Gå til innhold

Ikke hørt om Levis 501?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var i en klesbutikk i går, gubben skulle ha et par rimelige dongeribukser. Egentlig sverger han til Levis 501, men vil ha noen rimeligere til arbeidsbruk.

Han spurte ekspeditrisen, en ung jente på rundt 20 år kanskje, om de hadde noen modeller som kunne sammenlignes med Levis 501 og hun så spørrende på ham:"Den har jeg ikke hørt om!"

Jeg følte meg utgammel... Ikke hørt om Levis 501?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg følt meg skikkelig oldis, men eldstemann på 29 bruker også 501 så det kan hende det gikk på intelligensen til jenta ;o)

Skrevet

Da hadde jeg følt meg skikkelig oldis, men eldstemann på 29 bruker også 501 så det kan hende det gikk på intelligensen til jenta ;o)

Jeg synes det var ganske rart ja, å jobbe i en klesbutikk og ikke ha hørt om Levis 501!? *rister på hodet over dagens ungdom* ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Haha, det syns jeg var rart. Jeg har ikke sett etter det de siste åra, så jeg visste ikke om det fantes enda. Men trodde da de fleste hadde hørt om det hvertfall.

Gjest .....den gamle generasjonen har blitt oss
Skrevet

*dåne*

Skrevet

Trodde alle hadde hørt om Levis 501 jeg ?

Gjest Melis36
Skrevet

Væææ Levis 501 er jo gammelt nytt for oss eldre hehe....

Skrevet

Væææ Levis 501 er jo gammelt nytt for oss eldre hehe....

''Væææ Levis 501 er jo gammelt nytt for oss eldre hehe....''

Jeg har i alle fall visst om Levis 501 i 30 år! Og den gangen var det noe de innvidde kalte rød-levis også, lurer på om den hadde røde sømmer istedet for de vanlige gule? Husker ikke helt og hadde ikke Levis selv på den tiden, det var for dyrt. :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror ikke det har å gjøre med at du er gammel. Levis 501 er da fortsatt i salg.

Her tror jeg du hadde med en ekspeditør i bakrus å gjøre. Eventuelt var hun ansatt for sin smekre fasong sin skyld, og ikke sin interesse for klær. Jeg har mange ganger mistenkt at utseende er det absolutt viktigste hvis du vil jobbe i klesbutikk. Det får sånne som meg til å kjøpe den litt dyrere buksa fordi komplimentene funker.

Skrevet

''Væææ Levis 501 er jo gammelt nytt for oss eldre hehe....''

Jeg har i alle fall visst om Levis 501 i 30 år! Og den gangen var det noe de innvidde kalte rød-levis også, lurer på om den hadde røde sømmer istedet for de vanlige gule? Husker ikke helt og hadde ikke Levis selv på den tiden, det var for dyrt. :o)

Jeg har til og med hatt cordfløyel Levis med blomstertrykk i fløyelen. Men det var ikke 501 altså. Men jeg har aldri brukt 501, har brukt 512... ;o)

Skrevet

Jeg har til og med hatt cordfløyel Levis med blomstertrykk i fløyelen. Men det var ikke 501 altså. Men jeg har aldri brukt 501, har brukt 512... ;o)

''Jeg har til og med hatt cordfløyel Levis med blomstertrykk i fløyelen. ''

Trodde det fantes bare donger-levis jeg? Den buksa der hørtes jo tøff ut da! :o)

Skrevet

''Jeg har til og med hatt cordfløyel Levis med blomstertrykk i fløyelen. ''

Trodde det fantes bare donger-levis jeg? Den buksa der hørtes jo tøff ut da! :o)

Neida, det har vært cord også. Den buksa var veldig in den gangen jeg brukte den, det må ha vært på 70-tallet en eller annen gang tror jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det var ganske rart ja, å jobbe i en klesbutikk og ikke ha hørt om Levis 501!? *rister på hodet over dagens ungdom* ;o)

Ikke bare i klesbutikker jeg ergrer meg over å vite langt mer om produktene enn de som jobber der.

Gjest Elextra
Skrevet

Levi's 501 er en institusjon blant klær generelt og jeans spesielt.

Fra ca. 1977-1985 brukte jeg omtrent ikke annet, det var jo eneste jeansen å regne med på den tiden. Innser at det er en stund siden, men mange har jo brukt den helt til i dag, det er jo den mest 'streite' jeansen.

Husker dog jeg synes det var topp da 510 kom, som var en noe mer feminin utgave av 501, som tross alt var ment for menn. Og siden kom mange andre jeans...

Gjest Elextra
Skrevet

Fra ca. 1977-1985 brukte jeg omtrent ikke annet, det var jo eneste jeansen å regne med på den tiden. Innser at det er en stund siden, men mange har jo brukt den helt til i dag, det er jo den mest 'streite' jeansen.

Husker dog jeg synes det var topp da 510 kom, som var en noe mer feminin utgave av 501, som tross alt var ment for menn. Og siden kom mange andre jeans...

Gjest Elextra
Skrevet

Gjest Elextra
Skrevet

Beklager hikking, sitter på tregt Ice-nett...

Gjest zipper
Skrevet

Ikke bare i klesbutikker jeg ergrer meg over å vite langt mer om produktene enn de som jobber der.

Enig! Og er man henvist til å gå i spesialbutikker bare på lørdager, som mange yrkesaktive ofte er, så er man garantert å treffe på en ekspeditør fra "hæ?-generasjonen". Det finnes heldigvis hederlige unntak, men det er langt mellom dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...