Gå til innhold

Vil ha ærlig svar

Gjest Orker ikke miste energien min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer hvis en som ikke har Ad/hd tar conserta?

Har hatt mye energi en stund, men ble fjernere og langsommere i tankene i går kveld og i dag. Vil ha energi!!!

Skrevet

Fant faktisk noe om det :)

Fordeler

*

Concerta can greatly improve mood and give some bipolar people what they need to wake up and to increase energy levels. Concerta kan forbedre humøret og gi litt bipolar folk hva de trenger å våkne opp og øke energinivået. Increased energy can also help those with depression who are feeling low and need some kind of chemical "kick" which will motivate them to get tasks done. Økt energi kan også hjelpe de med depresjon som føler seg lavt, og trenger noen form for kjemiske "kick" som vil motivere dem til å få oppgavene gjort. Although Concerta was designed for ADD/ADHD, the energy that it provides for those with those disorders was found to be equally effective for bipolar disorder and depression. Selv Concerta var designet for ADD / ADHD, den energi som det gir for de med de lidelser ble funnet å være like effektive for bipolar lidelse og depresjon.

Gjest Nerda
Skrevet

Fant faktisk noe om det :)

Fordeler

*

Concerta can greatly improve mood and give some bipolar people what they need to wake up and to increase energy levels. Concerta kan forbedre humøret og gi litt bipolar folk hva de trenger å våkne opp og øke energinivået. Increased energy can also help those with depression who are feeling low and need some kind of chemical "kick" which will motivate them to get tasks done. Økt energi kan også hjelpe de med depresjon som føler seg lavt, og trenger noen form for kjemiske "kick" som vil motivere dem til å få oppgavene gjort. Although Concerta was designed for ADD/ADHD, the energy that it provides for those with those disorders was found to be equally effective for bipolar disorder and depression. Selv Concerta var designet for ADD / ADHD, den energi som det gir for de med de lidelser ble funnet å være like effektive for bipolar lidelse og depresjon.

Jeg tvilser på att Concerta vil løse problemee dine. Trodde det ville virke som speed på de som ikke har adhad.

Personlig synes jeg stemningsstabiliserende medisiner fingerer utmerket. I perioder trenger jeg større doser, men likevel. Det er bedre å gjøre ting som er bra for kropp og sjel enn å knaske allskens piller. Gå turer i skog og mark, i fjellet eller der man liker det. Trene, gå på konserter, møte andre mennesker... Spise sunt, men unne seg noen gode måltider.

I det hele tatt synes jeg det virker ganske skummelt å ta slike typer medikamenter om man personlig ikke har fått det av en lege, å ta det uten å ha fått retningslinjer for bruk. Jeg er ikke noe fagperson, men jeg vil absolutt anbefale deg å tenke deg om temmelig mange ganger!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da står en i fare for det samme som når en tar amfetamin. En er i stor fare for å utvikle misbruk.

I tillegg er dette doping. En pisker kroppen til å finne frem litt ekstra krefter. Neste gang må en piske enda hardere. Til slutt har en pistket ut all reserveenergien. Da blir en som en fisk på land i måneder fremover.

Skrevet

Da står en i fare for det samme som når en tar amfetamin. En er i stor fare for å utvikle misbruk.

I tillegg er dette doping. En pisker kroppen til å finne frem litt ekstra krefter. Neste gang må en piske enda hardere. Til slutt har en pistket ut all reserveenergien. Da blir en som en fisk på land i måneder fremover.

Men det er ikke farlig og kan kombineres med seroquel om kvelden?

Har lyst å prøve.

Skrevet

Jeg tvilser på att Concerta vil løse problemee dine. Trodde det ville virke som speed på de som ikke har adhad.

Personlig synes jeg stemningsstabiliserende medisiner fingerer utmerket. I perioder trenger jeg større doser, men likevel. Det er bedre å gjøre ting som er bra for kropp og sjel enn å knaske allskens piller. Gå turer i skog og mark, i fjellet eller der man liker det. Trene, gå på konserter, møte andre mennesker... Spise sunt, men unne seg noen gode måltider.

I det hele tatt synes jeg det virker ganske skummelt å ta slike typer medikamenter om man personlig ikke har fått det av en lege, å ta det uten å ha fått retningslinjer for bruk. Jeg er ikke noe fagperson, men jeg vil absolutt anbefale deg å tenke deg om temmelig mange ganger!!

''stemningsstabiliserende ''

Er det jeg vil prøve men får ikke før til høsten, og å ligge orker jeg virkelig ikke. Har masse å gjøre, og det er deilig å ha energi. Føler meg bra da. Er redd concerta og jeg, men hvis jeg unngår ¨å ligge er det verdt det.

Skrevet

''Da blir en som en fisk på land i måneder fremover.''

Det vil jeg ikke!!!!

Skrevet

''stemningsstabiliserende ''

Er det jeg vil prøve men får ikke før til høsten, og å ligge orker jeg virkelig ikke. Har masse å gjøre, og det er deilig å ha energi. Føler meg bra da. Er redd concerta og jeg, men hvis jeg unngår ¨å ligge er det verdt det.

ta ginseng, rosenrot og en redd bull i stedet

Skrevet

ta ginseng, rosenrot og en redd bull i stedet

''ta ginseng, rosenrot''

Prøvd flere ganger og det har ingen virkning på meg, ingen. Prøvd homeopatiske midler og diverse. Red bull har jeg ikke prøvd, kan prøve det.

Gjest ikke mer conserta på meg
Skrevet

''ta ginseng, rosenrot''

Prøvd flere ganger og det har ingen virkning på meg, ingen. Prøvd homeopatiske midler og diverse. Red bull har jeg ikke prøvd, kan prøve det.

Jeg er bipolar og har en sønn med ADHD. Prøvde Conserta av ren desperasjon for noen år siden. Tok et høyskolestudie og var så uhelig å havne i en hyperaktiv tankesurrperiode akkurat når jeg skulle ha eksamen. Det virket slik at jeg klarte å sitte stille og fokusere på det jeg drev med. Ble definitivt ikke mer gira, men når effekten gikk ut følte jeg en slags indre uro og det var helt umulig å sove.

Prøvde også et par ganger etterpå, men det gav meg absolutt ingen ting. Vil nesten si at jeg mistet energien isteden for å få den. Cnserta var med andre ord ikke løsningen.

Skrevet

Jeg er bipolar og har en sønn med ADHD. Prøvde Conserta av ren desperasjon for noen år siden. Tok et høyskolestudie og var så uhelig å havne i en hyperaktiv tankesurrperiode akkurat når jeg skulle ha eksamen. Det virket slik at jeg klarte å sitte stille og fokusere på det jeg drev med. Ble definitivt ikke mer gira, men når effekten gikk ut følte jeg en slags indre uro og det var helt umulig å sove.

Prøvde også et par ganger etterpå, men det gav meg absolutt ingen ting. Vil nesten si at jeg mistet energien isteden for å få den. Cnserta var med andre ord ikke løsningen.

Hva var løsningen for deg da?

Har ikke testet enda for jeg er litt skeptisk, ikke blitt totalt energiløs heller enda. Går greit uten da :)

Hvilke dose concerta prøvde du?

Ble du klarere i hodet og?

Skrevet

Har ikke testet enda for jeg er litt skeptisk, ikke blitt totalt energiløs heller enda. Går greit uten da :)

Ble litt roligere slik at jeg fikk gjennomført min eksamen, men ble ikke på noen måte verken lykkeligere eller mer aktiv.

Husker ikke dosen for min sønn har sluttet med Conserta. Vet bare at han gikk på høyere dose enn mange andre ADHD barn jeg kjenner. Han ble også mye roligere når han brukte Conserta, men jeg liker ham faktisk mye bedre nå etter at han sluttet.

Nå, i etterkant, vet jeg faktisk ikke om jeg ville latt ham bruke Conserta i hele tatt. Ikke ble han flinkere på skolen og ikke ble han mer sosial. Han ble bare innesluttet og apatisk. Han gikk også på ritalin en lengre periode før han brukte Conserta og disse medisinene gav nesten samme effekt, bortsett fra at Riatlin gikk raskt ut av kroppen. Han ble derfor mer svingenede mellom hyperaktiv og apatisk.

Skrevet

Glemte å svare på hva jeg selb brukte.

Noen år etter at jeg prøvde Conserta ble jeg alvorlig deprimert og etter depresjonen begynte jeg å svinge enda mer enn før. Ble utredet og fikk bipolardiagnose. Dette føles helt riktig. Tidligere luret jeg på om jeg hadde periodisk ADHD, men den diagnosen finnes ikke. Enten så har man det eller så har man det ikke.

Nå bruker jeg Lamictal og Seroquel. Helt kurert er jeg ikke, men jevnt over fungerer jeg mye, mye bedre. Føler nesten at jeg fikk et nytt liv etter at jeg ble utredet og begynte på disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...