Gå til innhold

Ferie og bankkort....

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Nå er det ikke lenge til min etterlengta ferie til sol og varme, og jeg har begynt å tenke på praktiske ting....

Når jeg reiste med eksen hadde jo vi begge med oss hvert vårt visakort og var trygge om en av oss skulle være så uheldig å miste kortet. Jeg har kun et visakort, men bør vel ha et til? Hvordan fikser jeg dette? Hva er mest praktisk osv?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nord og ned

11

• ShitDiddelyDo

4

• meg__123!

2

• Ferskenblomst

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Du kan sikkert få mastercard hos banken din. Ta kontakt med dem og spør. Jeg reiser alltid med flere bankkort i tilfelle noe skulle skje, men bruker vanligvis bare et av dem.

Gjest MC365
Skrevet

Om det er snakk om utlandet, bør du ha Mastercard i stedet for 2 Visakort. Det får du i banken din.

Gjest togli
Skrevet

Om det er snakk om utlandet, bør du ha Mastercard i stedet for 2 Visakort. Det får du i banken din.

Takk! Setter jeg da inn penger på begge kortene? Og forskjellen på mastercard og Visa er at mastercard kan "overtrekkes"?

Gjest togli
Skrevet

Du kan sikkert få mastercard hos banken din. Ta kontakt med dem og spør. Jeg reiser alltid med flere bankkort i tilfelle noe skulle skje, men bruker vanligvis bare et av dem.

Ok! Skal maile banken imorgen! Takk:)

Nord og ned
Skrevet

Takk!

Jeg er så treg på å lese info om sånt.... Vil det si at jeg da låner de pengene jeg tar ut på kortet og må betale tilbake med renter? Så kortet er mest ment å bruke i "nødstilfeller"?

Ja, men betaler du tilbake raskt nok(innen 52 dager) blir det rentefritt. Jeg har med meg et slik på tur, men har ikke trengt bruke det så langt. Derfor er det jo fint at det er gebyrfritt og helt uten forpliktelser.

Nord og ned
Skrevet

Takk! Setter jeg da inn penger på begge kortene? Og forskjellen på mastercard og Visa er at mastercard kan "overtrekkes"?

Nei, du kan ha Visa som både debet og kredittkort. To ulike.Men det kan være en fordel at det ene er Mastercard hvis man er på et sted hvor den ene typen av en eller annen grunn ikke aksepteres.

Gjest togli
Skrevet

Ja, men betaler du tilbake raskt nok(innen 52 dager) blir det rentefritt. Jeg har med meg et slik på tur, men har ikke trengt bruke det så langt. Derfor er det jo fint at det er gebyrfritt og helt uten forpliktelser.

Ah, sånn ja! Det høres bra ut! Men er det samme kortet jeg får via linken din som det jeg vil kunne få hos banken? Har litt under tre uker på meg....

Nord og ned
Skrevet

Ah, sånn ja! Det høres bra ut! Men er det samme kortet jeg får via linken din som det jeg vil kunne få hos banken? Har litt under tre uker på meg....

Hvis du vil avsløre hvilken bank du bruker kan jeg ta en kikk på vilkårene deres.

Gjest togli
Skrevet

Nei, du kan ha Visa som både debet og kredittkort. To ulike.Men det kan være en fordel at det ene er Mastercard hvis man er på et sted hvor den ene typen av en eller annen grunn ikke aksepteres.

Skjønner! Takk :)

Nord og ned
Skrevet

Skjønner! Takk :)

Virker som de fleste banker også har blitt gebyrfrie etterhvert for ikke å tape kunder til de frittstående. Da kan du like gjerne bestille fra banken din.

Gjest togli
Skrevet

Hvis du vil avsløre hvilken bank du bruker kan jeg ta en kikk på vilkårene deres.

Tusen takk (du er grei av og til ;P)

Sparebanken Møre (og ja, jeg hater alt som minner om "bruksanvisninger" o.l. ;))

Gjest togli
Skrevet

Virker som de fleste banker også har blitt gebyrfrie etterhvert for ikke å tape kunder til de frittstående. Da kan du like gjerne bestille fra banken din.

Ok! Mailer dem med det samme:)

Ferskenblomst
Skrevet

Du MÅ absolutt ha et MASTERCARD ved siden av Visa. I fjor sommer da vi kjørte gjennom Europa med bil (10) land, oppdaget vi at flere steder ble ikke Visakortet godtatt. Det hendte på bensinstasjoner, bomstasjoner og kjøpesentera. Hadde vi ikke hatt med ett Mastecard ved siden av Visakortet hadde vi hatt problemer. Tenk deg følelsen vi fikk da vi sto ved bensinstasjonen i Frankrike med fylt bensin for 80 Euro, og hverken mitt eller mannens Visa virket. Det var noen svette minutter til jeg fikk fisket frem Mastercarden og fikk betalt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når jeg reiser alene har jeg med et debetkort fra hver av mine to banker, samt to visakort. Jeg legger det ene visakortet sammen med det ene debetkortet i safen, og det andre paret låser jeg ned i kofferten.

Men du har jo med deg en fyr, så dette burde ikke være noe problem.

Nord og ned
Skrevet

Tusen takk (du er grei av og til ;P)

Sparebanken Møre (og ja, jeg hater alt som minner om "bruksanvisninger" o.l. ;))

Huff, feil igjen. jeg er_altid_grei, bare spør mora mi :-) Dessverre ser det ikke ute til at Sparebanken Møre har Mastercard gitt. Rykk tilbake til mitt første innlegg først som sist du.

Gjest togli
Skrevet

Du MÅ absolutt ha et MASTERCARD ved siden av Visa. I fjor sommer da vi kjørte gjennom Europa med bil (10) land, oppdaget vi at flere steder ble ikke Visakortet godtatt. Det hendte på bensinstasjoner, bomstasjoner og kjøpesentera. Hadde vi ikke hatt med ett Mastecard ved siden av Visakortet hadde vi hatt problemer. Tenk deg følelsen vi fikk da vi sto ved bensinstasjonen i Frankrike med fylt bensin for 80 Euro, og hverken mitt eller mannens Visa virket. Det var noen svette minutter til jeg fikk fisket frem Mastercarden og fikk betalt.

Jøss!! Ante jeg ikke.... Har bestilt et fra banken nå...

Gjest togli
Skrevet

Når jeg reiser alene har jeg med et debetkort fra hver av mine to banker, samt to visakort. Jeg legger det ene visakortet sammen med det ene debetkortet i safen, og det andre paret låser jeg ned i kofferten.

Men du har jo med deg en fyr, så dette burde ikke være noe problem.

Ok!

Vi er like fattige begge to, så har ikke så lyst å leve på ham dersom jeg mister kortet mitt :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...