Gå til innhold

Det er mulig!

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg tenkte jeg ville skrive et litt oppløftende innlegg til dere.

Jeg har i mange år slitt (har gått i psykiatrisk behandling i 10 av de årene). Jeg har vært stemmehører og har i perioder vært psykotisk og veldig syk. Jeg har mange innleggelser bak meg, og mange opp og nedturer.

Etter at jeg i fjor begynte på antipsykotisk depotsprøyte har ting imidlertid endret seg til det positive. Jeg var veldig dopet til å bgynne med og overmedisinert, men der og da var det til det beste. Nå derimot har psykiater og lege funnet frem til den mest passende dosen, samtidig som jeg tar en tablett med antipsykotisk hver kveld. Og resultatet er INGEN stemmer, INGEN vrangforestillinger, INGEN paranoide tanker og handlinger.... Jeg trodde ikke det var mulig. Jeg trodde livet var kjørt og at jeg ikke hadde mer enn sykdom å vente i fremtiden.

Jeg prøvde å ende alt, men heldigvis overlevde jeg - for å være så heldig å få oppleve dette! Jeg har fremdeles opp og nedturer, jeg har fremdeles posttraumatiske symptomer, men fy flate så bra jeg egentlig har det! Jeg kunne ikke forstille meg et liv uten stemmer og dritt. Jeg trodde ikke jeg skulle få bukt med selvskadingen og de paranode tankerekkene, men nå? Wow sier jeg bare.

Det er mulig! Riktig medisin og et godt støtteapparat rundt seg. God oppfølging og gode samtaler. Det fører frem! Det finnes håp for alle sammen - selv oss med kroniske sykdommer :)

Gjest winda
Skrevet

Tusen takk, det er det beste jeg har lest på lenge. Det sier også noe om hvor viktig det er å søke hjelp når man trenger det og at det finnes håp bare man holder ut. Takk igjen og lykke til videre :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det var bra! =D

For meg selv ser jeg derimot ikke noe håp. Det er fordi jeg stiller for store krav, og det finnes det ingen medisiner mot.

Gjest Så positivt :-)
Skrevet

Dette var godt å lese, og så supert for deg :-)

Skrevet

Det gjør inntrykk å lese din historie, synes det er flott at du deler den med andre!

Nøtteskall
Skrevet

Tusen takk, det er det beste jeg har lest på lenge. Det sier også noe om hvor viktig det er å søke hjelp når man trenger det og at det finnes håp bare man holder ut. Takk igjen og lykke til videre :-)

Jeg som deg har vært gjennom dette.... masse stemmer og synsforstyrrelser. Total psykose. Jeg blir også erklært frisk når jeg tar medisiner. Men paradoksalt så lengter jeg noen ganger etter sykdommen. Skjønner ikke hvorfor. For det å være psykotisk kan være det samme som å befinne seg i helvete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...