Gå til innhold

Tor Hushovd

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fortjener en klem. Herregud for en idrettsutøver. Vi har nok aldri sett makan i Norge.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• hidi, the scorpion

8

• Dorthe

3

• Colette

3

Gjest Neela
Skrevet

Har nesten ikke ord! En utrolig prestasjon! Helt klart en idrettsutøver i særklasse.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig. Det var så spennende å se innspurten.

Artig å høre Kaggestad miste hue i siste utforkjøring. "Kom igjen Thor, ikke tenk på kone og barn, kjør på". På norsk: "Kom igjen, Thor, ikke bry deg om at du kan dø hvis du tryner, kjør på!".

Sidekommentatoren hørte hva han faktisk sa og måtte be ham roe seg. :)

Gjest Rytteren
Skrevet

En kjempestor bragd i dag.

Ikke er han klatrer, og så slår han eliten ned flere minutter.

MEN, jeg sliter med å forstå hele TdF.

Thor har hatt den gule trøyen i flere dager, og mistet den p.g.a. han måtte vente etter den stygge lykken her om dagen...

Da tapte han trøyen, men nå idag - etter dagens vinneretppe, så er han på 48 plass. Over 29 minutter bak han som vant trøyen den dagen Thor måtte vente.

Er det ikke om å gjøre å komme først til mål på Champs Ellysees og ha brukt minst mulig tid på hele touren...?

Når vineren nå kommer, og det blir massevelt i skiløypa. Skal da Petter vente på de andre, mens de som lå foran velten vinner på det hele....

Grønn trøye. Javel, den som vinner flest spurter. Jamen, eh.....hvis man vinner ALLE spurtene, så har man jo brukt minst tid på denne touren....og er jo for søren vinne av hele greia.

Jeg får klø meg i hodet videre for å forstå dette som jeg har fult med på noen år.....

ShitDiddelyDo
Skrevet

En kjempestor bragd i dag.

Ikke er han klatrer, og så slår han eliten ned flere minutter.

MEN, jeg sliter med å forstå hele TdF.

Thor har hatt den gule trøyen i flere dager, og mistet den p.g.a. han måtte vente etter den stygge lykken her om dagen...

Da tapte han trøyen, men nå idag - etter dagens vinneretppe, så er han på 48 plass. Over 29 minutter bak han som vant trøyen den dagen Thor måtte vente.

Er det ikke om å gjøre å komme først til mål på Champs Ellysees og ha brukt minst mulig tid på hele touren...?

Når vineren nå kommer, og det blir massevelt i skiløypa. Skal da Petter vente på de andre, mens de som lå foran velten vinner på det hele....

Grønn trøye. Javel, den som vinner flest spurter. Jamen, eh.....hvis man vinner ALLE spurtene, så har man jo brukt minst tid på denne touren....og er jo for søren vinne av hele greia.

Jeg får klø meg i hodet videre for å forstå dette som jeg har fult med på noen år.....

Ser jeg glemte en h i hovedinnlegget. Thor.

Sykkel er en lagidrett, og som i fotball har du spisser der spissen scorer mål - eller som i Tour DeFrance - spissen går for en eller annen trøye.

Thor er ikke en rytter ute etter å vinne touren sammenlagt. Der ville han vært sjanseløs. Det er få ryttere i verden som går for sammenlagtsseieren. Thor er derimot en lagmaskin, tidligere en grønn-trøye-kandidat, men nå en ute etter å vinne enkeltetapper.

I dag vant han en etappe han normalt skal være sjanseløs på.

Han tapte den gule trøya da han var sportslig og stoppet opp for noen dager siden, men han var aldri en kandidat til å vinne den i utgangspunktet. Det visste han. Det var kun snakk om å ha den en dag eller tre ekstra.

Gjest Rytteren
Skrevet

Sykkel er en lagidrett, og som i fotball har du spisser der spissen scorer mål - eller som i Tour DeFrance - spissen går for en eller annen trøye.

Thor er ikke en rytter ute etter å vinne touren sammenlagt. Der ville han vært sjanseløs. Det er få ryttere i verden som går for sammenlagtsseieren. Thor er derimot en lagmaskin, tidligere en grønn-trøye-kandidat, men nå en ute etter å vinne enkeltetapper.

Han tapte den gule trøya da han var sportslig og stoppet opp for noen dager siden, men han var aldri en kandidat til å vinne den i utgangspunktet. Det visste han. Det var kun snakk om å ha den en dag eller tre ekstra.

Jeg skjønner mye av dette, men like mye som jeg ikke skjønner.

Touren kan i teorien vinnes av en som er heldig, og ligger foran en massevelt da. Ikke være sportslig, men bare knalle på.

Lagidrett, javel.

I en slik massevelt, burde de som lå foran bli trukket for minuttene de andre ble hindret da de var sportslige.

En sjelden idrett der man stiller til start, og IKKE har til hensikt å vinne.....Jeg prøver bare å forstå det hele.

Lagidrett ?

Av og til blir man fristillet til å gjøre hva man vil hører jeg...

Bare å knalle på.

La oss si jeg er verdens mest komplette rytter. Kan jeg da stille som singel mann neste år, for så å sykle så raskt jeg bare kan rundt hele løypa alene ? Eller MÅ jeg tilhøre et team ?

Husker i fjor da Andy mistet kjedet, og Contador ikke ventet.

Det skulle tatt seg uti skiskyting du : Jeg ramla (Bjørndalen), vent på meg Hegle Svenden.

Da stod Hegle Svendsen i mål å glisa, og sa at en del av gamet er å holde seg på bena.

Dagen etter sutra han fordi han "dro rundt på" samme Bjørndalen.

I stort sett all idrett er det om å gjøre å hoppe lengst, kaste lengst hoppe høyest, løpe fortest, g i det hele tatt VINNNE !

Dette kan Thor gjøre like godt som Andy, Alberto og en hvilken som helst Cavendish :-)

Go Thor !

Gjest Rytteren
Skrevet

Vi husker VINNEREN av Touren, og ikke hans lagkamerater :-)

La blir startet og avsluttet etter nesten hver sesong, og rytterne skifter lag like ofte som en fotballspiller :-)

Når Touen ramses opp bakover i tid, så er de bestandig VINNERNE som ramses opp.

Så derfor Thor : knus hele sulamitten. Du har vist oss alle at du kan :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Touren kan i teorien vinnes av en som er heldig, og ligger foran en massevelt da. Ikke være sportslig, men bare knalle på.

Lagidrett, javel.

I en slik massevelt, burde de som lå foran bli trukket for minuttene de andre ble hindret da de var sportslige.

En sjelden idrett der man stiller til start, og IKKE har til hensikt å vinne.....Jeg prøver bare å forstå det hele.

Lagidrett ?

Bare å knalle på.

La oss si jeg er verdens mest komplette rytter. Kan jeg da stille som singel mann neste år, for så å sykle så raskt jeg bare kan rundt hele løypa alene ? Eller MÅ jeg tilhøre et team ?

Det skulle tatt seg uti skiskyting du : Jeg ramla (Bjørndalen), vent på meg Hegle Svenden.

Da stod Hegle Svendsen i mål å glisa, og sa at en del av gamet er å holde seg på bena.

I stort sett all idrett er det om å gjøre å hoppe lengst, kaste lengst hoppe høyest, løpe fortest, g i det hele tatt VINNNE !

Dette kan Thor gjøre like godt som Andy, Alberto og en hvilken som helst Cavendish :-)

Go Thor !

''Jeg skjønner mye av dette, men like mye som jeg ikke skjønner. Touren kan i teorien vinnes av en som er heldig, og ligger foran en massevelt da. Ikke være sportslig, men bare knalle på. Lagidrett, javel. I en slik massevelt, burde de som lå foran bli trukket for minuttene de andre ble hindret da de var sportslige.''

Nei, det er ikke mulig. Touren går over 3 uker, og en av de som er istand til å vinne vil aldri få lov til å gå alene og dermed få minutter på konkurrentene. Lagene til de andre passer på dem.

''En sjelden idrett der man stiller til start, og IKKE har til hensikt å vinne.....Jeg prøver bare å forstå det hele. Lagidrett ? Av og til blir man fristillet til å gjøre hva man vil hører jeg... Bare å knalle på.''

Det er klart de har til hensikt å vinne, men ikke nødvendigvis individuelt. Se på f.eks. Lance Armstrong. Samtlige på hans lag gikk for Lance. De var hjelperyttere - men svært viktige sådanne. Lance ville aldri vunnet uten dem.

''La oss si jeg er verdens mest komplette rytter. Kan jeg da stille som singel mann neste år, for så å sykle så raskt jeg bare kan rundt hele løypa alene ? Eller MÅ jeg tilhøre et team ?''

Du ville ikke hatt sjans. En mann som Contador eller Andy Slack ville vært sjanseløse uten lagene sine. Derfor er laget viktig.

''Husker i fjor da Andy mistet kjedet, og Contador ikke ventet. Det skulle tatt seg uti skiskyting du : Jeg ramla (Bjørndalen), vent på meg Hegle Svenden. Da stod Hegle Svendsen i mål å glisa, og sa at en del av gamet er å holde seg på bena. Dagen etter sutra han fordi han "dro rundt på" samme Bjørndalen.''

Det stemmer. Han ble kritisert. Det er uskrevne regler i sykling. Man venter når sånt skjer, ved tissepauser, osv.

''I stort sett all idrett er det om å gjøre å hoppe lengst, kaste lengst hoppe høyest, løpe fortest, g i det hele tatt VINNNE !''

Her også, men laget står i fokus. En fotballspiller spiller for et lag. Ikke for seg selv. Det hjelper ikke om han alene setter 3 mål hvis laget taper 4-3. Det er laget de går for.

''Dette kan Thor gjøre like godt som Andy, Alberto og en hvilken som helst Cavendish :-)''

Nei, det kan han ikke. Thor har ikke bein til å utfordre de beste i fjellene. De færreste syklistene er gode på alt, men Thor er en av få som er gode til det meste. Han er derimot ikke best i noe. Cavandish spurter bedre enn ham. Mange er bedre enn ham i fjellene. Han er ikke den beste temporytteren.

Men han er ganske komplett da han er god i alt dette - dog ikke best i veldig mye.

Dog vant han jo VM i fjor, så helt plante er han ikke, og i denne touren har han kjørt med prestisjeskjorta i 7 dager og vunnet en etappe han normalt ikke skal vinne.

Vi må også huske på at dette er en sykt stor idrett. Det en del nordmenn har gjort i knøttsmå vinteridretter kan ikke sammenlignes med det Thor gjør her - uanstt hvor mye Bjørn Dæhli er et stort navn i Norge.

Thor seiler nok opp som tidenes idrettsnordmann nå, og sånn jeg ser det har han ikke mange konkurrenter. Kanskje Ole G. Solskjær. Kanskje Grete Waitz.

Men ingen innen skiidretten. Til det er skiidretten alt for liten.

Det Thor har gjort i flere år nå er ganske vannvittig, og det at lille Norge har to deltakere i årets tour, som begge vekker internasjonal oppsikt, er ganske spesielt.

Gjest zipper
Skrevet

Helt vanvittig! Gutta her i huset hoppa omkring på stuegulvet da han trakk i fra inn mot målgang. Og etterpå ble det sykkeltur på hele gjengen.

Skrevet

Lagidrett, javel.

Lagidrett ?

Bare å knalle på.

Go Thor !

Vi legge til her i tillegg til det SDD sier at i sykkelsporten er det sånn at hele laget deler pengepremiene når et er en på laget som vinner. Så man kan få mye ut av å "bare" være hjelperytter.

Skrevet

Jeg skjønner ikke så mye av sykkelsporten.. Og så blir jeg lei av at idretten er så preget av doping. Men jeg skjønner at Thor Hushovd er en stor idrettsmann:-)

Skrevet

Vant han i dag altså+? Jeg har akkurat kommet hjem fra byen med Patsi og ungene.

hidi, the scorpion
Skrevet

''I dag vant han en etappe han normalt skal være sjanseløs på.''

Oksen fra Grimstad gir seg aldri;))) Hvor er jeg fra?

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi legge til her i tillegg til det SDD sier at i sykkelsporten er det sånn at hele laget deler pengepremiene når et er en på laget som vinner. Så man kan få mye ut av å "bare" være hjelperytter.

''Vi legge til her i tillegg til det SDD sier at i sykkelsporten er det sånn at hele laget deler pengepremiene når et er en på laget som vinner. ''

Det er feil! Når Hushovd vant i dag , så er pengene bare hans!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vant han i dag altså+? Jeg har akkurat kommet hjem fra byen med Patsi og ungene.

Jepp, han vant, og det på en imponerende måte. Han smilte den siste kilometeren, og mener dette var noe av det sykeste han hadde gjort. Han har nok rett.

Var dere på Alex?

ShitDiddelyDo
Skrevet

''I dag vant han en etappe han normalt skal være sjanseløs på.''

Oksen fra Grimstad gir seg aldri;))) Hvor er jeg fra?

Du er åpenbart fra Grimstad. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg skjønner ikke så mye av sykkelsporten.. Og så blir jeg lei av at idretten er så preget av doping. Men jeg skjønner at Thor Hushovd er en stor idrettsmann:-)

''Men jeg skjønner at Thor Hushovd er en stor idrettsmann:-)'

En i verdensklassen!

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Vi legge til her i tillegg til det SDD sier at i sykkelsporten er det sånn at hele laget deler pengepremiene når et er en på laget som vinner. ''

Det er feil! Når Hushovd vant i dag , så er pengene bare hans!

Men nå må det vel legges til at summene de får for å vinne er som lommerusk å regne sammenlignet med det sponsorene deres betaler dem. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...