Gå til innhold

Hva ønsket du å bli som barn?

Anbefalte innlegg

Sant nok ;-)

Men jeg var ihvertfall ikke en skeptiker som barn - jeg husker jo godt at Charles og Diana giftet seg, og var overhodet ikke skeptisk til slikt som hennes unge alder, den store aldersforskjellen, at de hadde kjent hverandre så kort tid...

Men jeg syntes han var usedvanlig avmålt da han kom med den "whatever 'in love' means" i forlovelsesintervjuet (eller det glimtet av det vi fikk se på NRK)

Jeg måtte lese meg opp på Diana, jeg var ikke så interessert i henne, men jeg husker bryllupet og den fæle kjolen. Ikke min stil, knis, men jeg var voksen og synes overhode ikke at det var noe eventyrbryllup og vi visste jo allerede da at han hadde hatt et forhold til søsteren hennes og at han egentlig var forelsket i Camilla men fikk ikke gifte seg med henne fordi hun ikke var jomfru.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Dorthe

4

• Tonette

2

• Ferskenblomst

2

Jeg drømte en periode i barnehagealder om å bli sykepleier. Dyrlege var jeg vel innom også. Og utforkjører og jockey.

Naturlig nok ble jeg ingen av de to sistnevnte i alle fall. :o) Heller ikke dyrlege, men jeg stortrives med det yrket jeg endte med.

Annonse

Hjelpearbeider. Preget av sterke TV-bilder av "barna i Afrika", bestemte jeg meg for at når jeg ble voksen skulle jeg fylle trailere med mat og kjøre ned til dem. I dette bildet var det jeg som pakket trailerne, og jeg kjørte bilen.

Jeg ble.. nåja - jeg sitter i alle fall foran PC'n hele arbeidsdagen.

Jeg skulle bli lærer da jeg var så liten at jeg ikke visste om så veldig mange yrker. Svært mange av jentene jeg gikk i første klasse sammen med, skulle bli "frøken", som vi kalte det...

Senere endret jeg det til førskolelærer, da det begynte å bli litt mer vanlig med barnehager. Det gikk over i løpet av ungdomsskolen, men jeg var såpass ivrig på det at jeg søkte meg til barnehager i arbeidsuka i 8. klasse.

Jeg har tatt ped. på toppen av realfaglig / teknisk utdannelse, men ikke brukt det til noe mer enn å holde kurs fra tid til annen. Jeg følte meg ganske ego på vgs, de fleste jentene skulle bli noe "snilt" som sykepleiere, pedagoger for funksjonshemmede o.l. Det er ikke jeg.

Ferskenblomst

Også norsklærere kan trykke feil :-)

Takk. Ja, spesielt på dataen når det går litt fort kan det lett bli feil. Både av dobbeltbokstaver og bokataver i feil rekkefølge. Hvor mange har ikke oppdaget at en a plutselig er blitt til en s, eller at bibliotekar plutselig har fått to k. Hendelig uhell.

Jeg ville egentlig mest slippe å bli voksen, for jeg ville leke hele livet. Leke, oppfinne, skrive, tulle og skape. Derfor ville jeg bli kunstner. Jeg ville bli radioprater også, og satt i timesvis og spilte inn sketsjer og intervjuer med meg selv i rollene på slitte kassettbånd. Og så hadde jeg en detektivperiode:)

Annonse

Hehe, artig å tenke på. Det med Joachim var heller ingen avstandsforelskelse, men var en konsekvens av min to år eldre venninnes plan om vi to skulle bli dronninger, intet mindre. Siden venninnen både hadde regi og langt bedre oversikt over europeiske kongehus stakk hun selv av med spanskeprinsen (som også jeg syns var kjekk), mens jeg stod igjen med danskeprinsen. Husker at jeg syns Torbjørn i klassen var myyye kjekkere... ;-)

LOL!

Men å ha den danske prinsen som mål for sin dronningplan var jo ikke det dummestte, med tanke på at jo alle i den familien gifter seg med utlendinger :-)

Jeg måtte lese meg opp på Diana, jeg var ikke så interessert i henne, men jeg husker bryllupet og den fæle kjolen. Ikke min stil, knis, men jeg var voksen og synes overhode ikke at det var noe eventyrbryllup og vi visste jo allerede da at han hadde hatt et forhold til søsteren hennes og at han egentlig var forelsket i Camilla men fikk ikke gifte seg med henne fordi hun ikke var jomfru.

he he... jeg var bare 14, nesten 15, og overhodet ikke oppdatert på Camilla og andre romanser, og jeg var mer enn ung nok til å synes at det var et eventyrbryllup ;-)

Jeg ville egentlig mest slippe å bli voksen, for jeg ville leke hele livet. Leke, oppfinne, skrive, tulle og skape. Derfor ville jeg bli kunstner. Jeg ville bli radioprater også, og satt i timesvis og spilte inn sketsjer og intervjuer med meg selv i rollene på slitte kassettbånd. Og så hadde jeg en detektivperiode:)

''Jeg ville egentlig mest slippe å bli voksen, for jeg ville leke hele livet. ''

Du glemte nok å si "stur" og ikke "stor" da du tok dine krumelurepiller ;-)

Gjest Kayia

LOL!

Men å ha den danske prinsen som mål for sin dronningplan var jo ikke det dummestte, med tanke på at jo alle i den familien gifter seg med utlendinger :-)

Utlenning + langt mørkt hår = Kaiya in next :D

Nei gudbedre jeg er glad jeg ble det jeg er istedefor gitt;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...