i dag! (Jfr. diskusjonene om egen skyld tidligere i dag...*s*) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg er nok litt naiv jeg også, og blir derfor litt overrasket når jeg nå ser svarene i denne tråden. Angående det å rulle ned vinduet og skrikke tjukkebolla, så kan jeg se for meg at fjortiser kan gjøre sånt for å tøffe seg litt, men jeg kan vanskelig forestille meg at dette er vanlig, eller at voksne mennesker gjør sånt. Jeg synes også det er rart å lese at selgere i klesbutikker kan få seg til å være frekke mot personer de ikke har størrelser til. Men jeg vet ikke om jeg klarer å koble dette opp mot f.eks. overvekt. Det høres mer ut som om enkelte mennesker (muligens flere enn jeg tror) kunne trengt en leksjon i folkeskikk. ''Men jeg vet ikke om jeg klarer å koble dette opp mot f.eks. overvekt.'' Hvorfor tror du ikke på den forskningen og de erfaringene folk forteller om som innebærer diskriminering/nedsettende holdninger i forhold til overvektige? Jeg mener at dette er godt dokumentert på ulike måter. Som en forsker jeg nylig traff sa det: Det er lenge siden det var noen ære forbundet med overvekt, nå er det skam som er det mest nærliggende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg er sikker på at hadde du trent nok, dvs. hengt nok i ribbeveggen i gymtimene på skolen, så hadde du vært 1,70 i dag! (Jfr. diskusjonene om egen skyld tidligere i dag...*s*) Antakelig. Min løsning har vært å ha det i huet og i kjeften i stedet for i beina ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Meg gjør det ingenting - jeg er slett ikke så spinkel lenger, heller. Dessuten har moten i lange perioder vært mye "trangere" nå enn da jeg var ung. For ikke å snakke om at antall klesbutikker (og dermed valgmuligheter) er mangedoblet. Jeg mener bare at jeg tror ikke det er løgn når overvektige forteller om negative opplevelser i butikker, for det kan man ha selv for "størrelsesfeil" det er vanskelig å gjøre noe med. Jeg kan godt være den tjukke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 * fnis * Jeg er ikke høy og slank, nei. Rager vel over Lillemus og etpar til her, men ikke mer enn det. (Hvorfor tror noen butikker at 34 og til nød 32 er den eneste bukselengden i verden? Det finnes faktisk folk som bruker 30 eller 36, og man kan ikke trene eller spise seg til en annen beinlengde.) Men jeg rekker ned til bakken og de beina jeg har, feiler det ingenting. Så det går helt greit :-) ''Hvorfor tror noen butikker at 34 og til nød 32 er den eneste bukselengden i verden?'' Vittig - jeg synes det er omvendt, at de sjelden har 34" i lengde... Man husker tydeligvis best det som irriterer en ;-) Eller så burde vi bytte butikker... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 ''Men jeg vet ikke om jeg klarer å koble dette opp mot f.eks. overvekt.'' Hvorfor tror du ikke på den forskningen og de erfaringene folk forteller om som innebærer diskriminering/nedsettende holdninger i forhold til overvektige? Jeg mener at dette er godt dokumentert på ulike måter. Som en forsker jeg nylig traff sa det: Det er lenge siden det var noen ære forbundet med overvekt, nå er det skam som er det mest nærliggende. Jeg tror på at overvektige diskrimineres. Men jeg vet ikke om overvektige diskrimineres mer enn andre som kanskje skiller seg ut. Jeg tror det er det som gir det økte fokuset på dem: At de skiller seg ut. At det er overvekt og ikke andre synlige, fysiske egenskaper som gir dem denne negative oppmerksomheten, vet jeg ikke om er tilfeldig eller ikke, men overvektige er mange, og derfor blir det mer fokus på dem enn andre. Og her vil jeg gjette på at det er folkeskikk og menneskesyn som er det store problemet, noe jeg vil tro svært mange grupper får erfare, også overvektige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg er sikker på at hadde du trent nok, dvs. hengt nok i ribbeveggen i gymtimene på skolen, så hadde du vært 1,70 i dag! (Jfr. diskusjonene om egen skyld tidligere i dag...*s*) ''Jeg er sikker på at hadde du trent nok, dvs. hengt nok i ribbeveggen i gymtimene på skolen, så hadde du vært 1,70 i dag!'' Nja, da måtte hun ha hengt oppned helst,- ellers hadde det vel vært gorilla-armer hun hadde erhvervet seg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367092-overvektige-m%C3%B8tes-med-fordommer-og-h%C3%A5n/page/2/#findComment-3197205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.