Gå til innhold

Ble du mobbet på skolen?

Anbefalte innlegg

Gjest Jiskla
Skrevet

Det gjorde jeg. Var overvektig og ble mobbet for det. I videregående ble jeg også mobbet, og sluttet pga. det.

Videoannonse
Annonse
Gjest jepsi pepsi
Skrevet

Jeg ble mobbet fra 5 klasse og ut grunnskolen, grunnen var antakelig pga at jeg var et enkelt "bytte" pga litt tvilsomme oppvekstvilkår.

Skrevet

Ja, jeg ble mobbet. Fra 1. klasse og ut 9. klasse. Likevel var jeg nok heldig, for jeg har aldri manglet venner. Da jeg begynte på videregående bomstret jeg, var endelig kvitt plageåndene mine.

Gjest 14 år gamle horer
Skrevet

Mest på ungdomsskolen, meg og venninna mi. Kaldte oss horer, kastet penger etter oss, og ropte masse stygge ting etter oss. Da jeg sa det hjemme, sa far at jeg var en hore så lenge jeg var med venninna mi. De sa det på jobben hans og, at vi var horer.

Gjest togli
Skrevet

Til tross for at jeg var den eneste døve på skolen, så ble jeg heldigvis aldri mobba.

Det kunne muligens skjedd noe da jeg starta på ungdomsskolen og fikk mange nye elever i klassen... En av de nye (og tøffe) medelevene sa noe til meg som jeg ikke oppfatta og jeg sa "hæ?" Gutten repliserte med "Hæ? hæ? hæ? Hører du ikke etter eller??" Da kom en klassekamerat (samme klasse siden 1.) bort og så stygt på ham og sa: "Du må være helt idiot hvis du ennå ikke har fått med deg at hun faktisk er døv, så klapp igjen kjeften din!" Alle lo og tøffingen lot meg være i fred ;)

På reunion tyve år senere kom han bort til meg og fortalte at han aldri hadde glemt den episoden, og at han var så glad han ble stoppa. Lærte noe viktig den dagen! Han er FB-venn idag og en veldig trivelig fyr :)

Skrevet

Mest på ungdomsskolen, meg og venninna mi. Kaldte oss horer, kastet penger etter oss, og ropte masse stygge ting etter oss. Da jeg sa det hjemme, sa far at jeg var en hore så lenge jeg var med venninna mi. De sa det på jobben hans og, at vi var horer.

Hva hadde dere gjort for å bli kalt horer? Klær, holdninger?? Selv om det ikke finnes noen unnskyldniger for å bruke dette utrykket i noen som helst omstendigheter, så er jeg nysgjerrig på hva som må til (eller hvor lite som skal til) for at det blir brukt.

Gjest 14 år gamle horer
Skrevet

Hva hadde dere gjort for å bli kalt horer? Klær, holdninger?? Selv om det ikke finnes noen unnskyldniger for å bruke dette utrykket i noen som helst omstendigheter, så er jeg nysgjerrig på hva som må til (eller hvor lite som skal til) for at det blir brukt.

''Hva hadde dere gjort for å bli kalt horer? Klær, holdninger??''

Det var klær og oversminka fjes, og til slutt ga vi F i hele skolen og folkene der. Mobbinga traff oss nok, siden begge hadde opplevd seksuelle overgrep. Venninna mi syntes å elske sex, første gang var hun 14 år og mannen hun lå med var 40 år. For min del hatet jeg sex og menn, så det kan vel slå begge veier.

Skrevet

''Hva hadde dere gjort for å bli kalt horer? Klær, holdninger??''

Det var klær og oversminka fjes, og til slutt ga vi F i hele skolen og folkene der. Mobbinga traff oss nok, siden begge hadde opplevd seksuelle overgrep. Venninna mi syntes å elske sex, første gang var hun 14 år og mannen hun lå med var 40 år. For min del hatet jeg sex og menn, så det kan vel slå begge veier.

Huff så gale. Da oppstod vel ryktet pga din venninnes seksuelle erfaring. Var vel slik faren din også fikk nyss i ryktene, hvis han kjente mannen hun lå med.. Skammelig av faren din som voksenperson og "støtte" denne type rykte:-( Tøft av dere og stå imot mobbingen og allikevel følge deres egen klesstil dog!!

Husker selv jeg hadde en lite periode på ungdomsskolen hvor jeg ønsket å skille meg ut i klesveien. Gikk med korte miniskjørt og knestrømper i flere farger. Dette var på mote på 90-tallet, men ble likevel tydeligvis for sterk kost for flere av mine konservative medelever. Ingen kalte meg hore direkte, men fikk hørter folk, både gutter og jenter pratet bak ryggen min og sa jeg virket horete. Det tok ikke lang tid før jeg fant tilbake til min gamle kjedelige, men godkjente klesstil. Jeg var rett og slett ikke sterk nok til å skille meg ut på den tiden.

Gjest slett ikke nick nå
Skrevet

Ja, i en periode, fordi det kom ut at jeg var utsatt for seksuelle overgrep. Det hjalp ikke mye at jeg har en liten talefeil og ser dårlig, men det var ryktene om at jeg "lå med broren min" som var vonde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...