Gå til innhold

Når dere dreper insekt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Får dere da dårlig samvittighet? Identifiserer dere dere med en flue f.eks når dere slår den ihjel og synes synd på den?

Det gjør jeg. Er jeg unormal?''

De aller fleste klasker til insekter uten å bry seg om at det er et liv de knekken på...

Dette lille insektet har like stor rett til å leve som deg og meg...og det frykter døden på samme måte som deg og meg...

Jeg syns du har en veldig god side med at at du ikke liker å drepe insekter...

Annonse

Gjest segunda

''Får dere da dårlig samvittighet? Identifiserer dere dere med en flue f.eks når dere slår den ihjel og synes synd på den?

Det gjør jeg. Er jeg unormal?''

De aller fleste klasker til insekter uten å bry seg om at det er et liv de knekken på...

Dette lille insektet har like stor rett til å leve som deg og meg...og det frykter døden på samme måte som deg og meg...

Jeg syns du har en veldig god side med at at du ikke liker å drepe insekter...

Hvordan vet du at insekter frykter døden?

Nå som jeg har tatt bilder av noen insekter har jeg sluttet å kverke dem, de har jo hoder og munn og nese og alt, men jeg er unormal, så ja, du er nok også unormal.

http://www.flickr.com/photos/torbus/5873813213/in/photostream

Den var tøff!

Vi har på denne tiden noe realt feite sommerfugllarver på hytta, ca. 10 cm lange, 1 cm i diameter og helt røde! De får leve da. :o)

Gjest Kayia

Jeg dreper ikke innsekt (m unntak av mygg) i utrengsmål jeg heller :) Åpner heller et vindu eller får dem til å gå på et ark og slipper dem ut framfor å klaske dem. "De har gledet seg til våren de også" pleide jeg å si til jr da han var liten, og her om dagen sa han dette mens han åpnet et vindu og slapp ut en flue ;-)

Men jeg går ikke i bakken om jeg kverker en mygg eller klegg heller altså..

Annonse

ShitDiddelyDo

Den var tøff!

Vi har på denne tiden noe realt feite sommerfugllarver på hytta, ca. 10 cm lange, 1 cm i diameter og helt røde! De får leve da. :o)

Jeg forsøker å finne noen sommerfugler, men jeg finner ingen. Det er kun sånne hvite, ganske små og raske som flyr rundt. Jeg vil ha disse store, vakre Admiralene (har jeg forstått at de heter). Kanskje jeg får stikke til hytta deres og vente på at de klekker. ;)

Det der er forresten ikke en sommerfugl, men en skipper.

Jeg tok noen bilder i går, og han under illustrerer hvorfor man ikke skal kverke insekter. De har ansikt og øyer og de kikker på deg, klør seg på nesa, og det er åpenbart liv i dem.

Ja, jeg vet. Jeg er i ferd med å bli skikkelig feminin.

Damselfly

Jeg forsøker å finne noen sommerfugler, men jeg finner ingen. Det er kun sånne hvite, ganske små og raske som flyr rundt. Jeg vil ha disse store, vakre Admiralene (har jeg forstått at de heter). Kanskje jeg får stikke til hytta deres og vente på at de klekker. ;)

Det der er forresten ikke en sommerfugl, men en skipper.

Jeg tok noen bilder i går, og han under illustrerer hvorfor man ikke skal kverke insekter. De har ansikt og øyer og de kikker på deg, klør seg på nesa, og det er åpenbart liv i dem.

Ja, jeg vet. Jeg er i ferd med å bli skikkelig feminin.

http://www.flickr.com/photos/torbus/5935803371/in/photostream

Utrolig stilig bilde :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...