Gå til innhold

Tor Hushovd

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig - det er flott med landskapet, og veldig bra markedsføring av Frankrike. Nesten som maratonsendinga fra Hurtigruta. Skulle bare ønske de kunne ha sendt litt musikk el stillhet underveis, for det er et utrolig mas med de kommentatorene som føler seg forpliktet til å snakke hele tida.

Kommentatorene kan bli litt mye, ja, men jeg tror ikke de føler seg forpliktet til å snakke. Jeg synes nesten det høres ut som om de forsøker å begrense seg. Disse er i overkant for folk flest, det er sikkert. :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• hidi, the scorpion

8

• Dorthe

3

• Colette

3

Gjest prust
Skrevet

Cavendish har sin styrke i spurten, men for å vinne spurten må han være først. Hjelperytterne hjelper ham fram til (nesten) målstreken, og så setter han inn sitt gir.

Hjelperytterne ville vært sjanseløse mot Cavendish i en spurt, da han sannsynligvis er den beste spurteren i verden.

På hvert lag er det løpere med ulike spisskompetanser. Contador er f.eks. en løper som har sin store styrke i fjellene, og derfor en som er istand til å vinne hele touren. Han er også sterk på andre områder. Laget vil naturligvis vinne, og de bygger derfor laget opp rundt den løperen som best er istand til å ta seieren. Derfor Contador.

Cavendish er på sin side en spurter, og siden det er stor prestisje både i den grønne spurttrøya og etappeseirer, gjør de alt for at spydspissen skal sanke poeng og vinne etapper.

Jeg er ingen sykkelekspert jeg heller. Det er kun Tour DeFrance jeg følger med på. En fascinerende konkurranse da den er så forbanna hard, alt kan skje - og man får samtidig sett et fantastisk landskap. :)

Takk for info :-) Skal se om jeg skjønner litt mer på de neste etappene!

Ja - det er kjempegod markedsføring av Frankrike. Har veldig lyst tilbake igjen!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja - det er kjempegod markedsføring av Frankrike. Har veldig lyst tilbake igjen!

Jeg er sikker på at tolvåringen din kan forklare vel så godt som meg. :)

Tidligere var det en bruker her inne, Retz, som var klin sykkelgal, og hun skrev på et annet forum jeg også var på den gang en lang tourdefrance-greie, der hun forklarte alt. Et ordentlig vettugt innlegg.

Dessverre eksisterer ikke forumet lenger, og jeg aner ikke hvor Retz er (sikkert i Frankrike i bobil ...), men hvis ikke skulle jeg postet det innlegget.

Den dama (pluss at det er fotballpause i England) gjorde meg Tour DeFrance-interessert. :)

Gjest prust
Skrevet

Jeg er sikker på at tolvåringen din kan forklare vel så godt som meg. :)

Tidligere var det en bruker her inne, Retz, som var klin sykkelgal, og hun skrev på et annet forum jeg også var på den gang en lang tourdefrance-greie, der hun forklarte alt. Et ordentlig vettugt innlegg.

Dessverre eksisterer ikke forumet lenger, og jeg aner ikke hvor Retz er (sikkert i Frankrike i bobil ...), men hvis ikke skulle jeg postet det innlegget.

Den dama (pluss at det er fotballpause i England) gjorde meg Tour DeFrance-interessert. :)

Jeg må høre litt mer fra guttungen om dette - når han kommer fra Vestlandet om noen dager.

Jeg synes det er fantastisk at en annen sport tar oppmerksomheten - deilig med fotballpause.

Fotball er helt greit, men det tar opp enormt mye plass i media. Jeg synes det er kjempegøy å se kampene til Gutter 13 - men de voksne kampene kan jeg styre meg for...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg må høre litt mer fra guttungen om dette - når han kommer fra Vestlandet om noen dager.

Jeg synes det er fantastisk at en annen sport tar oppmerksomheten - deilig med fotballpause.

Fotball er helt greit, men det tar opp enormt mye plass i media. Jeg synes det er kjempegøy å se kampene til Gutter 13 - men de voksne kampene kan jeg styre meg for...

For alle som også følger med i tippeligaen, er det vel aldri helt fotballpause. ;)

Joa, helt kurant med et par måneder uten fotball. Annet hvert år er det jo også VM eller EM, og Tour DeFrance er hvert eneste år, så helt rolige blir det jo ikke. :)

Gjest prust
Skrevet

For alle som også følger med i tippeligaen, er det vel aldri helt fotballpause. ;)

Joa, helt kurant med et par måneder uten fotball. Annet hvert år er det jo også VM eller EM, og Tour DeFrance er hvert eneste år, så helt rolige blir det jo ikke. :)

Joda - har fått med meg at Start tapte 3-0 i dag mot Strømsgodset :-((((

Skrevet

''Ja - det er kjempegod markedsføring av Frankrike. Har veldig lyst tilbake igjen!''

Jeg og mannen har nå bestemt at når vi har voksne barn og kan reise alene på ferie, skal vi ta med bobil og følge Tour de France - jeg gleder meg masse:-))

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvor har du det fra?

''Selv om enkeltutøvere sørger for store summer til lagene sine, deles pengene likt mellom alt fra mekanikere til ryttere.''

Du hadde rett;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...