Gå til innhold

Tor Hushovd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, han vant, og det på en imponerende måte. Han smilte den siste kilometeren, og mener dette var noe av det sykeste han hadde gjort. Han har nok rett.

Var dere på Alex?

Nei, Patsi hadde med seg ungene så vi gikk på Lille Asia på Grünerløkka og spiste sushi der og ungene spiste pølser og pommes frites. Hun tok bilder av maten ;o) og likte sushi. Ellers så sier laguna at de har bedre sushi på Kittys på Grünerløkka enn på Alex og at det er billigere.

Lille Asia har helt ok sushi og et mye bedre sted å gå for unger. Hadde vi vært alene så hadde det nok blitt Alex eller Kittys så vi fant ut at neste gang skulle du være med oss og vi skulle gå på en av de to andre stedene ;o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• hidi, the scorpion

8

• Dorthe

3

• Colette

3

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er åpenbart fra Grimstad. :)

He, he, er ikke alle okser/kuer fra Grimstad....?

hidi, the scorpion
Skrevet

Men nå må det vel legges til at summene de får for å vinne er som lommerusk å regne sammenlignet med det sponsorene deres betaler dem. ;)

Bare elsker Grimstad og guttene derfra...!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, Patsi hadde med seg ungene så vi gikk på Lille Asia på Grünerløkka og spiste sushi der og ungene spiste pølser og pommes frites. Hun tok bilder av maten ;o) og likte sushi. Ellers så sier laguna at de har bedre sushi på Kittys på Grünerløkka enn på Alex og at det er billigere.

Lille Asia har helt ok sushi og et mye bedre sted å gå for unger. Hadde vi vært alene så hadde det nok blitt Alex eller Kittys så vi fant ut at neste gang skulle du være med oss og vi skulle gå på en av de to andre stedene ;o)

Kittys. Aldri hørt om, men det skal jeg notere meg. Ser den får litt tvilsomme kommentarer i sushi-appen min, men det går mest på ubrukelig service.

Jeg synes til nå Alex er kongen, men jeg synes de burde oppdatere menyene sine. Har fått det samme i alle år. I anmeldelser står det at menyene alltid forandrer seg, men min erfaring er at det er bare vås.

ShitDiddelyDo
Skrevet

He, he, er ikke alle okser/kuer fra Grimstad....?

Jeg vet ikke. Aldri vært i Grimstad, og kuer er jeg generelt litt skeptisk til. De er store og jeg vet lissom aldri helt hva de tenker når de ser meg. Redd de skal angripe.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vet ikke. Aldri vært i Grimstad, og kuer er jeg generelt litt skeptisk til. De er store og jeg vet lissom aldri helt hva de tenker når de ser meg. Redd de skal angripe.

Nettopp!

Skrevet

Kittys. Aldri hørt om, men det skal jeg notere meg. Ser den får litt tvilsomme kommentarer i sushi-appen min, men det går mest på ubrukelig service.

Jeg synes til nå Alex er kongen, men jeg synes de burde oppdatere menyene sine. Har fått det samme i alle år. I anmeldelser står det at menyene alltid forandrer seg, men min erfaring er at det er bare vås.

Har du prøvd Bryggen Sushi på Aker Brygge?

Skrevet

Ligger i Helgesensgate mellom Thv Meyersgate og Markveien dvs midt i mellom Olaf Ryes og Birkelund. Jeg har ikke vært der og jeg har en anelse om at jeg ikke kommer inn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har du prøvd Bryggen Sushi på Aker Brygge?

Nope, tror ikke det. Spiser ikke så mye sushi som det høres ut som. :) Det blir stort sett Alex, Nippon Art (men jeg synes de har blitt litt dyre) eller Cosmo Thai. Sistnevnte er mest mat for penga, og kvaliteten er god. Ikke helt Alex, men nære. :)

Her er fra siste besøk på Nippon Art. :)

Sushi

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nettopp!

Så jeg bør frykte dem? Jeg har spurt om det her tidligere etter å ha truffet hauger av kuer med horn (uten at de var okser - visstnok) i skogen, og jeg har blitt skeptisk.

Tror heller jeg vil møte ulv eller bjørn enn en flokk kuer. Du hører jo ikke om så mange som har blitt spist opp av ulv eller bjørn, så jeg føler meg tryggere på dem.

Skrevet

Nope, tror ikke det. Spiser ikke så mye sushi som det høres ut som. :) Det blir stort sett Alex, Nippon Art (men jeg synes de har blitt litt dyre) eller Cosmo Thai. Sistnevnte er mest mat for penga, og kvaliteten er god. Ikke helt Alex, men nære. :)

Her er fra siste besøk på Nippon Art. :)

Sushi

Det er noen flotte bilder du tar:-) Jeg er mektig imponert:-)

Jeg elsker sushi/sashimi. Og derfor tar jeg gjerne turen til Oslo for og nyte et godt måltid innimellom. Jeg har 2 ganger besøkt Bryggen Sushi, og det ser delikat ut, og smaker veldig godt. Men begge gangene har jeg blitt kvalm, og spyr etter 2-4 timer. Mitt reisefølge merker ingenting. Og jeg lurer på hva i all verden dette kommer av...:-(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er noen flotte bilder du tar:-) Jeg er mektig imponert:-)

Jeg elsker sushi/sashimi. Og derfor tar jeg gjerne turen til Oslo for og nyte et godt måltid innimellom. Jeg har 2 ganger besøkt Bryggen Sushi, og det ser delikat ut, og smaker veldig godt. Men begge gangene har jeg blitt kvalm, og spyr etter 2-4 timer. Mitt reisefølge merker ingenting. Og jeg lurer på hva i all verden dette kommer av...:-(

Snodig. Kanskje det er noe du ikke tåler?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så jeg bør frykte dem? Jeg har spurt om det her tidligere etter å ha truffet hauger av kuer med horn (uten at de var okser - visstnok) i skogen, og jeg har blitt skeptisk.

Tror heller jeg vil møte ulv eller bjørn enn en flokk kuer. Du hører jo ikke om så mange som har blitt spist opp av ulv eller bjørn, så jeg føler meg tryggere på dem.

Finnes det en bonde blant dere?

Kyr, er fellesbetegnelse for ku og okse. Bønder ser stor forskjell på en ku og en okse!

Og Thor er "oksen fra Grimstad", ikke kua fra Grimstad...;))

Og selvfølgelig er jeg fra Grimstad, og kjenner både Dag Otto og (Ellen, kona til Dag , gjennom alle år;)) ) og Thor!

Herlige mennensker;)

Skrevet

''Vi legge til her i tillegg til det SDD sier at i sykkelsporten er det sånn at hele laget deler pengepremiene når et er en på laget som vinner. ''

Det er feil! Når Hushovd vant i dag , så er pengene bare hans!

Hvor har du det fra?

Gjest prust
Skrevet

''Jeg skjønner mye av dette, men like mye som jeg ikke skjønner. Touren kan i teorien vinnes av en som er heldig, og ligger foran en massevelt da. Ikke være sportslig, men bare knalle på. Lagidrett, javel. I en slik massevelt, burde de som lå foran bli trukket for minuttene de andre ble hindret da de var sportslige.''

Nei, det er ikke mulig. Touren går over 3 uker, og en av de som er istand til å vinne vil aldri få lov til å gå alene og dermed få minutter på konkurrentene. Lagene til de andre passer på dem.

''En sjelden idrett der man stiller til start, og IKKE har til hensikt å vinne.....Jeg prøver bare å forstå det hele. Lagidrett ? Av og til blir man fristillet til å gjøre hva man vil hører jeg... Bare å knalle på.''

Det er klart de har til hensikt å vinne, men ikke nødvendigvis individuelt. Se på f.eks. Lance Armstrong. Samtlige på hans lag gikk for Lance. De var hjelperyttere - men svært viktige sådanne. Lance ville aldri vunnet uten dem.

''La oss si jeg er verdens mest komplette rytter. Kan jeg da stille som singel mann neste år, for så å sykle så raskt jeg bare kan rundt hele løypa alene ? Eller MÅ jeg tilhøre et team ?''

Du ville ikke hatt sjans. En mann som Contador eller Andy Slack ville vært sjanseløse uten lagene sine. Derfor er laget viktig.

''Husker i fjor da Andy mistet kjedet, og Contador ikke ventet. Det skulle tatt seg uti skiskyting du : Jeg ramla (Bjørndalen), vent på meg Hegle Svenden. Da stod Hegle Svendsen i mål å glisa, og sa at en del av gamet er å holde seg på bena. Dagen etter sutra han fordi han "dro rundt på" samme Bjørndalen.''

Det stemmer. Han ble kritisert. Det er uskrevne regler i sykling. Man venter når sånt skjer, ved tissepauser, osv.

''I stort sett all idrett er det om å gjøre å hoppe lengst, kaste lengst hoppe høyest, løpe fortest, g i det hele tatt VINNNE !''

Her også, men laget står i fokus. En fotballspiller spiller for et lag. Ikke for seg selv. Det hjelper ikke om han alene setter 3 mål hvis laget taper 4-3. Det er laget de går for.

''Dette kan Thor gjøre like godt som Andy, Alberto og en hvilken som helst Cavendish :-)''

Nei, det kan han ikke. Thor har ikke bein til å utfordre de beste i fjellene. De færreste syklistene er gode på alt, men Thor er en av få som er gode til det meste. Han er derimot ikke best i noe. Cavandish spurter bedre enn ham. Mange er bedre enn ham i fjellene. Han er ikke den beste temporytteren.

Men han er ganske komplett da han er god i alt dette - dog ikke best i veldig mye.

Dog vant han jo VM i fjor, så helt plante er han ikke, og i denne touren har han kjørt med prestisjeskjorta i 7 dager og vunnet en etappe han normalt ikke skal vinne.

Vi må også huske på at dette er en sykt stor idrett. Det en del nordmenn har gjort i knøttsmå vinteridretter kan ikke sammenlignes med det Thor gjør her - uanstt hvor mye Bjørn Dæhli er et stort navn i Norge.

Thor seiler nok opp som tidenes idrettsnordmann nå, og sånn jeg ser det har han ikke mange konkurrenter. Kanskje Ole G. Solskjær. Kanskje Grete Waitz.

Men ingen innen skiidretten. Til det er skiidretten alt for liten.

Det Thor har gjort i flere år nå er ganske vannvittig, og det at lille Norge har to deltakere i årets tour, som begge vekker internasjonal oppsikt, er ganske spesielt.

Kom fra ferie i dag, og leser innlegg som er noen dager gamle.

Prøver også å forstå Tour de France. Sønnen min på 12 prøver å forklare meg, men jeg synes det er vanskelig. Du sier at Thor ikke hadde klart de gode etappene han har gjort uten hjelperytterne. Hva gjør disse hjelperytterne? Hva hjelper de med?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Prøver også å forstå Tour de France. Sønnen min på 12 prøver å forklare meg, men jeg synes det er vanskelig. Du sier at Thor ikke hadde klart de gode etappene han har gjort uten hjelperytterne. Hva gjør disse hjelperytterne? Hva hjelper de med?

Hjelperyttere drar og trekker opp og henter vann og mat og alt. I dag så du f.eks. Edvald som hjelperytter i sluttspurten, der han trakk opp fyren på laget de håpet skulle vinne.

Men den aktuelle etappen gikk Thor stort sett alene.

Du ser det på sammenlagtsfavorittene. De har til enhver tid lagkompiser rundt seg, og de slipper aldri de farligste konkurrentene foran. Thor kunne de trygt la gå på etappen han vant, da han ikke er noen trussel sammenlagt. Men Contador ville f.eks. aldri latt Andy Sleck gå som Thor gjorde. Da ville han sannsynligvis tapt touren.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Her.

http://www.dagbladet.no/2011/07/17/sport/tour_de_france/mark_cavendish/17346594/

Gjest prust
Skrevet

Hjelperyttere drar og trekker opp og henter vann og mat og alt. I dag så du f.eks. Edvald som hjelperytter i sluttspurten, der han trakk opp fyren på laget de håpet skulle vinne.

Men den aktuelle etappen gikk Thor stort sett alene.

Du ser det på sammenlagtsfavorittene. De har til enhver tid lagkompiser rundt seg, og de slipper aldri de farligste konkurrentene foran. Thor kunne de trygt la gå på etappen han vant, da han ikke er noen trussel sammenlagt. Men Contador ville f.eks. aldri latt Andy Sleck gå som Thor gjorde. Da ville han sannsynligvis tapt touren.

Men når han sier at han bare "kjørte alene" de siste 200 meterne, hvorfor kunne ikke like godt en av hjelperytterne vinne da?

Og hva mener du med at de "trekker opp"?

Uff, jeg er helt amøbe... Har forresten ikke sett noenting tv i dag. Har sittet på toget i 11 timer....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men når han sier at han bare "kjørte alene" de siste 200 meterne, hvorfor kunne ikke like godt en av hjelperytterne vinne da?

Og hva mener du med at de "trekker opp"?

Uff, jeg er helt amøbe... Har forresten ikke sett noenting tv i dag. Har sittet på toget i 11 timer....

Cavendish har sin styrke i spurten, men for å vinne spurten må han være først. Hjelperytterne hjelper ham fram til (nesten) målstreken, og så setter han inn sitt gir.

Hjelperytterne ville vært sjanseløse mot Cavendish i en spurt, da han sannsynligvis er den beste spurteren i verden.

På hvert lag er det løpere med ulike spisskompetanser. Contador er f.eks. en løper som har sin store styrke i fjellene, og derfor en som er istand til å vinne hele touren. Han er også sterk på andre områder. Laget vil naturligvis vinne, og de bygger derfor laget opp rundt den løperen som best er istand til å ta seieren. Derfor Contador.

Cavendish er på sin side en spurter, og siden det er stor prestisje både i den grønne spurttrøya og etappeseirer, gjør de alt for at spydspissen skal sanke poeng og vinne etapper.

Jeg er ingen sykkelekspert jeg heller. Det er kun Tour DeFrance jeg følger med på. En fascinerende konkurranse da den er så forbanna hard, alt kan skje - og man får samtidig sett et fantastisk landskap. :)

Gjest zipper
Skrevet

Cavendish har sin styrke i spurten, men for å vinne spurten må han være først. Hjelperytterne hjelper ham fram til (nesten) målstreken, og så setter han inn sitt gir.

Hjelperytterne ville vært sjanseløse mot Cavendish i en spurt, da han sannsynligvis er den beste spurteren i verden.

På hvert lag er det løpere med ulike spisskompetanser. Contador er f.eks. en løper som har sin store styrke i fjellene, og derfor en som er istand til å vinne hele touren. Han er også sterk på andre områder. Laget vil naturligvis vinne, og de bygger derfor laget opp rundt den løperen som best er istand til å ta seieren. Derfor Contador.

Cavendish er på sin side en spurter, og siden det er stor prestisje både i den grønne spurttrøya og etappeseirer, gjør de alt for at spydspissen skal sanke poeng og vinne etapper.

Jeg er ingen sykkelekspert jeg heller. Det er kun Tour DeFrance jeg følger med på. En fascinerende konkurranse da den er så forbanna hard, alt kan skje - og man får samtidig sett et fantastisk landskap. :)

Enig - det er flott med landskapet, og veldig bra markedsføring av Frankrike. Nesten som maratonsendinga fra Hurtigruta. Skulle bare ønske de kunne ha sendt litt musikk el stillhet underveis, for det er et utrolig mas med de kommentatorene som føler seg forpliktet til å snakke hele tida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...