Gå til innhold

Hva ønsket du å bli som barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Dorthe

4

• Tonette

2

• Ferskenblomst

2

Annonse

Først skulle jeg bli langtransportkjører, fordi jeg likte lange bilturer. Men idag har jeg ikke engang førerkort.

Bibliotekkar, fordi jeg nærmest bodde på biblioteket og leide to bæreposer hjem hver annen uke.

Ble: Norsklærer.

''Ble: Norsklærer''

Bibliotekkar!!!!???

Mine barndomsønsker forandret seg nok hele tiden, men det finnes enkelte nedtegnelser i en bok jeg har, der jeg har strøket over og skrevet nytt etterhvert som jeg ombestemte meg:

"SKUESPILER PÅ FJÆRNSYNN"

"TANNLEGE"

"SYKESØSTER"

"kassedame på foretningsbank"

"fyrstinne av Monaco"

Jeg ble ingen av delene;-)

Annonse

Mine barndomsønsker forandret seg nok hele tiden, men det finnes enkelte nedtegnelser i en bok jeg har, der jeg har strøket over og skrevet nytt etterhvert som jeg ombestemte meg:

"TANNLEGE"

"SYKESØSTER"

"fyrstinne av Monaco"

Jeg synes du burde vært fyrstinnen av Monaco. Hadde du holdt ut men han Albert da ;o)

Jeg synes du burde vært fyrstinnen av Monaco. Hadde du holdt ut men han Albert da ;o)

Ønsket var neppe basert på et giftemål med Albert, selv om han sikkert fremsto som mer interessant for 35 år siden ;-) Jeg husker at jeg hadde lest om fyrstinne Grace i et ukeblad, om Hollywood og om lilleputtstaten osv osv. Dette var jo en eventyrhistorie! :-)

Gjest Kayia

"TANNLEGE"

"SYKESØSTER"

"fyrstinne av Monaco"

Beslektet med mine ønsker:)

I Mine Klassekamerater står det "frisør" og "gift med prins Joachim av Danmark" :D

Litt senere skulle jeg bli programingeniør i NRK, og da ville jeg sikkert hatt regi på skuespilleriet ditt ;-)

Ønsket var neppe basert på et giftemål med Albert, selv om han sikkert fremsto som mer interessant for 35 år siden ;-) Jeg husker at jeg hadde lest om fyrstinne Grace i et ukeblad, om Hollywood og om lilleputtstaten osv osv. Dette var jo en eventyrhistorie! :-)

Jeg er enig i det altså, men Rainier var ikke så barsk han heller da så det spørs jo hvor forelsket Grace var da.

Beslektet med mine ønsker:)

I Mine Klassekamerater står det "frisør" og "gift med prins Joachim av Danmark" :D

Litt senere skulle jeg bli programingeniør i NRK, og da ville jeg sikkert hatt regi på skuespilleriet ditt ;-)

*he he* Jeg husker jeg syntes de danske prinsene var så utrolig unge ;-) rart hvor stor betydning et par år hadde i den alderen.

Men jeg svermet overhodet ikke for prins Albert - bare for å ha sagt det. Det varr andre forhold som var av betydning :-)

Ellers husker jeg en ting jeg sa til en venninne som forklaring på hvorfor jeg aldri kunne bli skuespiller: Jeg ville ikke klare å adlyde et annet navn enn mitt eget. LOL

Jeg trodde visst at "Huset på prærien" og annet som jeg satt klistret og så på spilte seg ut som en slags teatersport/improvisjasjon og ikke med innlærte replikker ;-)

Jeg er enig i det altså, men Rainier var ikke så barsk han heller da så det spørs jo hvor forelsket Grace var da.

Sant nok ;-)

Men jeg var ihvertfall ikke en skeptiker som barn - jeg husker jo godt at Charles og Diana giftet seg, og var overhodet ikke skeptisk til slikt som hennes unge alder, den store aldersforskjellen, at de hadde kjent hverandre så kort tid...

Men jeg syntes han var usedvanlig avmålt da han kom med den "whatever 'in love' means" i forlovelsesintervjuet (eller det glimtet av det vi fikk se på NRK)

Gjest Kayia

*he he* Jeg husker jeg syntes de danske prinsene var så utrolig unge ;-) rart hvor stor betydning et par år hadde i den alderen.

Men jeg svermet overhodet ikke for prins Albert - bare for å ha sagt det. Det varr andre forhold som var av betydning :-)

Ellers husker jeg en ting jeg sa til en venninne som forklaring på hvorfor jeg aldri kunne bli skuespiller: Jeg ville ikke klare å adlyde et annet navn enn mitt eget. LOL

Jeg trodde visst at "Huset på prærien" og annet som jeg satt klistret og så på spilte seg ut som en slags teatersport/improvisjasjon og ikke med innlærte replikker ;-)

Hehe, artig å tenke på. Det med Joachim var heller ingen avstandsforelskelse, men var en konsekvens av min to år eldre venninnes plan om vi to skulle bli dronninger, intet mindre. Siden venninnen både hadde regi og langt bedre oversikt over europeiske kongehus stakk hun selv av med spanskeprinsen (som også jeg syns var kjekk), mens jeg stod igjen med danskeprinsen. Husker at jeg syns Torbjørn i klassen var myyye kjekkere... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...