Gjest Drikk lite Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 I Tyskland fant jeg ut i sommer at det selges øl og brennevin på bensinstasjoner. Tror det er det samme i Danmark også. Drikkes det mere alkohol i disse landene? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Ja, det drikkes langt mer i disse landene. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Leste et sted at alkoholisme var langt mer hyppig i f.eks. Danmark enn i Norge, så jeg er glad for vår restriktive alkoholpolitikk. 0 Siter
Gjest Drikk lite Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Leste et sted at alkoholisme var langt mer hyppig i f.eks. Danmark enn i Norge, så jeg er glad for vår restriktive alkoholpolitikk. Enig. Ble litt forbauset da jeg så at de solgte det på bensinstasjoner. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Enig. Ble litt forbauset da jeg så at de solgte det på bensinstasjoner. ...og i automater (iallefall for mange år siden, vet ikke om det er endret?)... det betyr jo at alle kan kjøpe alkohol uansett alder. Kjenner et par danske familier som har barn i 14-15-årsalderen. Foreldrene bryr seg ikke om at ungdommene kommer drita hjem og legger ut fyllebilder på FB... Vet ikke om disse er representative for dansker, men må innrømme jeg er en smule sjokka.... 0 Siter
Ugga Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Ja, det drikkes mer i disse landene. Men noen vil kanskje hevde at de har en mer sivilisert drikkekultur enn oss. De tar seg en øl eller vin til maten hver dag istedenfor å drikke seg stupfulle i helgene. Men noen gjør jo begge deler, da. 0 Siter
Gjest yr Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 ja,veldig mye mer. noen fortalte meg ,at 50% av tyskere og dansker har Alkoholproblemer. 0 Siter
Gjest Drikk lite Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 ja,veldig mye mer. noen fortalte meg ,at 50% av tyskere og dansker har Alkoholproblemer. Er promille grensen på å kjøre bil høyere også? 0 Siter
siameser Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Er promille grensen på å kjøre bil høyere også? Dette reagerte jeg på i et annet europeisk land, som riktignok er kjent for å være liberalt. Vi var ute og spiste med et annet par, og mannen drakk to øl før han satte seg i bilen og kjørte oss hjem. Ingen reagerte det minste på dette. Jeg tok det opp med mannen min etterpå, og han mente at dette var helt på grensa. Så grensa er nok litt høyere der nede... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Dette reagerte jeg på i et annet europeisk land, som riktignok er kjent for å være liberalt. Vi var ute og spiste med et annet par, og mannen drakk to øl før han satte seg i bilen og kjørte oss hjem. Ingen reagerte det minste på dette. Jeg tok det opp med mannen min etterpå, og han mente at dette var helt på grensa. Så grensa er nok litt høyere der nede... Slik var det i Frankrike også. Vi var på restaurant og spiste middag. Det var et glass kich før maten, deretter 2-3 glass vin til maten. Så var vi riktignok på en konsert etterpå - men så kjørte de oss hjem etterpå. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Er promille grensen på å kjøre bil høyere også? Ja, den er noe høyere, men det har blitt strengere de siste årene. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 Ja, det drikkes mer i disse landene. Men noen vil kanskje hevde at de har en mer sivilisert drikkekultur enn oss. De tar seg en øl eller vin til maten hver dag istedenfor å drikke seg stupfulle i helgene. Men noen gjør jo begge deler, da. En venninne er dansk, og hun sier at det er mye verre i Danmark. I tillegg til hverdagsølen drikker de seg stupfulle på fest. Kompisen, som er gift med henne, sender ofte sms tidlig på morgenen når de er i familieselskaper. Da flyter det allerede før frokost. Venninne sier at det er sånn det er, og at den fylla vi driver med her i helgene ikke kan sammenlignes med den de kjører i Danmark. Hun mener vi nordmenn tror alt for pent om danskene når vi tror de kan drikke. 0 Siter
Ugga Skrevet 18. juli 2011 Skrevet 18. juli 2011 En venninne er dansk, og hun sier at det er mye verre i Danmark. I tillegg til hverdagsølen drikker de seg stupfulle på fest. Kompisen, som er gift med henne, sender ofte sms tidlig på morgenen når de er i familieselskaper. Da flyter det allerede før frokost. Venninne sier at det er sånn det er, og at den fylla vi driver med her i helgene ikke kan sammenlignes med den de kjører i Danmark. Hun mener vi nordmenn tror alt for pent om danskene når vi tror de kan drikke. He he. Jeg trodde tyskere også kunne drikke, helt til en tysk kamerat i Norge kastet opp på teppet på en fest. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.