Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster skal gå på skole i 3 år. Hun er utdannet i helsesektoren men skal videreutdanne seg i samme sektor. Hun sier hun skal søke permisjon fra jobb i 3 år. Får hun det? Og det virker ikke som om hun skal jobbe ved siden av skolen. Men hva skal hun leve av? Har ikke noe oppspart og har utlån og andre ting som må betales. Virke ikke som om hun har tenkt gjennom dette med økonomien. Og hun er vant med å kjøpe mye ting og klær til seg selv

Videoannonse
Annonse
mariaflyfly
Skrevet

Statens Lånekasse for Utdanning, slik som de fleste andre studenter...?

Hva med å glede seg litt over at søstra streber etter et høyere akademisk nivå i stedet for å mugne?

Gjest Høstløv
Skrevet

''Får hun det?''

Det er det bare hennes arbeidsgiver som kan gi et konkret svar på.

'' Og det virker ikke som om hun skal jobbe ved siden av skolen. Men hva skal hun leve av?''

Det er bare søsteren din som kan gi deg et korrekt svar.

Mary Poppins
Skrevet

Har du ikke hørt om Statens Lånekasse for utdanning?!?

Skrevet

Statens Lånekasse for Utdanning, slik som de fleste andre studenter...?

Hva med å glede seg litt over at søstra streber etter et høyere akademisk nivå i stedet for å mugne?

Jeg er ikke muggen men redd for hun har tatt seg hodet over vann. Hun sliter nok med å betale det hun har no så ett nytt lån tror jeg ikke hun klarer

Ferskenblomst
Skrevet

Jeg er ikke muggen men redd for hun har tatt seg hodet over vann. Hun sliter nok med å betale det hun har no så ett nytt lån tror jeg ikke hun klarer

Studielån betales først når utdannelsen er avsluttet. Og noen ganger får man tilskudd fra arbeidsgiver for å videreutdanne seg. Tror nok søsteren din har tenkt igjennom slike ting.

Skrevet

Har du spurt henne? Kanskje du kan få svar på dine spørsmål da. Vi kan jo ikke vite hvordan hun har tenkt å komme seg gjennom skolegang...

Skrevet

''tror jeg ikke hun klarer''

_TROR_ Kan du ikke snakke med henne da? Kjære all verden, jeg synes det er beundringsverdig at hun ønsker å ta høyere utdannelse jeg.

Skrevet

I gamle dager så fikk noen dekket utdannelse gjennom jobben. Dette under forutsetning av at videreutdanning var relevant og til nytte for arbeidsplassen. Jeg fikk dekket et år viderutdanning innen IT med ett år bindingstid etterpå siden skolen jeg var ansatt som lærer på hadde IKT som satsingsområde.

Er det ikke bedre du spør søstra di? Og gjerne legge vekk den negative holdningen du her gir uttrykk for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...