Gå til innhold

Svar meg er du snill Doktor!

Anbefalte innlegg

Jeg går på psykosomatisk institutt hos en psykolog der.

Har bare vært 1 gang.Skal gå 1 dag pr.uke,grunnet mye depresjoner,angst,og traumer.

Hun bruker noe som er nytt for meg, jeg skal tegne familien min (og fargelegge dem..b.l.a)

Legger stor vekt på dette,hvor "de holder armene/hendene på tegningene.

Hvor jeg har tegnet dem i forhold til hverandre.Kan du svare meg på hvorfor hun gjør dette?Hva vil hun oppnå for meg/med meg ved dette?

Jeg har ellers noen "klokkeøvelser"(foreløpig).De gjorde at jeg ble veldig kvalm å hadde sterk trang til å kaste opp,noe hun sa var angst,stemmer dette?

Ellers fikk jeg utrolig hodeverk, det har jeg enda,på 2 uka nå.Holder på å bli gal.

Kan hodeverken komme av dette?Nakken er også vond.

Kan traumer fra barndom/glemte ting komme fram i slik form for psykologtime?

Jeg er livredd har time imorgen hos henne, er redd for hva som måtte komme fram i meg.

Kan man fortrenge så sterkt at det ikke kommer fram før man er voksen, jeg har hatt en svært vanskelig oppvekst.

Av foreldre som gav blaffen, ikke gav annet enn slag,spark.

Ikke en klem engang.

Hun tror at jeg har blitt misbrukt av div.grunner.Sexuelt.Kan man "glemme/fortrenge" det slik at jeg ikke husker noe?

Hun sier at kroppen ikke kommer fram med ting jeg/kroppen/sinnet ikke vil tåle,er dette sant?

Vær så snill å svare meg.Jeg går på antidepresiva.Har prøvd å ta livet mitt 2 gannger,første gang i barneskolen.

Har det svært vondt, å ser ingen lys i tunnellen min.

Hjelp meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36730-svar-meg-er-du-snill-doktor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvor jeg har tegnet dem i forhold til hverandre.Kan du svare meg på hvorfor hun gjør dette?Hva vil hun oppnå for meg/med meg ved dette?

Det vet jeg ikke. Jeg har liten eller ingen kunnskap om slike behandlingsformer.

Jeg har ellers noen "klokkeøvelser"(foreløpig).De gjorde at jeg ble veldig kvalm å hadde sterk trang til å kaste opp,noe hun sa var angst,stemmer dette?

Ja, det er overveiende sannsynlig.

Ellers fikk jeg utrolig hodeverk, det har jeg enda,på 2 uka nå.Holder på å bli gal.

Kan hodeverken komme av dette?

Ja, det kan sikkert være en sammenheng.

Ja, det kan de.

Kan man fortrenge så sterkt at det ikke kommer fram før man er voksen?

Ja, det er fullt mulig.

Hun tror at jeg har blitt misbrukt av div.grunner.Sexuelt.Kan man "glemme/fortrenge" det slik at jeg ikke husker noe?

Ja, det er fullt mulig. Det er faktisk ganske vanlig.

Hun sier at kroppen ikke kommer fram med ting jeg/kroppen/sinnet ikke vil tåle. Er dette sant?

Det er sant. Dessuten har du jo henne å støtte deg på.

Dersom det er psykosomatisk avdeling på Rikshospitalet du snakker om, vil jeg si at det er blant landets beste og mest kompetente avdelinger. Du kan ha stor tillit til at de vet hva de driver med.

Lykke til vidre :-)

Det vet jeg ikke. Jeg har liten eller ingen kunnskap om slike behandlingsformer.

Ja, det er overveiende sannsynlig.

Kan hodeverken komme av dette?

Ja, det kan sikkert være en sammenheng.

Ja, det kan de.

Kan man fortrenge så sterkt at det ikke kommer fram før man er voksen?

Ja, det er fullt mulig.

Ja, det er fullt mulig. Det er faktisk ganske vanlig.

Hun sier at kroppen ikke kommer fram med ting jeg/kroppen/sinnet ikke vil tåle. Er dette sant?

Det er sant. Dessuten har du jo henne å støtte deg på.

Dersom det er psykosomatisk avdeling på Rikshospitalet du snakker om, vil jeg si at det er blant landets beste og mest kompetente avdelinger. Du kan ha stor tillit til at de vet hva de driver med.

Lykke til vidre :-)

Tusen hjertelig takk for svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...