Gå til innhold

Droppet du ut av skolen?

Anbefalte innlegg

Kan ikke leve på studielån da jeg har et lån som må betjenes. Eneste mulighet til å utdanne meg er på AAP.

Det finnes folk i samme situasjon som har tatt en jobb for å tjene nok til å betjene lån og livsopphold og fullført videregående på kveldstid. Derfra kan man f.eks. ta nettstudier ved siden av en jobb. Men man må ha krefter til å stå på og være effektiv og være villig til å ofre en god del fritid.

Hvis det er boliglån du har, kan du kanskje refinansiere når prisene har steget litt, for å få "plass til" studielån ved siden av.

Er du misfornøyd med NAV, så vis at du kan klare deg uten. Er du avhengig av NAV, må du gå i dialog med dem.

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Du har ikke vidergående?

Da kan du sjekke med kommunen din, gå inn på siden til din nærmeste vidergående skole. Sjekk om de har voksenopplæring.

Det er gratis, du får låne de aller fleste bøker, du må kun betale reisevei til skolestedet og evnt eksamensted.

Det er lagt opp til at det skal leveres oppgaver på nett, samlinger på skolen på kveldstid i snitt hver tredje uke. Du kan ta ett fag, eller alle fag, du bestemmer farten selv.

Jeg har gjort dette over noen år og anbefaler det. I dag sitter jeg med studiekompetanse og kan dermed begynne å tenke på høyere utdanning.

Gjest togli

Ja det er en umulig situasjon å være i. Jeg håper NAV vil lytte til hva jeg ønsker fremfor å presse meg til noe jeg ikke vil.

Jeg forstår ikke hvorfor du lar NAV bestemme over deg? Du må ta tak i livet ditt selv. Du trenger da ikke NAV for å hjelpe deg? Se over livssituasjonen din..kan du flytte og bo rimeligere? Kanskje du kunne flytta til et helt annet sted i landet og begynt på nytt? Jobber er det nok av bare man vil flytte på seg og ikke er kresen på jobbene. Hva med å studere samtidig som du jobber? Da slipper du å ta opp studielån. Alt dette greier du bare du greier å hente fram motivasjonen din. Tenk så herlig det er å kjenne at man er sliten i hverdagen, men at man er det fordi man er på vei mot et nytt liv med en hverdag der man kan forsørge seg selv :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...