Gå til innhold

Ut å spise med kjæresten - hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Nord og ned

Maten spanderes av jubilanten? Det spørs jo om jubilanten har arrangert selskapet eller om andre har det ...

Med mindre jeg selv har arrangert selskapet har jeg aldri opplevd å måtte betale for maten i hverken bursdager, bryllup eller konfirmasjoner, nei.

Tydelig at det er mange ulike erfaringer ute å går ja.

Fortsetter under...

Med mindre jeg selv har arrangert selskapet har jeg aldri opplevd å måtte betale for maten i hverken bursdager, bryllup eller konfirmasjoner, nei.

Sa du ikke i stad at det var normalt at jubilanten betalte da?

''Med mindre jeg selv har arrangert selskapet har jeg aldri opplevd å måtte betale for maten i hverken bursdager, bryllup eller konfirmasjoner, nei.''

Det er min erfaring også, men en uformell bursdagsmiddag mellom kjærester åpner jo for mange varianter. Umulig å svare på hva som er "rett" i dette tilfellet, det kan vel kun de involverte.

Personlig hadde jeg ikke "hinta om" eller invitert til en middag og forventa at andre skulle betalt eller kokkelert & organisert.

Gjest trææning

Jeg ville aldri foreslå en dyr restaurant og forventet at folk skulle spandere på meg. Ikke uansett hva slags anledning det var. Foreslår jeg en dyr restaurant betaler jeg for meg selv. Kanskje ogsåf or partneren hvis det er det som må til for å få vedkommende med.

Annonse

Gjest Elextra

Har faktisk bare blitt enda mer usikker etter alle disse ulike svarene!

Da er vel uansett det beste å avklare spørsmålet rundt betaling på forhånd, så slipper du å bekymre deg for dette ved bestilling etc. Snakke med ham?

Nå gjorde du meg like usikker..

Det var mer et forslag enn en invitasjon fra hans side. Synes du jeg bør betale? Han får allerede en gave på ca 600 kr av meg fra før av. Vi tjener ca likt.

''Det var mer et forslag enn en invitasjon fra hans side. Synes du jeg bør betale?''

Hans forslag = han betaler eller dere deler, man foreslår ikke å gå ut og spise og lar den andre betale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...