Gå til innhold

Diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å ramse opp mine symptomer: -Føler at jeg mislykkes i alt jeg foretar meg. Får aldri til noenting bra nok. -Føler at folk misliker meg, selv om jeg er hyggelig og grei. -Har av og til (kanskje hver 2. el 3. mnd) raserianfall overfor andre, som jeg angrer dypt på etterpå. -Syns det er vanskelig å bli kjent med nye mennesker og få venner. -Har ofte problemer med å huske navn, tall og hendelser. -Syns det er vanskelig å småprate med folk. Blir ofte pinlige stillheter. -Syns ofte det er vanskelig å ta beslutninger. -Når jeg snakker med andre, får jeg ofte følelsen av at jeg ikke vet nok til å kunne bidra med noe interessant i samtalen. Fins det en diagnose som passer med disse symptomene?

Videoannonse
Annonse
Bella Dotte
Skrevet

Asperger?

Skrevet

For meg høres det bare ut som om du er litt usikker på deg selv...

Onsdag1365380628
Skrevet

Lider du av dårlig selvtillit kanskje? Ikke alt krever en diagnose.

Skrevet

Det kan være ADHD, kanskje AS eller en personlighetsforstyrrelse, med andre ord det kan være mange årsaker.

Skrevet

Asperger?

Sosial angst ? Kan oppføre seg i mange former...

Skrevet

Jeg synes tingene du skriver om er ganske naturlig følelser som vel alle mennesker føler i større eller mindre grad, og som vil kunne variere ut ifra dagsform, fra situasjon til situasjon og i tillegg variere til å føles sterkere eller svakere i ulike faser i livet.

Jeg vil tro at man heller kan snakke om et evt psykisk problem og en diagnose når disse følelsene blir så sterke at de hemmer deg/kontrollerer livet ditt på en veldig destruktiv måte.

Og den eneste måten og da finne ut av hva det er som er de underliggende årsakene til at du sliter med disse tingene, og klare og løse de, vil være å søke hjelp.

Lykke til uansett, det er triste følelser og ha.

Prøv å ikke være så streng med deg selv, og døm deg selv/still krav til deg selv, litt mer som du dømmer/stiller krav til andre.

Mest sannsynlig er du mye hardere mot deg selv, og forventer mer av deg selv, enn av de rundt deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det du skriver peker ikke mot en bestemt diagnose, men det virker som du har lien selvtillit og strenge krav til deg selv.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Det du skriver peker ikke mot en bestemt diagnose, men det virker som du har lien selvtillit og strenge krav til deg selv.

Hva kan jeg gjøre med det?

Skrevet

Hvorfor er det vanskelig å bli kjent med folk og få nye venner? Hvorfor har jeg problemer med å huske navn, tall og hendelser? Hvorfor har jeg problemer med å småprate med folk? Hvorfor klarer jeg ikke å finne på noe å si?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...