Gå til innhold

Skal du se den siste Potter-filmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så de første og syntes de var kjipe. Typiske barnefilmer. Jeg har ikke sett de 2-3 siste, og kommer nok ikke til å se denne.

''Typiske barnefilmer''

Du får det til å høres ut som noe negativt! ;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs D

6

• Lillemus

5

• morsan

5

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Typiske barnefilmer''

Du får det til å høres ut som noe negativt! ;-)

Hehe, nja. Det er mange barnefilmer som også gjør seg for voksne. F.eks. animasjonfilmer av Finding Nemo-typen. Disse er geniale på den måten at de både trigger liten og stor.

I samme genre som Potter har du Ringenes Herre, men denne lykkes, sånn jeg ser det, fordi den er ganske voldsom. Harry Potter er ikke mørk nok.

Men: Det er for meg. Jeg skjønner jo at de ikke vil skremme dritten av små barn heller. ;)

Skrevet

Hehe, nja. Det er mange barnefilmer som også gjør seg for voksne. F.eks. animasjonfilmer av Finding Nemo-typen. Disse er geniale på den måten at de både trigger liten og stor.

I samme genre som Potter har du Ringenes Herre, men denne lykkes, sånn jeg ser det, fordi den er ganske voldsom. Harry Potter er ikke mørk nok.

Men: Det er for meg. Jeg skjønner jo at de ikke vil skremme dritten av små barn heller. ;)

'I samme genre som Potter har du Ringenes Herre, men denne lykkes, sånn jeg ser det, fordi den er ganske voldsom. Harry Potter er ikke mørk nok.''

Hehe, du har altså ikke sett film tre og utover. ;) Jeg syns etter hvert at Harry Potter går Ringenes Herre en høy gang hva mørke angår.

Skrevet

'I samme genre som Potter har du Ringenes Herre, men denne lykkes, sånn jeg ser det, fordi den er ganske voldsom. Harry Potter er ikke mørk nok.''

Hehe, du har altså ikke sett film tre og utover. ;) Jeg syns etter hvert at Harry Potter går Ringenes Herre en høy gang hva mørke angår.

Her ble det en fnutt for lite, gett.

Ferskenblomst
Skrevet

Så de første og syntes de var kjipe. Typiske barnefilmer. Jeg har ikke sett de 2-3 siste, og kommer nok ikke til å se denne.

''Typiske barnefilmer. Jeg har ikke sett de 2-3 siste, og kommer nok ikke til å se denne.''

De første 3 var nok typiske barnefilmer. Men på samme måten som Harry Potter er blitt eldre, er også handlingen blitt mer voksen og skumlere. Har selv sett alle, og må si at de to siste er de absolutt beste, men da må man ha fått med seg de foregående filmene for å få med sammenhengen.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Nei, jeg har ikke sett de andre filmene og skal ikke se denne, men jeg har en 20-åring som er helt frelst. Hun leser nå bøkene for 8-ende gang, har sovet utendørs for å få billtter til preimeren og blandt venner blir hun kaldt Hermine.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, jeg har sett de tre eller fire første. Jeg tror det bare er den forrige jeg ikke har sett (pluss den nye).

Skrevet

''I samme genre som Potter har du Ringenes Herre, men denne lykkes, sånn jeg ser det, fordi den er ganske voldsom. Harry Potter er ikke mørk nok.''

Jeg har sett alle tre Ringenes Herre-filmene og så langt de 7 første Harry Potter-filmene. Det har tydeligvis ikke du siden du hevder at Potter ikke er mørke nok i forhold til RH.... De er mørke så det holder etterhvert skal jeg love!

Skrevet

Jo, jeg har sett de tre eller fire første. Jeg tror det bare er den forrige jeg ikke har sett (pluss den nye).

''Jo, jeg har sett de tre eller fire første. Jeg tror det bare er den forrige jeg ikke har sett (pluss den nye).''

Du har sett film 1-4 og de eneste du ikke har sett er nr. 7a og 7b? Hva med film 5 og 6??? Det er 8 HP filmer. :o) Tror ikke du har helt oversikten her SDD. ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jo, jeg har sett de tre eller fire første. Jeg tror det bare er den forrige jeg ikke har sett (pluss den nye).''

Du har sett film 1-4 og de eneste du ikke har sett er nr. 7a og 7b? Hva med film 5 og 6??? Det er 8 HP filmer. :o) Tror ikke du har helt oversikten her SDD. ;o)

Nei, jeg har ikke helt oversikten, men jeg vet at jeg har 3 eller 4 i hylla, og jeg vet at jeg også har leid minst en på dekoderen.

Jeg synes for øvrig ikke hauger av trollmenn kan bli spesielt skummelt. Gi meg heller noen nazgul, store slag og verdens ende. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gi meg en side med oversikten over filmene, og jeg skal si hvem jeg har sett. :)

Gjest Tatjana
Skrevet

Nei.

Jeg har ikke sett noen av filmene, for øvrig, og skal ikke se den siste heller. Men jeg har alle bøkene i hylla, slukte de 6 første men mått tvinge meg gjennom bok nr 7. Og jeg må innrømme at jeg aldri orket å lese ferdig hele heller...

Gjest midt på dagen
Skrevet

Nei, jeg har ikke helt oversikten, men jeg vet at jeg har 3 eller 4 i hylla, og jeg vet at jeg også har leid minst en på dekoderen.

Jeg synes for øvrig ikke hauger av trollmenn kan bli spesielt skummelt. Gi meg heller noen nazgul, store slag og verdens ende. :)

''Jeg synes for øvrig ikke hauger av trollmenn kan bli spesielt skummelt. Gi meg heller noen nazgul, store slag og verdens ende. :)''

Du viser bare så utrolig tydelig at du ikke har oversikten over Harry Potter og slett ikke har sett de siste filmene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jeg synes for øvrig ikke hauger av trollmenn kan bli spesielt skummelt. Gi meg heller noen nazgul, store slag og verdens ende. :)''

Du viser bare så utrolig tydelig at du ikke har oversikten over Harry Potter og slett ikke har sett de siste filmene.

Hehe, artig å se hvor furtne voksne Potter-fans kan bli. :)

Gjest midt på dagen
Skrevet

Hehe, artig å se hvor furtne voksne Potter-fans kan bli. :)

Er ikke furten i det hele tatt, og smaken er som baken. Selv liker jeg ikke Ringenes Herre. Men store slag og verdens ende har du vitterlig i Harry Potter. Når du påstår man ikke har det vet du ikke hva du snakker om.

Skrevet

Gi meg en side med oversikten over filmene, og jeg skal si hvem jeg har sett. :)

Harry Potter og de vises sten

Harry Potter og mysteriekammeret

Harry Potter og fangen fra Azkaban

Harry Potter og Ildbegeret

Harry Potter og Føniksordenen

Harry Potter og Halvblodsprinsen

Harry Potter og dødstalismanene 1 + 2

Skrevet

''Gi meg heller noen nazgul, store slag og verdens ende. :)''

Der har du jo essensen. Bare at nazgulene er byttet ut med onde trollmenn og Sauron er byttet ut med Voldemort. Er en del slag mellom det gode og det onde i Harry Potter også, bare så det er sagt.

Jeg syns forøvrig at Harry Potter ble temmelig mørk allerede i film nr 3, og det har ikke akkurat blitt en lysere verden etter hvert. Bortsett fra at HP er mye mer omfattende enn Ringenes Herre er det tydelig at Rowling er sterkt influert av Tolkien uten at ho har gått i fella og blitt en kopi.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Harry Potter og de vises sten

Harry Potter og mysteriekammeret

Harry Potter og fangen fra Azkaban

Harry Potter og Ildbegeret

Harry Potter og Føniksordenen

Harry Potter og Halvblodsprinsen

Harry Potter og dødstalismanene 1 + 2

Da har jeg sett til og med Føniksordenen. Det var vel da jeg ga opp tullballet. :)

Skrevet

Da har jeg sett til og med Føniksordenen. Det var vel da jeg ga opp tullballet. :)

Tullballet du. :o) Men det er jo i grunnen bra at ikke alle liker det samme. :o)

Skrevet

Har lest bøkene og sett alle filmene, så jeg skal selvsagt se den siste filmen også og gleder meg til det.

Tenkte å først se alle de andre 7 om igjen hjemme og så avslutte med å se den siste på kino.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...