Gå til innhold

Feriegave

Anbefalte innlegg

Gjest På ferie
Skrevet

Kjøper dere det til familie og venner når dere er på ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til egne barn ja, ikke ellers. Kanskje noe til kjæresten om han ikke er med. :o) Om jeg hadde hatt tantebarn jeg hadde veldig tett kontakt med så kanskje til dem, men ikke til voksne familiemedlemmer nei.

Skrevet

Noen ganger til foreldrene mine, evt. til vårt voksne barn når hun ikke er med. Men bare når det er noe som passer ekstra godt, ikke fast. Datteren vår kan f.eks. få taxfree-parfyme hvis vi er utenlands.

Junior (12 år) får ofte kjøpe noe småtteri til utvalgte venner, men det er heller ikke rutine, kun hvis det er noe litt spesielt. F.eks. da vi var på omvisning på fotballstadion i Milano, fikk han kjøpe en souvenir til en Milan-supporter. Vi voksne kjøper aldri til venner.

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg pleier å få gave fra nevø og niese hvis de har vært på ferie utenfor Norge:-)

For min egen del så hender det at jeg kjøper noe til moren min og til tantebarn.

Skrevet

Kjøper til foreldre eller søsken hvis vi skal innom dem på vei hjem (f. eks. overnatte hos lillesøster i Bergen før siste etappe på hjemveien).

Skrevet

Ungene får kjøpe en liten ting til vennene sine. Er vi langt borte, kjøper vi kanskje noe til nevøer og nieser også.

Skrevet

Før kjøpte jeg en liten ting til foreldrene mine og ungene. Nå er det stort sett bare minstemann som får hvis han ikke er med og det kan hende jeg gir noe til de to andre hvis jeg ser noe jeg tror de liker. Jeg får av dattera mi innimellom når hun har vært ute og reist

Skrevet

Vi kjøper til barna hvis de ikke er med, og da som regel også til barnevaktene. Ellers bare hvis vi finner noe som passer spesielt godt til en vi kjenner.

Onsdag1365380628
Skrevet

Hvis jeg reiser langt vekk, slik som til syden, kjøper jeg en ting til barn som ikke er med. Hvis jeg har noen som passer blomster, tar inn post eller ser etter dyrene hjemme, vanker det en liten oppmerksomhet der også. Men jeg gjør det mest mulig lettvint, for jeg gidder ikke bruke mye tid og energi på å handle presanger.

Gjest prust
Skrevet

Ungene får kjøpe en liten ting til én venn (en liten souvenir eller noe sånt).

Jeg kjøper ikke noe til venner eller familie. Da vi var i Frankrike, syntes mannen min at vi absolutt skulle kjøpe noe til hans mor. Jeg syntes det var så vanskelig, fordi hun liker ikke "husafydl", altså pynteting som ikke kan brukes og som bare tar opp plass, og tøy var ikke aktuelt... Det endte med at vi kjøpte noen spesielle kaker og konfekt fra Champagne. Men hun likte verken kakene eller konfekten :-( Men syntes at jentene hadde flotte vesker fra Paris, så hun ønsket seg Paris-veske neste gang vi skulel dit...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...