Gå til innhold

Droppet du ut av skolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest togli

Ja om bare NAV hadde vært enig så. De mener jeg passer best i en vernet bedrift.

Ok.... Er det en spesiell utdanning du kunne tenke deg da? Og hvorfor ikke ta opp studielån som du måtte ha gjort om du var yngre? Ta styringa over ditt eget liv og jobbe for å nå målene du setter deg! :)

Annonse

Gjest Intergalactic

Ok.... Er det en spesiell utdanning du kunne tenke deg da? Og hvorfor ikke ta opp studielån som du måtte ha gjort om du var yngre? Ta styringa over ditt eget liv og jobbe for å nå målene du setter deg! :)

Kan ikke leve på studielån da jeg har et lån som må betjenes. Eneste mulighet til å utdanne meg er på AAP.

Gjest Høstløv

Kan ikke leve på studielån da jeg har et lån som må betjenes. Eneste mulighet til å utdanne meg er på AAP.

Da har du satt deg selv i en umulig situasjon. I det første innlegg skriver du:

''Hater å være i NAV-systemet.''

I neste innlegg lyder det:

''Eneste mulighet til å utdanne meg er på AAP.''

Gjest Intergalactic

Ja det er en umulig situasjon å være i. Jeg håper NAV vil lytte til hva jeg ønsker fremfor å presse meg til noe jeg ikke vil.

Gjest Intergalactic

Ja det er en umulig situasjon å være i. Jeg håper NAV vil lytte til hva jeg ønsker fremfor å presse meg til noe jeg ikke vil.

Det er da ikke en selvfølge at NAV skal sponse utdannelse til deg fordi du har lån å betjene! Da tror jeg du har misforstått litt hva som er din oppgave i livet ditt, og hva NAV kan ta ansvar for.

Annonse

Gjest Når NAV betaler, så er de også med på å sette rammene

Når man er nesten 40 har de fleste lån.

Så hvis man vil ha gratis utdannelse er det bare å vente til man er godt voksen og har andre økonomiske forpliktelser...

Beklager så mye, men når man har slitt seg gjennom videregående til tross for store problemer underveis og finansiert utdanninga med jobbing og studielån som måtte betales tilbake samtidig som man tok opp huslån, billån osv, så er ikke terskelen for å ha forståelse over NAV-sutring av det slaget så veldig høy.

Du sier at NAV mener du passer best i en vernet bedrift.

Har du funnet deg jobb i en ikke-vernet bedrift? Der er formodentlig lønnen slik at du kanskje kan spare opp litt. Eller jobbe deltid, og studere ved siden av.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Kom deg innpå skole og slutt å vente på at samfunnet skaffer deg det du vil. Det er mange som har hatt tak i livet sitt på tross av huslån, billån og andre lån. Det er mange som har både studielån og andre lån samtidig så det er ingen argumenter.

Det finnes ikke andre land hvor man sitter og venter på at samfunnet hører på hva man har lyst til.

Gjest Nickløsheletida

Ja om bare NAV hadde vært enig så. De mener jeg passer best i en vernet bedrift.

''Ja om bare NAV hadde vært enig så''

Med den uttalelsen der gir du jo nesten inntrykk av at NAV har rett. Det er ikke NAV som bestemmer om du skal ta deg utdannelse.

Gjest Høstløv

Når man er nesten 40 har de fleste lån.

Hvis du i alle disse årene har hatt denne sutre innstilling til NAV, da forstår jeg godt hvorfor de mener at du arbeidsmessig har mest tilhørighet til en vernet bedrift. Du har jo ikke vist at du har tiltak til å gjøre noe for å nå dine mål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...