Gå til innhold

Har du gitt til tiggere?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis jeg har mynter gir jeg. Jeg synes ikke tiggerne er pågående lenger. Ikke engang rom-folket. Men jeg prioriterer junkier. Det er bedre at de får kroner til kaffe av meg enn at de må selge rumpa si for å få råd til kaffe.

De som virkelig er plagsomme i Oslo er ikke tiggere, men disse folka som skal selge meg SATS-abonnement, eller ha meg med på en eller annen test som varer i 15 minutter.

Gjest Hadde gitt alt jeg har
Skrevet

Det er jeg enig i, men når man vet at de bruker pengene på rus så er det litt lettere å ikke gi.

Men de har jo glede av rusen sin. Nei, ikke godt å si hva som er rett. Men syns synd på dem, tror ikke det er et valg når de er så langt nede.

serenity777
Skrevet

Ga tidlig på 90tallet da tigging var nytt. Før fantes det ikke. Sluttet imidlertid ganske raskt å gi, og synes det er plagsomt. Har aldri gitt til rom-folket, eller sigøynerne som de vel mere er kjent som. Dette fordi jeg mener har de råd til å reise helt hit, burde de hellere brukt pengene i Romania og Bulgaria som de kommer fra.

Skrevet

Prøver å kjøpe =Oslo når jeg er i Oslo. Jeg er dessverre redd for narkomane (pga psykisk sykdom/tvangstanker), men prøver å overse dette og kjøpe =Oslo når jeg har muligheten.

Må som sagt understreke at det er psykisk sykdom som gjør at jeg er redd de (redd for smitte), og _ikke_ personlig!

jeg synes det er vondt å se de narkomane, og tenker at det kunne sikkert vært meg og.

Skrevet

Ja, jeg gir småpenger innimellom, og de gangene jeg er i Oslo, kjøper jeg =Oslo.

Nøtteskall
Skrevet

Ja jeg har gitt penger, men små kroner bare. På den ene siden får jeg dårlig samvittighet fordi det ser helt jævlig ut å ha det sånn, på den annen side tenker jeg at når man gir penger så er man med på å støtte menneskehandel. Det er jo bakmenn som tjener penger på dem og kanskje hadde det ikke eksistert hvis det ikke var lovlig å tigge. Kanskje de til og med hadde hatt et bedre liv?

serenity777
Skrevet

Ja jeg har gitt penger, men små kroner bare. På den ene siden får jeg dårlig samvittighet fordi det ser helt jævlig ut å ha det sånn, på den annen side tenker jeg at når man gir penger så er man med på å støtte menneskehandel. Det er jo bakmenn som tjener penger på dem og kanskje hadde det ikke eksistert hvis det ikke var lovlig å tigge. Kanskje de til og med hadde hatt et bedre liv?

Oslo har blitt så bedritent i sentrum att det fader meg burde være forbudt å vise turister den delen av norge. Sodoma, gomorrah, Oslo, samme type sted. Politiet er så tafatt att det ligner ingenting. Samme med politikere. Man kan altså tvangsinnlegge folk som ødelegger seg selv med å være manisk, men å dope seg ihjel, og leve som en paria det er lov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...