Gå til innhold

erfaringer med selvhjelpsgrupper

Anbefalte innlegg

Gjest selvhjelphjelp
Skrevet

Jeg har bare gått i gruppeterapi og tenker litt på å være med i en selvhjelpsgruppe men vet ikke hvordan det foregår.

Hvordan fungerer en slik gruppe sammenliknet med en gruppe hvor det er gruppeleder(e) ?

Skrevet

I starten er det to igangsettere som forteller dere hvordan gruppen skal fungere. Jeg tror at selvhjelpsgrupper krever at man er sterkere psykisk enn gruppeterapi for i gruppeterapi blir man tatt bedre vare på siden det er fagfolk der. I selvhjelpgruppe må man selv ta vare på seg selv. Dette i tilfellet det skulle oppstå konflikter.

Bella Dotte
Skrevet

I starten er det to igangsettere som forteller dere hvordan gruppen skal fungere. Jeg tror at selvhjelpsgrupper krever at man er sterkere psykisk enn gruppeterapi for i gruppeterapi blir man tatt bedre vare på siden det er fagfolk der. I selvhjelpgruppe må man selv ta vare på seg selv. Dette i tilfellet det skulle oppstå konflikter.

Både og - det er anledning til å ta kontakt med igangsetterne el. andre hvis det skulle bli alvorlige konflikter. (Dette gjelder Angstringen.)

Ellers vil jeg si at selvhjelpsgrupper er en fin ting, men passer ikke for alle. Altfor store problemer hører hjemme i psykiatrien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...