Gå til innhold

Skal du se den siste Potter-filmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, nja. Det er mange barnefilmer som også gjør seg for voksne. F.eks. animasjonfilmer av Finding Nemo-typen. Disse er geniale på den måten at de både trigger liten og stor.

I samme genre som Potter har du Ringenes Herre, men denne lykkes, sånn jeg ser det, fordi den er ganske voldsom. Harry Potter er ikke mørk nok.

Men: Det er for meg. Jeg skjønner jo at de ikke vil skremme dritten av små barn heller. ;)

Men Harry Potter har "vokst" med sitt publikum. Der bok nr en var en barnebok ble det mer tilpasset ungdommer/voksne utover i serien.

Og uansett er det vel neppe passende å nærmest antyde at "lyktes" gjelder for Ringenes Herre i motsetning til HP all den tid sistnevnte har hatt en eventyrlig suksess både som bok- og filmserie :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs D

6

• Lillemus

5

• morsan

5

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men Harry Potter har "vokst" med sitt publikum. Der bok nr en var en barnebok ble det mer tilpasset ungdommer/voksne utover i serien.

Og uansett er det vel neppe passende å nærmest antyde at "lyktes" gjelder for Ringenes Herre i motsetning til HP all den tid sistnevnte har hatt en eventyrlig suksess både som bok- og filmserie :-)

''Og uansett er det vel neppe passende å nærmest antyde at "lyktes" gjelder for Ringenes Herre i motsetning til HP all den tid sistnevnte har hatt en eventyrlig suksess både som bok- og filmserie :-)''

Men hovedfansen er barn, og ofte barn som har vokst med Potter.

Jeg var voksen da Potter kom, og jeg synes troll og sånn er skikkelig barnslig. Hadde jeg vært 12 da Potter kom hadde jeg sannsynligvis sett annerledes på det. :)

Trolljegeren er råkul, dog! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg mente ikke troll. Jeg mente trollmenn.

Isj. Må være solstikk i alt regnet.

Men Trolljegeren er fortsatt råkul! :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Nei.

Jeg har ikke sett noen av filmene, for øvrig, og skal ikke se den siste heller. Men jeg har alle bøkene i hylla, slukte de 6 første men mått tvinge meg gjennom bok nr 7. Og jeg må innrømme at jeg aldri orket å lese ferdig hele heller...

Første halvdel av HP 7 boka er kjedelig. Den tar seg veldig opp på slutten, noe som også gjenspeiler seg i film 7 og 8. Men film 7 er mye bedre enn første halvdel av boken, der var de flinke.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg har sett den. Filmen var veldig god. Han som spiller Harry Potter gjorde enn mye bedre jobb her enn i forrige film, der han presterte lite. Han har virkelig skjerpet seg. Hermine og Ronny var dyktige, som alltid. Slur og Beatrix var helt mesterlige, dette er en film jeg kommer til å se flere ganger.

Skrevet

''Og uansett er det vel neppe passende å nærmest antyde at "lyktes" gjelder for Ringenes Herre i motsetning til HP all den tid sistnevnte har hatt en eventyrlig suksess både som bok- og filmserie :-)''

Men hovedfansen er barn, og ofte barn som har vokst med Potter.

Jeg var voksen da Potter kom, og jeg synes troll og sånn er skikkelig barnslig. Hadde jeg vært 12 da Potter kom hadde jeg sannsynligvis sett annerledes på det. :)

Trolljegeren er råkul, dog! :)

Jeg var også voksen da HP kom, og har lest bøkene også for min egen del :-) da sjueren kom klarte jeg ikke å vente på oversettelsen, men leste den på engelsk få dager etter utgivelsen. Senere var det høytlesing av den norske boka for sønnen ;-)

Skrevet

Jeg mente ikke troll. Jeg mente trollmenn.

Isj. Må være solstikk i alt regnet.

Men Trolljegeren er fortsatt råkul! :)

Trolljegeren var artig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...