Gå til innhold

Gir opp narkojakt på asylsøkere

Anbefalte innlegg

Det er forskjell på fengsel og lukkede asylmottak.

Det er et faktum at mange som kommer til Norge ikke har grunnlag for opphold. Det er også et faktum at mange asylsøkere begår kriminelle handlinger (noen spekulerer i dette og begår så mye vinningskriminalitet de kan før de blir sendt ut av landet). Det er et faktum at mange asylsøkere forsvinner fra mottakene.

Det skal en del til for å oppfyllene kravene om asyl. Bl.a. at man er i livsfare i landet man kommer fra. Dersom det er tilfelle tåler man å bo noen måneder på et lukket mottak (som for de fleste av disse menneskene vil ha en langt bedre standard enn det de er vant til).

''tåler man å bo noen måneder på et lukket mottak (som for de fleste av disse menneskene vil ha en langt bedre standard enn det de er vant til).''

Du tåler det sikkert også.

At de er uskyldige er jo ikke så farlig for deg, tydeligvis.

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• Dorthe

14

• ShitDiddelyDo

12

• megler Smekk

11

Mest aktive i denne tråden

Louis Cyphre

''tåler man å bo noen måneder på et lukket mottak (som for de fleste av disse menneskene vil ha en langt bedre standard enn det de er vant til).''

''At de er uskyldige er jo ikke så farlig for deg, tydeligvis.''

Det burde være en selvfølge at asylsøkere uten sikker identitet blir satt på lukkede mottak.

''- Norge er et lykkeland for kriminelle

I tre år har Ahmad Wald levd illegalt i Norge. Han er dømt for alvorlig kriminalitet, men kan ikke sendes ut av landet.

Det er fire år siden Ahmad søkte asyl i Norge. Han påsto at han var politisk aktivist fra vest-Sahara, men UDI trodde ikke på asylhistorien hans.

Ahmad fikk avslag. Men i stedet for å reise hjem, har han bare blitt værende i Oslo. Ahmad er langt fra den eneste som oppholder seg ulovlig her i landet.

Ifølge Ahmad er Norge blitt et lykkeland for illegale innvandrere uten kjent identitet. Selv har han vært en del av det beryktede narkotika-miljøet rundt «Plata» de siste fire årene:

- Hele Europa har hørt om «Plata», forteller Ahmad til Dokument 2.

- Jeg mener det finnes bare ett Lykkeland, og det er Norge - verdens beste sted. Jeg møtte en bekjent i går. Han kom fra Italia klokka tolv om natta og dro direkte fra flyplassen til «Plata». Jeg spurte hvorfor han kom hit, og han fortalte at han skulle jobbe på «Plata».

Ahmad sier at svært få er redd for politiet.

- De som blir tatt søker bare asyl, sier han.

- 80 prosent av de som selger narkotika på Plata er utlendinger, ifølge Ahmad.''

http://www.tv2.no/nyheter/dokument2/-norge-er-et-lykkeland-for-kriminelle-2420061.html

Her må det strammes kraftig inn.

''At de er uskyldige er jo ikke så farlig for deg, tydeligvis.''

Det burde være en selvfølge at asylsøkere uten sikker identitet blir satt på lukkede mottak.

''- Norge er et lykkeland for kriminelle

I tre år har Ahmad Wald levd illegalt i Norge. Han er dømt for alvorlig kriminalitet, men kan ikke sendes ut av landet.

Det er fire år siden Ahmad søkte asyl i Norge. Han påsto at han var politisk aktivist fra vest-Sahara, men UDI trodde ikke på asylhistorien hans.

Ahmad fikk avslag. Men i stedet for å reise hjem, har han bare blitt værende i Oslo. Ahmad er langt fra den eneste som oppholder seg ulovlig her i landet.

Ifølge Ahmad er Norge blitt et lykkeland for illegale innvandrere uten kjent identitet. Selv har han vært en del av det beryktede narkotika-miljøet rundt «Plata» de siste fire årene:

- Hele Europa har hørt om «Plata», forteller Ahmad til Dokument 2.

- Jeg mener det finnes bare ett Lykkeland, og det er Norge - verdens beste sted. Jeg møtte en bekjent i går. Han kom fra Italia klokka tolv om natta og dro direkte fra flyplassen til «Plata». Jeg spurte hvorfor han kom hit, og han fortalte at han skulle jobbe på «Plata».

Ahmad sier at svært få er redd for politiet.

- De som blir tatt søker bare asyl, sier han.

- 80 prosent av de som selger narkotika på Plata er utlendinger, ifølge Ahmad.''

http://www.tv2.no/nyheter/dokument2/-norge-er-et-lykkeland-for-kriminelle-2420061.html

Her må det strammes kraftig inn.

Ja, og mange fra Alvdal er skyldige i overgrep. Du vil formodentlig likeledes bure resten av dem inne?

Louis Cyphre

Ja, og mange fra Alvdal er skyldige i overgrep. Du vil formodentlig likeledes bure resten av dem inne?

Jeg vil at asylsøkere *uten sikker identitet* skal plasseres på lukkende asylmottak (ikke fengsel som du later til å tro). Dagens situasjon viser at det er helt nødvendig. Norske statsborgere i Alvdal har ingen ting med den saken å gjøre.

Jeg vil at asylsøkere *uten sikker identitet* skal plasseres på lukkende asylmottak (ikke fengsel som du later til å tro). Dagens situasjon viser at det er helt nødvendig. Norske statsborgere i Alvdal har ingen ting med den saken å gjøre.

Jo, for du vil bure inne (et lukket mottak er strengere enn mange fengsler i Norge, hvor man kan forlate fengselsområdet på dagtid) mennesker som ikke har gjort seg skyldig i noe.

Videre, de får ikke plutselig et ID-kort mens de sitter inne, så i prinsippet kan de sitte inne resten av livet.

Forslaget ditt er (for å si det meget høftlig) svært lite gjennomtenkt!

Louis Cyphre

Jo, for du vil bure inne (et lukket mottak er strengere enn mange fengsler i Norge, hvor man kan forlate fengselsområdet på dagtid) mennesker som ikke har gjort seg skyldig i noe.

Videre, de får ikke plutselig et ID-kort mens de sitter inne, så i prinsippet kan de sitte inne resten av livet.

Forslaget ditt er (for å si det meget høftlig) svært lite gjennomtenkt!

''Jo, for du vil bure inne (et lukket mottak er strengere enn mange fengsler i Norge, hvor man kan forlate fengselsområdet på dagtid) mennesker som ikke har gjort seg skyldig i noe.''

Dette er langt fra å fengsle mennesker uten lov og dom. Vi snakker her om folk som frivillig reiser til Norge, og frem til man vet identiteten burde det være en selvfølge at de var i lukkede mottak. Flere andre land har i dag lukkede mottak med gode resultater å vise til.

Lukkede mottak sikrer også at personer med avslag på sine asylsøknader ikke går under jorden og lever illegalt i Norge.

Det at et land kun ønsker at mennesker med lovlig opphold er i landet burde ikke komme som en overraskelse. Det er en grunn for at vi i dag har grensekontroll der personer uten gyldige identifikasjonspapirer og evt. visum blir nektet adgang til riket.

Men det er interessant at du heller foretrekker all kriminaliteten dagens asylpolitikk fører med seg. Du vil sikkert også stoppe all grensekontroll.

''Videre, de får ikke plutselig et ID-kort mens de sitter inne, så i prinsippet kan de sitte inne resten av livet.''

Det er selvfølgelig noe det spekuleres i. De vet nok selv hvor de kommer fra, og identifisering er ikke noe problem i de aller fleste tilfeller.

64% av det norske folk vil forøvrig ha lukkede asylmottak.

Dette støttes også av Politiets Fellesforbund.

AP-politikere, som Jan Bøhler og Rune Gerhardsen, mener det samme.

''Forslaget ditt er (for å si det meget høftlig) svært lite gjennomtenkt!''

Sludder. Dette fungerer utmerket i bl.a. i Danmark, Australia, Japan, Østerrike og Storbritannia.

Annonse

petter smart

Hadde jeg flyktet fra et land i krig og fryktet for mitt land hadde jeg ikke hatt noen problemer med å bodd i et norsk flyktningemottak i den tiden det tok å behandle asylsøknaden min.

Gjest winda

Hadde jeg flyktet fra et land i krig og fryktet for mitt land hadde jeg ikke hatt noen problemer med å bodd i et norsk flyktningemottak i den tiden det tok å behandle asylsøknaden min.

Hvis du var psyk etter traumer og ble "stuet" inn på et sted hvor det bodde mange forskjellige nasjonaliter, folk med forskjellige religoner, ikke kjente til språket i landet du flyktet til og mange i lokalmiljøet ga uttrykk for at de ikke ville ha deg der. Ville du blitt bedre tror du? Jeg kan godt forstå at folk som kommer fra krig og elendighet blir "skrullete" av å bli plassert på et slikt sted og i tillegg ha det presset på seg at de kanskje vil bli sendt tilbake til samme elendigheten.

Du hadde sikkert heller ikke tatt skade av å sittet inne noen måneder, men det betyr ikke at lovverket bør tillate det, uten dom.

Gjest utennickidagigjen

Du hadde sikkert heller ikke tatt skade av å sittet inne noen måneder, men det betyr ikke at lovverket bør tillate det, uten dom.

Jo det gjør det, for asylsøkere uten ID-papirer. Man aner ikke hvem man slipper løs i samfunnet, og den sjansen kan man ikke ta. Det viser alle overfallsvoldtektene, senest den mye omtalte utenfor Stortinget.

Jo det gjør det, for asylsøkere uten ID-papirer. Man aner ikke hvem man slipper løs i samfunnet, og den sjansen kan man ikke ta. Det viser alle overfallsvoldtektene, senest den mye omtalte utenfor Stortinget.

Da bør man vel også bure inne alle Frp'ere preventivt?

Bare tenk på hvor mange overgrepssaker de har hatt i det partiet, og hvor dårlig de har håndtert det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...