Gå til innhold

Godkjente årsaker for ikke å leie ut til...

Anbefalte innlegg

Gjest prust

... personer som...

*har barn

*ikke har barn

*har mer enn to barn

*har pendlerjobb

*ikke har pendlerjobb

*trolig kommer til å reise hjem i helgene

*trolig ikke kommer til å reise hjem i helgene

*har piercing

*har tatovering

*liker å lage mat, og dermed blir det kanskje en del matlukt

*spiller musikk

*ser på tv med lyd

*har høy latter

*har jobb

*ikke har jobb

*er yngre enn 25 år

*er eldre enn 25 år

*er pratsom

*er stille

*er samboer og ikke gift

*er skilt

*dusjer lenge

*liker for høy innetemperatur

*får mye besøk

*sitter mye ute

*røyker

*drikker alkohol

*går i rare klær

*går i fillete klær

...

Er alle disse grunnene lovlige grunner til å si nei til en leietaker?

*s*

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jepp - forutsatt at du ikke er tjukk nok i hue til å si det høyt. I så fall kommer du i avisa. "Venn av kjent fotballspiller på Sørlandet avviste leieboer fordi hun gikk i slitte jeans".

Og så finner VG hauger av andre i slitte jeans som forteller sin historie om hvor vrient det er å finne hybel på Sørlandet bare fordi de følger moten, og så må stakkars Erik Mykland ut i media og si at han ikke vil kommentere saken. "X-landslagsspilleren som tidligere har slitt med rusproblemer vil ikke kommentere saken".

Bildet er Myggen er selvfølgelig sladdet over øynene, men alle kjenner ham igjen der han raver en meter lavere enn Tore Andre Flo ved hans side.

Ferskenblomst

Nei, men et par av dem kanskje. Hvis de røyker, og ikke vil røyke ute, vil jeg ikke leie ut. Ikke barn pga bare ett soverom, og jeg er så voksen at jeg ikke liker å våkne av ungeskrik om natta. Ikke har jobb, litt skeptisk, hvordan skal de da klare husleia? Eller syns jeg de fleste andre momentene var ganskel "akseptable". Vel, høy latter er kanskje litt i grenseland hvis vedkommende ler mye. Har en bekjent som ler mye og ofte, og hun blir veldig slitsom i lengden.

Gjest prust

Jepp - forutsatt at du ikke er tjukk nok i hue til å si det høyt. I så fall kommer du i avisa. "Venn av kjent fotballspiller på Sørlandet avviste leieboer fordi hun gikk i slitte jeans".

Og så finner VG hauger av andre i slitte jeans som forteller sin historie om hvor vrient det er å finne hybel på Sørlandet bare fordi de følger moten, og så må stakkars Erik Mykland ut i media og si at han ikke vil kommentere saken. "X-landslagsspilleren som tidligere har slitt med rusproblemer vil ikke kommentere saken".

Bildet er Myggen er selvfølgelig sladdet over øynene, men alle kjenner ham igjen der han raver en meter lavere enn Tore Andre Flo ved hans side.

*flire*

Har jeg fortalt at jeg solgte russeaviser sammen med Myggen?

Ellers var det tilfeldig at du nevnte ham?

:-)

Gjest prust

Tja - en 2-3 av de der momentene står på lista vår over "hvilke vi ikke leier ut til" i alle fall... :o)

For å si det slik - så har jeg hørt en god del av momentene fra svigermor :-) Noen er jeg enig i - andre ikke.

Glemte forresten et par ting:

*har mistet lappen pga råkjøring

*har mistet lappen pga fyllekjøring

Annonse

ShitDiddelyDo

*flire*

Har jeg fortalt at jeg solgte russeaviser sammen med Myggen?

Ellers var det tilfeldig at du nevnte ham?

:-)

Nei, det ante jeg ikke.

Jeg forsøkte bare på en kjapp medieparodi. Den er spesielt synlig nå i agurktida. :)

Og det er alltid artig å se media forsøke å kamuflere disse kjendisene så lite diskret som overhodet mulig.

Gjest prust

Nei, men et par av dem kanskje. Hvis de røyker, og ikke vil røyke ute, vil jeg ikke leie ut. Ikke barn pga bare ett soverom, og jeg er så voksen at jeg ikke liker å våkne av ungeskrik om natta. Ikke har jobb, litt skeptisk, hvordan skal de da klare husleia? Eller syns jeg de fleste andre momentene var ganskel "akseptable". Vel, høy latter er kanskje litt i grenseland hvis vedkommende ler mye. Har en bekjent som ler mye og ofte, og hun blir veldig slitsom i lengden.

''Ikke har jobb, litt skeptisk, hvordan skal de da klare husleia?''

Det måtte jo være hvis utleier gjerne ønsker at vedkommende er mye tilstede i leiligheten, og får sin inntekt via NAV.

Gjest prust

Nei, det ante jeg ikke.

Jeg forsøkte bare på en kjapp medieparodi. Den er spesielt synlig nå i agurktida. :)

Og det er alltid artig å se media forsøke å kamuflere disse kjendisene så lite diskret som overhodet mulig.

Jepp - det hadde vært en sabla god agurksak :-)

Jeg er faktisk helt elendig til å gjette meg til hvem det er snakk om hvis ikke saken har ordemtlig bilde og navn.... Så meg lurer de, når de sladder...

Gjest prust

Nei, det ante jeg ikke.

Forresten - jeg tror jeg drømte om deg i natt :-)

Klarer ikke å huske drømmen - men du var den første jeg tenkte på da jeg våknet i morges ;-)

Hm - drive å vikle deg inn sånn i mine private drømmer!

''Ikke har jobb, litt skeptisk, hvordan skal de da klare husleia?''

Det måtte jo være hvis utleier gjerne ønsker at vedkommende er mye tilstede i leiligheten, og får sin inntekt via NAV.

''Det måtte jo være hvis utleier gjerne ønsker at vedkommende er mye tilstede i leiligheten, og får sin inntekt via NAV.''

Med erfaring fra nær familie er en ting 150% skråsikkert - om det er NAV / Sosialkontoret som skal dekke husleia kan leietaker finne seg et annet sted. Sånn er det bare.

Gjest prust

''Det måtte jo være hvis utleier gjerne ønsker at vedkommende er mye tilstede i leiligheten, og får sin inntekt via NAV.''

Med erfaring fra nær familie er en ting 150% skråsikkert - om det er NAV / Sosialkontoret som skal dekke husleia kan leietaker finne seg et annet sted. Sånn er det bare.

Enig med deg i det. En aktuell leietaker hos oss var ikke lenger aktuell når vi forstod at h*n hadde kuttet ut skolen og ikke hadde jobb...

Men det skulle ikke forundre meg om det finnes noen som er skeptiske til de som har jobb og...!

Men det er vel ikke helt PK å si at en ikke ønsker leietakere som får sin lønn fra NAV, vel?

Gjest luftslott

Min samboer hadde problemer med å få leie fordi han har tatoveringer. Han går også gjerne med t-skjorte som forteller hva slags musikk han liker. At han hører på musikken sin med hodetelefoner med mindre han er helt sikker på at utleier ikke er hjemme, var det ingen som fant ut fordi de aldri spurte. At han er avholds var det heller ikke noen som fant ut, fordi de tok det for gitt at ham festa mye pga musikken han hører på.

Nå har han leid samme sted i 6 år. Vi bor vegg i vegg med utleier (to pensjonister), som stoler 100% på ham. Når de skulle bort på ferie i to uker nå spurte de om vi kunne ta inn posten for dem, noe vi alltid gjør. "Det er så godt å ha deg her" sier de.

Man kan ikke alltid skue hunde på hårene...

Men jeg vet at jeg ville utelukket en del om jeg hadde vært utleier selv:-)

Annonse

Gjest prust

Min samboer hadde problemer med å få leie fordi han har tatoveringer. Han går også gjerne med t-skjorte som forteller hva slags musikk han liker. At han hører på musikken sin med hodetelefoner med mindre han er helt sikker på at utleier ikke er hjemme, var det ingen som fant ut fordi de aldri spurte. At han er avholds var det heller ikke noen som fant ut, fordi de tok det for gitt at ham festa mye pga musikken han hører på.

Nå har han leid samme sted i 6 år. Vi bor vegg i vegg med utleier (to pensjonister), som stoler 100% på ham. Når de skulle bort på ferie i to uker nå spurte de om vi kunne ta inn posten for dem, noe vi alltid gjør. "Det er så godt å ha deg her" sier de.

Man kan ikke alltid skue hunde på hårene...

Men jeg vet at jeg ville utelukket en del om jeg hadde vært utleier selv:-)

Jeg vet veldig godt at en kan være verdens hyggeligste og ærligste person selv om en har tatoveringer og går med hardrock-t skjorte :-)

Men det er klart at dersom utleier eller en som bor i huset (og som har noe å si ift hvem som skal leie) er av den eldre garde med innbygget skepsis til "rockete ungdommer" - så hadde det kanskje vært lurt å kle seg litt mer nøytralt når en skal prøve å få leid leilighet.

Han vi ikke tok (pga diverse årsaker) hadde tatoveringer og piercing. For oss gjorde det ingenting, men ift hun som bor i huset så var nok det med på å ikke ønske ham som leietaker - og heller foretrekke en uten tatovering og piercing.

Men man pleier da å regne folk som er trygdet som gode betalere, de har garantert fast "lønn" resten av livet.

For å si det slik - så har jeg hørt en god del av momentene fra svigermor :-) Noen er jeg enig i - andre ikke.

Glemte forresten et par ting:

*har mistet lappen pga råkjøring

*har mistet lappen pga fyllekjøring

Hvordan kan du vite det da? Spør man om slike ting når man leier ut? Hehe, nå ble jeg skikkelig nysgjerrig altså :o)

Det er da umulig å vite om folk ikke har lappen fordi de aldri har tatt den eller om de har fyllekjørt mer enn tre ganger.

Gjest prust

Hvordan kan du vite det da? Spør man om slike ting når man leier ut? Hehe, nå ble jeg skikkelig nysgjerrig altså :o)

Det er da umulig å vite om folk ikke har lappen fordi de aldri har tatt den eller om de har fyllekjørt mer enn tre ganger.

Vi spurte om h*n hadde bil (ift parkering). H*n svarte at h*n ikke hadde det akkurat nå, men regnet med å skulle kjøre opp igjen til høsten. Og så sa h*n helt av seg selv at lappen hadde røket pga for rask fart....

Men man pleier da å regne folk som er trygdet som gode betalere, de har garantert fast "lønn" resten av livet.

''Men man pleier da å regne folk som er trygdet som gode betalere, de har garantert fast "lønn" resten av livet.''

Om man er trygdet får man da dekket husleia av NAV? Hvordan utbetales bostøtte forresten - går det rett til bank / utleier eller går det inn på leietakers konto?

Det er helst sosialklienter jeg hadde blånektet å leie ut til. Ekstremt dårlig erfaring i nær familie som sagt.

Gjest Tatjana

Noen av grunnene dine ville ha stått på min liste, andre ikke. Røyking inne ville vært nei-grunn, barn ville ha vært helt OK. Dyr ville også vært greit. Klær legger jeg knapt merke til, med mindre stilen var helt Lady GaGa.

For øvrig mener jeg helt klart at en utleier MÅ få lov å sortere litt, men av og til må man være smart nok til å ikke si ALT man tenker høyt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...