Gjest selvhjelphjelp Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 Jeg har bare gått i gruppeterapi og tenker litt på å være med i en selvhjelpsgruppe men vet ikke hvordan det foregår. Hvordan fungerer en slik gruppe sammenliknet med en gruppe hvor det er gruppeleder(e) ? 0 Siter
tjohei Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 I starten er det to igangsettere som forteller dere hvordan gruppen skal fungere. Jeg tror at selvhjelpsgrupper krever at man er sterkere psykisk enn gruppeterapi for i gruppeterapi blir man tatt bedre vare på siden det er fagfolk der. I selvhjelpgruppe må man selv ta vare på seg selv. Dette i tilfellet det skulle oppstå konflikter. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 15. juli 2011 Skrevet 15. juli 2011 I starten er det to igangsettere som forteller dere hvordan gruppen skal fungere. Jeg tror at selvhjelpsgrupper krever at man er sterkere psykisk enn gruppeterapi for i gruppeterapi blir man tatt bedre vare på siden det er fagfolk der. I selvhjelpgruppe må man selv ta vare på seg selv. Dette i tilfellet det skulle oppstå konflikter. Både og - det er anledning til å ta kontakt med igangsetterne el. andre hvis det skulle bli alvorlige konflikter. (Dette gjelder Angstringen.) Ellers vil jeg si at selvhjelpsgrupper er en fin ting, men passer ikke for alle. Altfor store problemer hører hjemme i psykiatrien. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.